torek, 21. avgust 2012

Newlyweds



Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2011
Žanri: Drama, Romantični, Komedija
Dolžina: 95' ,  Imdb
Režija: Edward Burns
Scenarij: Edward Burns
Igrajo: Edward Burns, Caitlin Fitzgerald, Kerry Bishé, Marsha Dietlein, Max Baker

Ameriških Židi imajo Woodyja Allena, Italo-Američani imajo Martina Scorseseja, za filme o Afro-Američanih skrbi Spike Lee. Kaj pa Irci? Ja, tudi oni imajo svojega človeka. Mogoče ni tako znan in pomemben, kakor zgoraj  našteti, a mu je v dosedanji karieri vseeno uspelo posneti nekaj zelo dobrih filmov. Newyorčana Edwarda Burnsa večina verjetno pozna po njegovih igralskih dosežkih; med ostalim je igral v Reševanju vojaka Ryana, ob boku Bobbyju de Niru v bledi kriminalki 15 minut in nekaterih drugih znanih naslovih, večinoma v stranskih rolah. Manj je znano, da je Burns tudi režiser in scenarist, ki za sabo ima že 12 zelo zanimivih celovečercev. Najbrž zato, ker najraje snema nizkobudžetne neodvisne filme, ki praviloma neopaženo zdrsijo mimo večine. Z Burnsom sem se prvič družil ob njegovem drugem filmu She's the One (1996), v katerem so mnogi opazili vzhajajoči zvezdnici Jennifer Aniston in Cameron Diaz. Leto prej je predstavil svoj igralsko-scenaristično-režiserski debi The Brothers McMullen, komično dramo posneto v hiši njegovih staršev, z neznanimi, neuveljavljenimi igralci, ki mu je žirija v Sundanceu namenila glavno nagrado. Sidewalks of New York (2001), The Groomsmen (2006), Purple Violets (2007) in oba že omenjena filma, so le nekateri naslovi iz njegove kolekcije, ki so gotovo vredni pozornosti.  
V središču pripovedi stojita novopečena zakonca Katie(Caitlin Fitzgerald) in Buzz (Edward Burns), ki menita, da sta našla odličen recept, za uspešno delovanje njune zakonske zveze. Oba za sabo imata propadla zakona, a sta zdaj veliko zrelejša, bolj odločna in tolerantna, pripravljena na sklepanje kompromisov. Njun recept je preprost - ona dela ponoči , on podnevi, zato vsakemu ostane dovolj prostora in svobode za lastne potrebe. »Skupni vikendi in nekaj ur tedensko, so ravno pravšnja mera in recept za uspeh,« enoglasno zatrjujeta oba, na skupni večerji s Katieino starejšo sestro in njenim možem. In tukaj v enačbo vstopajo družinski člani. Marsha in Max sta skupaj že 18 let in njun zakon je že dolgo na robu prepada. Telesna privlačnost je izpuhtela in oba že nekaj časa vztrajata na nasprotnih bregovih. Ločitev je opcija, ki že dolgo visi v zraku in le vprašanje časa je, kdo bo prej posegel po njej. Maxove in Marshine zakonske težave so sicer sprožile manjšo napetost med mladoporočencema, a so nesoglasja hitro pozabljena. Nato se na vratih njunega prostranega stanovanja prikaže Buzzova mlajša sestra Linda, ki že celo desetletje ni del njegovega življenja. Vihrava mladenka za nekaj časa rabi streho nad glavo in presenečena Katie ji razumevajoče izkaže dobrodošlico. Toda Linda je razuzdana mladenka, ki že prvo noč v stanovanje pripelje (ne)znanca, ki ga je pobrala v nekem baru.
5 tisočakov za igralce, 2 tisočaka za zavarovanje in 2 tisočaka za hrano in pijačo, je bilo porabljeno v dvanajstih snemalnih dneh. Borih devet tisoč dolarjev je Burnsu zadostovalo, da je pod streho spravil svoj dvanajsti avtorski projekt. Že zavoljo mikro proračuna si Ed zasluži vse čestitke. Prav takšni in podobni primeri so lahko odlična motivacija vsem nadebudnim in neuveljavljenim ustvarjalcem, ki razmišljajo o lastnih projektih, a se nato ustavijo že pri isti postavki – finančni konstrukciji. Zgoraj omenjeni znesek je vsekakor treba vzeti z rezervo, saj zraven niso prišteti stroški za opremo, post-produkcijsko obdelavo, promocijo itn… Bolj realen okvir je verjetno nekaj deset tisočakov, a nekaj vseeno drži kot pribito – tisto kar dela Burns, je čistokrvna neodvisna produkcija. In v tem je odličen. Tudi s tako skromnimi sredstvi je posnel zares dober film, ki po mojem skromnem prepričanju sodi v sam vrh njegovega ustvarjalnega opusa. Tistim, ki Burnsa ne poznate, bo verjetno v pomoč informacija, da lahko pričakujete izkušnjo, podobno tisti, ki jo ponujajo filmi Woodyja Allena. Ljubezenska razmerja, družinski in medčloveški odnosi, iskanje humorja v nerodnih situacijah, poigravanje s fobijami, skritimi fantazijami in zelo pristna multiperspektiva, ki nam učinkovito približuje občutja posameznih likov. Vse to je zapakirano v dokumentaristično formo, tudi po zaslugi prvoosebnih izpovedi glavnih protagonistov. Newlyweds je lepo povedan in dobro odigran življenjski film, ki postreže z marsikakšno situacijo, v kateri se večina lahko »prepozna«. In takšnih filmov se nikoli ne branim in jih tudi toplo priporočam vsem, ki imajo dovolj brezmožganskih romantičnih komedij in napihnjenih spektaklov.           

Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar