sreda, 11. oktober 2017

Baby Driver (2017)

Foto: Kolosej


Slo naslov: Voznik
Država: VB, ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2017
Dolžina: 112'Imdb
Žanri: akcija, krimi, komedija, romantični
Režija: Edgar Wright
Scenarij: Edgar Wright
Igrajo: Ansel Elgort, Jon Bernthal, Jon Hamm, Lily James, Kevin Spacey, Jamie Foxx, Eiza González, Sky Ferreira, Flea



Moram  priznati, da mi naslov Baby Driver ni deloval nič kaj obetavno. Hitri pogled na plakat na katerem dominira najstniška zvezda Ansel Elgort, prevladujoča roza barva in rdeč športni avto pač niso  argumenti, ki bi me pretegnili k ogledu. Potem v levem zgornjem kotu opazim Kevina Spaceyja in nato spodaj desno še Jamieja Foxxa. Dovolj, da preverim, kdo je sploh režiral to »Baby« zadevo. Uh, Edgar Wright!!! Človek, ki je zakrivil Zoro neumnih mrtvecev in Vroča kifeljca! Več kot dovolj, da ignoriram vse pred tem omenjene zadržke. Ideja za Voznika (slovenski naslov), prvi Wrightov film, ki ga je Anglež v celoti posnel v Ameriki, se je rodila med snemanjem glasbenega spota skupine Mint Royale. Spot za pesem Blue Song je režiral prav Wright, v njem pa osrednjo vlogo dobi glasbeni navdušenec, voznik avta za pobeg, ki med čakanjem pajdašev (ki med tem ropajo banko), uživa v ritmih omenjene skladbe. V celovečernem formatu angleškega igralca Noela Fieldinga zamenja mlajši Elgfort - ta igra fanta, ki je v otroštvu postal sirota. Prve kraje je izvedel v zgodnjih najstniških letih in kmalu postal specialist za avtomobile. Znal jih je ukrasti, še bolje je znal vrteti volan. Vse dokler ni ukradel napačnega – avto mafijca, ki ga nato prisili, da svoj dolg odplačuje za volanom avta za pobeg. 

Foto: Kolosej

Premisa, iz katere bi marsikakšen filmar iztisnil veliko slabši film – posebej izvirne niso ne pomožne, ne osrednja romantična podzgodba – toda v Wrigtovih rokah  vse to izpade veliko bolje, kot zveni na papirju. Mnogi so pred kamero uživali v glasbi, prepevali, oponašali, plesali in izvajali različne rituale, ki jih ljudje pač počnemo ob poslušanju glasbe, toda Wright zna obrabljenim obrazcem dati novo dimenzijo, jim vbrizgati svežino in jih orkestrirati tako, da dejansko delujejo. Anglež pač razume, da je na filmu bolj kot sama izbira glasbe pomembna spretnost, s katero na koncu v eno zliješ zvok in sliko. In med tem ko opazujemo njegovega mladega protagonista kako pozibava v ritmih komada izbranega za prav ta trenutek in to posebno priložnost, enostavno moramo občudovati gibe kamere in način na kateri Wright gradi in posreduje nalezljivo dobro vzdušje. Glasba dobro zveni tudi med domiselno koreografiranimi avtomobilski pregoni, v katerih avto prevzame vlogo elegantnega plesalca. Če k temu prištejemo še solidne dialoge in všečno igralsko zasedbo (najbolj prepričata Foxx in Hamm), dobimo užitno akcijsko romantično komedijo z visoko razvedrilno vrednostjo. 

Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar