ponedeljek, 28. november 2016

Indignation (2016)



Slo naslov: Ogorčenje
Država: ZDA
Leto: 2016
Dolžina: 110',  Imdb
Žanri: Drama
Slo recenzija: RTV SLO MMC, Koridor
Režija: James Schamus
Scenarij: James Schamus, Philip Roth (knjiga)
Igrajo: Logan Lerman, Sarah Gadon, Tracy Letts, Linda Edmond, Danny Burstein, Ben Rosenfield

[SLO]

Via Kinodvor


Konservativna, antisemitska in spolno zavrta Amerika petdesetih let. Marcus je zadržan, a blesteč študent iz židovske delavske družine. Da bi lahko odšel na študij prava, se med korejsko vojno izogne vpoklicu. Toda ko se usodno zaljubi v prelepo sošolko, resno ogrozi svojo svetlo prihodnost in velike načrte, ki jih za mladeniča kuje njegova družina.

Ganljiva in napeta drama Ogorčenje je režijski prvenec enega najpomembnejših neodvisnih producentov sodobne ameriške kinematografije Jamesa Schamusa (Gora Brokeback, Sreča), posnet po istoimenskem romanu slovitega ameriškega pisatelja Philipa Rotha.



Učil sem se pri Angu Leeju, toda marsikaj sem pobral tudi pri Edgarju Wrightu, Gusu Van Santu in bratih Coen. Vedno sem imel privilegij, da sem lahko opazoval njihovo delo iz prve vrste in se s temi režiserji tudi ves čas pogovarjal. Med drugim sem se naučil, da se od njih ne smem preveč naučiti, saj je vsak režiser drugačen. Drugače vodi stvari na setu. Ne moreš si preprosto reči: 'Ang počne stvari takole, zato je to pravi način.' Ang to počne takole, zato ker je genij in si to lahko privošči. /…/ Ker sem prvič režiral, je bila moja glavna naloga poskrbeti, da igralci ustvarijo iskren odnos do filma, zato jim nisem hotel vsiliti svojega sloga. Seveda ima film specifičen videz, ki sem ga skrbno začrtal s tehnično ekipo, raziskovalnim delom in skozi lastno razmišljanje. Toda tega sloga nisem želel vsiliti igralcem pri njihovem delu, pač pa sem skušal ustvariti svet, v katerem bi lahko udobno zaživeli. Pri debitantskih režiserjih, ki imajo zelo jasno predstavo, kakšen natanko naj bo film videti, sem pogosto opazil, da skušajo na setu kup mačk stlačiti v škatlo, v kateri ni nič prostora. Od igralcev zahtevajo, naj počnejo stvari, s katerimi bi se izneverili samim sebi in svojemu načinu igre. To se na filmu pozna. Sam ljudi nisem hotel tlačiti v škatlo. /…/ Philipa Rotha navadno ne povezujemo z ljubezenskimi zgodbami, toda v njegovi knjigi se skriva iskrena tragična romanca, ki jo je v sodobnem ameriškem filmu zelo težko poustvariti. Prave ljubezenske zgodbe, tistega pristnega občutka mladostne ranljivosti in kam lahko ta pripelje, tega dandanes, ko smo vsi tako cinični, ne vidimo pogosto. [James Schamus]

[ENG]


Set in 1951, the story follows Marcus Messner, the idealistic son of a humble kosher butcher from Newark, N.J. Marcus leaves for Ohio to study at a small, conservative college, where he finds himself at odds with the administration, grapples with anti-Semitism and sexual repression and pines after a troubled girl. [Imdb]


Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar