nedelja, 27. maj 2018

Aus dem Nichts (2017)

aka In the Fade

Foto: Warner Brothers/Gordon Timpen


Slo naslov: Obupana
Angleški naslov: In the Fade
Država: Nemčija, Francija
Jezik: nemščina
Leto: 2017
Dolžina: 106'Imdb
Žanri: krimi, drama
Režija: Fatih Akin
Scenarij: Fatih Akin, Hark Bohm
Igrajo: Diane Kruger, Denis Moschitto, Numan Acar, Johannes Krisch, Hanna Hilsdorf, Ulrich Brandhoff


Fatih Akin je na začetku kariere posnel svoje najboljše filme (Solino, Z glavo ob zid , Z druge strani), v katerih je v različnih okoliščinah in kontekstih prevpraševal življenja ekonomskih migrantov v Nemčiji. Že kot mladega in talentiranega režiserja so ga zanimale teme, ki tako ali drugače secirajo življenja priseljencev in to je rdeča nit praktično vseh njegovih filmov. V filmih kot sta Kuhinja z dušo in simpatično mladinsko komedijo Zbogom, Berlin! je sorodne teme obravnaval v bolj sproščenem vzdušju, z Obupano pa je znova ubral bolj resen pristop, kar je nedvomno posledica vzpona skrajne desnice in naraščajočega sovraštva do priseljencev v celotni Evropi .

V uvodu v zgodbo spoznamo Katjo (Diane Kruger), ki je poročena s kurdskim priseljencem Nurijem Sekercijem, s katerim imata šestletnega sina Rocca. Nuri je v mlajših letih počel marsikaj in zato je nekaj let preživel v zaporu. Toda po prihodu na prostost je obrnil list in s Katjo začel živeti mirno družinsko življenje. Izšolal se je in v emigrantski četrti odprl pisarno za davčno svetovanje. Tistega usodnega dne je Katja Rocca za nekaj ur pustila v pisarni pri očetu in odšla na telovadbo. Na poti nazaj so jo v bližini moževe pisarne pričakali policijski trakovi in grozljiva novica, da se je prav tam zgodil bombni napad. Policija je že razkrila, da sta žrtvi odrasel moški in otrok, DNK analiza pa je potrdila, da neprepoznavna trupla pripadata njenemu otroku in možu.
Foto: Warner Brothers/Gordon Timpen

Akin pripoved razdeli na tri dejanja. V prvem opazujemo dogajanje pred bombnim napadom in Katjino življenje neposredno po tragičnem dogodku. Osrednji del se vrti okoli sojenja napadalcem, v sklepnem dejanju pa nam režiser servira posledice prvih dveh dejanj. Obupana je film, ki izpostavlja mnoge vidike neenakosti in podrejenosti, s katero se soočajo formalno enakopravni družbeni sloji. Te izplavajo na površje med policijsko preiskavo, ko policija napad na vsak način želi pripisati Nurijevi kriminalni preteklosti in zanemarja vročo sled, ki jo v svojem pričevanju razkrije Katja. Policija z napadom naposled poveže mlado Nemko in potrdi, da za napadom stojijo neonacisti. V drugem dejanju, osredotočenem na sojenje, se zgodba ponovi: znova se zdi, da sta na zatožni klopi Katja in njen pokojni mož in sodišče napadalca, kljub zelo konkretnim dokazom, oprosti krivde. Tako pridemo do sklepnega dejanja, ki funkcionira kot proceduralni maščevalni triler. V širšem kontekstu je Obupana Akinova odziv na nestrpnost in naraščanje politične moči skrajne desnice v Nemčiji in Evropi, na mikro planu pa je v njem moč prepoznati odmeve nekaterih tragičnih dogodkov, ki so pretresli njegovo domovino. Filmu morda manjka nekaj subtilnosti v obravnavi centralnih tem, toda Akin se izkaže za nadvse spretnega žanrskega režiserja, ki gledalca do zadnjih minut drži na trnih. Diane Kruger je za nastop prejela nagrado za najboljšo igralko na lanskoletnem festivalu v Cannesu.


Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar