nedelja, 05. november 2017

Wind River (2017)

Foto: Kolosej


Slovenski naslov: Sledi v snegu
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2017
Žanri: krimi, drama, misterij
Dolžina: 107' Imdb 
Režija: Taylor Sheridan
Scenarij: Taylor Sheridan
Igrajo: Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Julia Jones, Kelsey Asbille, Graham Greene, Gil Birmingham



Poslušaj me! Ti veš, kako je tukaj v tem zmrznjenem peklu! Tu nimaš kaj početi! Nič! Ni žensk! Ni zabave! Ostane ti samo pofukani sneg! In pofukana tišina! In to je vse!  S temi besedami zločinec opraviči zločin, soočen s posledicami svojih dejanj. V ta nič, v sneg in tišino indijanskega rezervata Wind River v Wyomingu je postavljena zgodba Taylorja Sheridana, človeka, ki se je po dveh odmevnih scenarijih (Sicario, Hell or High Water) odločil, da je prišel čas, da svoje zamisli lastnoročno prenese na veliko platno. Izhodišče njegovega tretjega scenarističnega projekta je preiskava umora mlade Indijanke, vendar se za klasičnim kdo je storilec? gonilom  skriva veliko več. Že od prvih kadrov nam avtor da vedeti, da je v tem neprijaznem okolju vsakodnevno poteka neusmiljen boj za preživetje. Da je tu življenje neizprosno in da v takšnem okolju lahko preživijo le najmočnejši. Zanimiva točka za razmislek je podatek o vzroku smrti, ki ga vpišejo v mrliški list. Dekle je umrlo zaradi zadušitve z lastno krvjo (posledica dolgotrajnega teka na nizki temperaturi), a na njeno smrt so veliko bolj vplivali dogodki, ki so jo prisilili v pobeg v mrzlo noč.

Foto: Kolosej

Na prvi pogled se zdi, da je namen takšne scenaristične vijuge oviti umor v tančico skrivnosti in ga tako narediti gledalcu bolj zanimivega. A to je po moji oceni le del Sheridanove ideje. Predstavljajmo si, da se v podobni situaciji najde belo dekle, v kakšnem bolj urbanem okolju. Ta bi teoretično imela veliko boljše možnosti za preživetje (pokritost z gsm signalom, sosedje, ceste). Zato teoretično lahko rečemo, da je Indijanka umrla zato, ker je tekla skozi snežno mrzlo puščavo, kamor so jo (skupaj z njenim ljudstvom) vtaknili beli osvajalci. In tako so ti (spet teoretično) posredno odgovorni za njeno smrt. Svojo kritično držo do sodobne Amerike (preiskavo vodi ena sama slabo opremljena agentka in maloštevilna lokalna policija) režiser še bolj nedvomno izrazi v navidez manj pomembnih prizorih, ko svoje pesimistične poglede na življenje v rezervatu izražajo lokalni protagonisti. V to sliko se "idealno" vklopi lokalno črpališče nafte, od katerega Indijanci nimajo nobene koristi (čeprav, spet teoretično, stoji na njihovem ozemlju). Dejstvo, da vrtalno ploščad varujejo do zob oboroženi plačanci (privat zemljišče pač), proti katerim lokalni varuhi reda in miru nimajo veliko možnosti, je še ena pljuska družbi, ki dovoljuje takšno razmerje moči. V ta kritiško napet okvir Sheridan z občutkom vpne zgodbo obeh glavnih likov, ko nas vodita skozi zgodbo: žalujočega lokalnega lovca (odlični Jeremy Renner), in sočutne FBI agentke (prepričljiva Elizabeth Olsen), ki je glavna nosilka humanističnega sporočilnega momenta. Vse skupaj v pravi biser letošnje sezone zaokroži izjemna glasbena podlaga tandema Cave-Ellis (te dni smo ju lahko poslušali v živo v Stožicah). Za konec naj omenim, da je Sheridan prejel nagrado za režijo v Cannesu v sekciji Poseben pogled, film pa je prejel nagrado občinstva v Karlovih Varih.



Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar