Slo naslov: Jauja: Raj na zemlji
Država: Argentina, Danska, Francija
Leto: 2014
Dolžina: 109', Imdb
Žanri: Drama, Vestern
Slo recenzija: Mladina
Scenarij: Lisandro Alonso, Fabian Casas
Režija: Lisandro Alonso
Igrajo: Viggo Mortensen, Ghita Nørby, Viilbjørk Malling Agger, Esteban Bigliardi
[SLO]
Zgodba
Stari modreci so pripovedovali, da je Jauja mitološka dežela, kjer se cedita med in mleko. Številne ekspedicije so jo poskušale najti, da bi preverile resnico. Legenda je sčasoma nesorazmerno rasla. Ljudje so nedvomno pretiravali, kot to radi počnejo. Zagotovo vemo le eno: vsi, ki so ta raj na zemlji poskušali najti, so se na poti izgubili.
Odročna vojaška postojanka v Patagoniji leta 1882, med tako imenovanim 'osvajanjem puščave', brutalno bojno operacijo, katere cilj je bil iztrebiti prvotno prebivalstvo. Poveljnik Gunnar Dinesen z ljubljeno petnajstletno hčerko pripotuje iz Danske, da bi pri argentinski vojski prevzel delo inženirja. Kot edina ženska daleč naokoli Ingeborg med moškimi povzroči precejšnje vznemirjenje. Zaljubi se v mladega vojaka in neke noči z njim zbeži v divjino. Ko se Dinesen zbudi in ugotovi, kaj se je zgodilo, se po hčerinih sledeh odpravi globoko na sovražnikovo ozemlje v upanju, da jo bo našel, preden jo ujame zloglasni Zuluaga.
Iz prve roke
»Pred nekaj leti sem prejel e-mail, v katerem je pisalo, da je bila moja tesna prijateljica umorjena daleč stran od svoje domovine. Rada je pisala in govorila o filmih, včasih celo malo preveč. Kakorkoli že, dogodek me je zelo pretresel in začela je nastajati ta zgodba. Upoštevajoč njen nasvet sem tokrat več prostora namenil besedam, pa tudi lastnim željam. Morda se sliši čudno, ampak čutim, da je ta film našel pot do mene in prevzel svojo nestvarno obliko zato, da bi mi pomagal razumeti svet in čas, v katerem živimo, kako izginemo, da bi se nerazložljivo vrnili na skrajno skrivnostne načine.«
- Lisandro Alonso, režiser in soscenarist
»Lisandro neprestano teži k destilaciji, pri tem pa blago, a trmasto vztraja pri inherentni, bistveni resnici vsakega trenutka. A ena stvar je skušati doseči tovrstno 'čisto' estetiko, druga pa narediti to z eleganco in izvirnostjo. Ni veliko režiserjev, ki nas lahko resnično ganejo s prefinjeno in nezgrešljivo avtentičnostjo svoje pripovedi.«
- Viggo Mortensen, igralec in soproducent
Portret avtorja
Rojen leta 1975 v Buenos Airesu. Odraščal je med mestom in podeželjem, na farmi svojih staršev, kamor se je kasneje pogosto vračal tudi med šolanjem v prestolnici. Tri leta je študiral film na tamkajšnji Universidad del Cine, nato pa začel delati kot mojster zvoka in pomočnik režije pri filmih svojih prijateljev: med drugim je sodeloval z argentinskim 'novovalovcem' Nicolasom Sarquisom ter s producentom in režiserjem Pablom Traperom. Slednji je kasneje soproduciral Alonsov prvenecSvoboda (La libertad, 2001), ki je bil premierno prikazan na festivalu v Cannesu in ga je dunajski Filmski muzej kasnejeuvrstil med sto najpomembnejših del filmske zgodovine. V Cannesu so premiero doživeli tudi režiserjevi naslednji celovečerci: Mrtvi (Los muertos, 2004), Fantasma (2006) in Liverpool (2008). Alonso slovi kot ustvarjalec drznih minimalističnih del, ki brišejo ločnice med igranim in dokumentarnim filmom ter postavljajo pod vprašaj bistvo realnosti, meje fikcije ter definicijo 'filma' samega. (Via Kinodvor)
[ENG]
A remote military outpost in Patagonia, 1882, during the so-called "Conquest of the Desert", a genocidal campaign against the aboriginal population of the region. Acts of savagery abound on all sides. Captain Gunnar Dinesen has come from Denmark with his fifteen year-old daughter to take an engineering job with the Argentine army. Being the only female in the area, Ingeborg creates quite a stir among the men. She falls in love with a young soldier, and one night they run away together. When he wakes up the Captain realises what has happened and decides to venture into enemy territory to find the young couple. Jauja is the story of a man's desperate search for his daughter, a solitary quest that takes us to a place beyond time, where the past vanishes and the future has no meaning.(C) Cinema Guild
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar