torek, 16. januar 2018

Mindhunter (2017– )

Foto: Netflix


Slo naslov: -
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2017 
Dolžina: 10 epizod (34'-60')Imdb
Žanri: krimi, drama, triler
Režija: David Fincher, Asif Kapadia, Tobias Lindholm, Andrew Douglas
Scenarij: Joe Penhall
Igrajo: Jonathan Groff, Holt McCallany, Hannah Gross, Anna Torv, Cotter Smith, Cameron Britton, Stacey Roca, Alex Morf, Joe Tuttle 


Netflix, Amazon, Hulu, HBO... Z naraščanjem števila spletnih platform z video vsebinami na zahtevo se je širila tudi ponudba, ponudniki so razširili dejavnost in so distribuciji priključili še produkcijo lastnih vsebin. Izbira je večja in boljša kot kdaj koli, odločitev čemu ponuditi priložnost, oziroma kaj gledati, je vedno zahtevnejša. Ena izmed najboljših serij lanskega leta je po moji oceni Netflixova produkcija Mindhunter.

Idejni tvorec serije je britansko-avstralski scenarist Joe Penhall, ki se je najprej  uveljavil kot pisec gledaliških iger, v svet filma pa se je prebil s scenarijem za Cesto (The Road, John Hillcoat, 2009), prirejenim po knjižni predlogi slavnega Cormaca McCarthyja. Tudi ideja za Mindhunter je prišla s knjižnih polic – tokrat je Penhill prepoznal potencial knjige Mindhunter: Inside the FBI's Elite Serial Crime Unit, ki opisuje dejanske zločine, resnične zločince in delo posebne enote, ki dela na teh primerih. Fokus je na serijskih morilcih, zato ob trendu selitve velikih režiserskih imen na televizijo ne preseneča, da na seznamu ključnih sodelavcev pri naslovnem projektu najdemo Davida Ficherja, ki ga od nekdaj zanimajo temačne zgodbe o serijskih morilcih (Se7en, Zodiac). Fincher je prevzel vlogo producenta in režijo štirih epizod, v preostalih epizodah pa so se na režiserski stolček usedla že uveljavljena Tobias Lindholm (A Hijacking, War) in Asif Kapadia (Amy, Senna, The Warrior), ter  manj znani Andrew Douglas.

Foto: Netflix

Piše se leto 1977. V ameriških zaporih je zaprtih kar nekaj množičnih in serijskih morilcev. Eni čakajo na usmrtitev, drugi bodo za zapahi ostali do svojega zadnjega diha. O njihovih zločinih poročajo mediji, o njih se debatira v ameriških domovih, toda večino zanimajo zgolj gola, umazana dejstva. Kriminalne psihologije in profiliranja zločincev ne poznajo niti pri vsemogočnem FBI, a to se bo počasi začelo spreminjati. Mladi agent Holden Ford (Jonathan Groff) nadrejene prepriča, da mu dovolijo intervjuje z morilci z enim ključnim namenom: razumeti okoliščine zločina in stanje uma storilcev. Prepričan je, da z analizo zbranih informacij lahko bolje razumejo motive storilcev, rešujejo odprte primere in morda celo preprečijo kakšen podoben zločin. Kmalu se mu pridruži še izkušeni agent Bill Tench (Holt McCallany). Skupaj začneta obiskovati razvpite morilce v zaporih in se z njimi pogovarjati o njihovih zlodelih. Oborožena z novimi spoznanji o funkcioniranju zločinskega uma kmalu rešita prvi odmeven primer, nekje vmes stalna članica enote postane še priznana psihologinja Wendy Carr (Anna Torv), ki s svojimi izkušnjami na tem področju programu v povojih da dodaten zagon.

Foto: Netflix

Brutalni umori in serijski morilci so bili (in bojo) fokus številnih serij. Osnovni problem tovrstnih poskusov je občutek ponavljanja, saj so posamezne epizode bolj ko ne narejene po istem kopitu in zadeva hitro postane monotona. Najti novo perspektivo in pokazati stvari na način, ki je istočasno svež in zanimiv ni lahka naloga in po mojem mnenju je Mindhunter serija, ki gledalcu ponudi prav to. Dober rezultat je posledica premišljene strukture, dobrega scenarističnega dela, prepričljive igralske zasedbe in obrtne spretnosti ljudi za kamero. Ustavimo se najprej pri slednji. Že s prvo epizodo Fincher zastavi visok vizualni standard, ki se nato, kljub rotacijam na režiserskem stolčku, brez večjih nihanj vzdržuje skozi celotno prvo sezono. Izkušnja je zelo kinematična in lahko bi rekel, da se je Fincherju in ostalim uspelo močno približati standardom, v katerih lahko uživamo le v kinodvoranah. Ustvarjalci so se odlično izognili pasti, ki bi jo prineslo epizodično portretiranje razvpitih morilcev tako, da se nekaterim namenili večjo vlogo – s fokusom na odnosu med morilcem Edmundom Kemperjem (odlična interpretacija Camerona Brittona) je ustvarjena ena izmed osrednjih pripovednih niti. Zgodba se po zaslugi dobrega scenarija razvija organsko, z prepričljivim mešanjem teorije in prakse. Po uvodnem teoriziranju se naši junaki začnejo počasi vključevati v reševanje odprtih primerov, kar zgodbi prinese dodaten zagon. Vse skupaj v trdno in zanimivo celoto poveže kvalitetno karakterno profiliranje osrednjih protagonistov. Jonathan Groff je odlična izbira za vlogo mladega agenta Forda, enako dober je tudi Holt McCallany, ki je po številnih stranskih vlogah izkoristil ponujeno priložnost in dokazal, da je več kot dober osrednji protagonist. Atraktivna psihologija, ki jo igra Anna Torv je nekakšen vezni element, ki tvori osrednji trikotnik protagonistov in skrbi za subtilno seksualno napetost znotraj le-tega. Vse skupaj pa je (ob upoštevanju časa, v katerem teče zgodba) še toliko bolj zanimivo zaradi njene prikrite istospolne usmerjenosti. To so plusi, ki Mindhunter postavljajo v sam vrh lanske tv produkcije in videli bomo, ali bo vse skupaj ostalo na tako visokem nivoju v že napovedani drugi sezoni.          

Ocena



Ni komentarjev:

Objavite komentar