ponedeljek, 23. november 2015

A Bigger Splash (2015)


Slovenski naslov: Nemirna obala
Država: Italija, Francija
Leto: 2015 
Žanri: Krimi, Drama, Misterij
Dolžina: 120' ,  Imdb 
Režija: Luca Guadagnino 
Scenarij: Alain Page, David Kajganich
Igrajo: Tilda Swinton, Mathias Schoenaerts, Ralph Fiennes, Dakota Johnson, Aurore Clement, Lily McMenamy

Italijanski režiser Luca Guadagnino je nase prvič resneje opozoril z romantično dramo Jaz sem ljubezen (Io sono l'amore, 2009), s Tildo Swinton v glavni vlogi. Sodelovanje z odlično angleško igralko je ena izmed stalnic njegove kariere: Swintonova igrala že v avtorjevem celovečernem prvencu The Protagonists (1999), dokaj neodmevna drama Melisa P (2005) pa je njegov edini igrani celovečerec, v katerem Tilda ni stala red kamero. To pot ji je Guadagnino namenil vlogo slavne rokerice Marianne Lane, ki po prestani operaciji glasilk v družbi svojega nekoliko mlajšega ljubimca Paula (Matthias Schoenaerts) okreva na idiličnem italijanskem otoku Pantelleria, s katerega v lepem vremenu lahko vidiš kakih 60 kilometrov oddaljeno tunizijsko obalo. Njun prijetni oddih nenadoma skali prihod starega prijatelja Harryja (Ralph Fiennes), ki se v družbi svoje mlade hčerke Penelope (Dakota Johnson) nenapovedano pojavi na otoku. Harry je glasbeni producent, ki je sodeloval z velikimi glasbenimi imeni in odigral pomembno vlogo pri Marianninem preboju na glasbeno sceno in človek, s katerim je pevka nekaj let delila posteljo. Pred leti sta se razšla zaradi njegovih nenehnih skokov čez plot, odnos z Marianne in njenim novim partnerjem pa je toliko bolj zapleten, ker sta tudi Paul in Harry stara znanca. Pravzaprav je Harry bil ta, ki je Paula predstavil svoji bivši ljubezni. Zdaj so to le še oddaljeni spomini na skupno preteklost, ki bi tam tudi ostali, če Harry ob dobri kapljici ne bi čutil neutolažljive želje po obujanju spominov. Skupaj s spomini na plano privrejo stara čustva, na katerih se počasi formirajo obrisi ljubezenskega trikotnika. In ker je del te zgodbe tudi ena zdolgočasena mladenka, je le še vprašanje časa, kdaj se bo vse skupaj spremenilo v štirikotnik.
Nemirna obala je nekoliko posodobljeni rimejk francoskega trilerja La Piscine (Jacques Deray, 1969). Izvirnik se tako kot nova verzija lahko pohvali z zvezdniško igralsko zasedo (Alain Delon, Romy Schneider, Maurice Ronet, Jane Birkin), v novi verziji je zgodba iz St.-Tropeza prestavljena na mediteranski otok Pantelleria. S spremembo kraja dogajanja je Guadagnino odprl prostor za posodobitev zgodbe z vročim vprašanjem ilegalnih emigracij, vendar mu ta poskus aktualizacije ni prinesla veliko koristi. Razen všečne metafore s kačami, ki vsakodnevno vznemirjajo dopustnike na posesti, režiserju iz tega vprašanja ne uspe iztisniti nobene dodane vrednosti. Hrbtenica filma so še vedno odnosi osrednjih protagonistov in Nemirna obala na srečo v tem segmentu funkcionira veliko bolje. Pot do uspeha in zadovoljnega gledalca je tlakovana z odličnima nastopoma starejšega dela igralske zasedbe. Tilda Swinton je že v odlični Julii (Erick Zonca, 2008) in Jarmuschevih Večnih ljubimcih dokazala, da se dobro znajde v vlogah, ki zahtevajo določeno stopnjo seksapílnosti. In tudi ob tej priložnosti brez zadržkov posvojimo idejo, da je prav ona ženska, ki s svojimi čari lahko pritegne oba glavna moška lika. Nekaj več zaslug bi vseeno prepisal tokrat zares impresivnemu Ralphu Fiennesu, ki v vlogo razuzdanega moškega sredi krize srednjih let vnese fino mešanico humorja, čustveno motivirane preračunljivosti in negotovosti. Manj uspešen je Matthias Schoenaerts (Volovska glava, Rja in kost), saj njegov lik ostane nekoliko nedorečen, med tem ko mlada Dakota Johnson v scenaristično najbolj podhranjeni roli »Lolite,« niti ni imela preveč priložnosti za dokazovanje. Guadagnino se izkaže predvsem kot režiser, ki odlično lovi čustva likov v tistih drobnih trenutkih brez dialoga, ko komaj opazne reakcije povedo več kakor tisoč besed, režiser, ki izvrstno stopnjuje napetost in dinamiko odnosov med liki. Pod črto je z videnim težko biti nezadovoljen, čeprav je na koncu jasno, da film ne nudi kakšne silne globine in sporočilnosti.

Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar