nedelja, 23. september 2018

Todos lo saben (2018)

aka Everybody Knows
Javier Bardem, Penélope Cruz, Sergio Castellanos, and Carla Campra in Todos lo saben (2018)

Slo naslov: Vsi vejo   
Drugi naslovi: Everybody Knows
Država: Španija, Francija, Italija
Jezik: španščina, katalonščina
Leto: 2018
Dolžina: 132'Imdb
Žanri: drama, misterij, triler 
Režija: Asghar Farhadi
Scenarij: Asghar Farhadi
Igrajo: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín, Eduard Fernández, Bárbara Lennie, Inma Cuesta, Elvira Mínguez, Ramón Barea


Po uveljavitvi na mednarodni sceni in nagradah na prestižnih festivalih na naslov režiserjev iz neangleško govorečih dežel običajno prihajajo številna povabila za sodelovanje in snemanje prvega filma v angleščini. Večina ta izziv tudi sprejme, drugi spet uberejo drugačno, samosvojo pot. Eden teh avtorjev je tudi iranski mojster Asghar Farhadi, ki je po Preteklosti (Le passse, 2013), posnetem pretežno v francoščini, letos dokončal še svoj prvi celovečerec v španščini. Vsi vejo je odprl tekmovalni spored letošnjega festivala v Cannesu, kjer je španska zvezdniška igralska zasedba pritegnila nemalo pozornosti. 

Penelope Cruz igra Lauro, ki skupaj z otrokoma obišče rojstni kraj, majhno, z vinogradi obdano vasico na španskem podeželju. Na dolgo pot iz Buenos Airesa je šla brez moža Alejandra (Ricardo Darín), ki zaradi poslovnih obveznosti ni mogel priti na poroko Laurine mlajše sestre. V veselem predporočnem vzdušju se Laura počuti odlično. Dnevi pred poroko so priložnost za druženje z družino in srečanja s starimi znanci. Med njimi je tudi Paco (Javier Bardem), uspešen vinar, s katerim sta nekoč imela romantično razmerje. Čas leti in že smo na poročni veselici, na kateri so prisotni vsi pomembnejši akterji zgodbe. In prav tam, sredi poročnega veselja pride do zapleta, ki bo sprožil sosledje dogodkov, v katerih bojo zelo pomembno vlogo imeli dogodki iz Laurine preteklosti.

Čeprav je Farhadi tudi to pot sestavil zgodbo, ki vsebuje zanj značilno pretresanje družinske dinamike in preteklosti – zakopane skrivnosti, s katerimi se liki morajo soočiti in dokončno razčistiti medsebojne odnose – naslovnega doživljam kot film v katerem se je režiser najbolj približal mainstreamu. Pregled njegovega ustvarjalnega opusa razkriva, da Iranec v praktično vse svoje filme rad vgrajuje elemente detektivke, kjer funkcijo klasičnih preiskovalnih metod prevzame seciranje družinskih odnosov. 

Vsi Vejo ni izjema, vendar se Farhadi tokrat še bolj usmeri v detektivsko plat filma – dekonstrukcija likov in razmerij je podrejena osvetljevanju osrednjega misterija in tu film odločno stopi na teritorij detektivk posnetih po knjižnih uspešnicah Agathe Christie. To počne dokaj dobro, saj nas osrednji misterij drži v negotovosti do samega konca in v tem smislu lahko rečemo, da film izpolni pričakovanja. Manj kvalitetni so deli filma, ki se osredotočajo na relacije med protagonisti, saj so zgodbe za liki mestoma preveč predvidljive. Skrivnosti enostavno zaslutimo prezgodaj in v tem smislu me Vsi Vejo spominja na zaplete iz nizkobudžetnih tv produkcij. A z eno pomembno razliko: tisto kar Farhadijev film vseeno dvigne nad povprečje je ravno kvaliteta produkcije (režija, kamera Almodovarjevega snemalca Joséja Luisa Alcaina) in izjemen prispevek igralske zasedbe, ki s svojo kvaliteto razmeroma povprečno zgodbo dvigne vsaj za stopničko višje.


Ocena



Ni komentarjev:

Objavite komentar