četrtek, 12. september 2019

Srbenka (2018)

Srbenka (2018), Foto: Imdb

Slo naslov: Srbkinja
Angleški naslov:
Država: Hrvaška
Jezik: hrvaščina
Leto: 2018
Dolžina: 70' Imdb
Žanri: dokumentarni
Režija: Nebojša Slijepčević 
Scenarij: Nebojša Slijepčević 
Igrajo: Oliver Frljić, Niny Batinić, Ivana Roščić, Damir Orlić, Mirta Polanović



Nebojša Slijepčević je z zelo zanimivim dokumentarcem Gangster te voli (2013) spisal prepričljivo vabilo za svoje bodoče projekte. Rojeni Zagrebčan je posnel več kratkih dokumentarcev, Srbkinja pa je njegov drugi dolgometražni film, za katerega je prejel nagrade na številnih festivalih. Film bo gotovo pritegnil pozornost tistih, ki poznajo ustvarjalni opus hrvaškega gledališkega režiserja Oliverja Frljića (za predstavo Preklet naj bo izdajalec svoje domovine, je prejel dve Borštnikovi nagradi), saj dokumentarec prenaša edinstven vpogled v nastajanje Frljićeve predstave o usodi 12-letne Aleksandre Zec, ki je skupaj s starši leta 1991 bila umorjena v Zagrebu. Film je nastal kot posledica Slijepčevićevega zanimanja za ustvarjalni proces njegovega gledališkega kolega. Avtor je namreč s kamero beležil nastanek predstave, ki je sprožila nemalo kontroverz v hrvaški javnosti in s katero se je Frljić, v zanj značilnem slogu, lotil seciranja kolektivne zavesti hrvaške (in širše) javnosti in v nacionalno tkivo vtkane nestrpnosti in sovraštva do tistih, ki v svojih celicah nosijo napačen genski zapis in so kot takšni "naravni" sovražniki vsakega pravega domoljuba. Slijepčević je v objektiv kamere ujel edinstven proces nastanka predstave – skozi interakcijo med igralci po Frljićevih smernicah nastajajo liki, s katerimi se nastopajoči povežejo na nekem zelo osebnem, intimnem nivoju. Nekje v tem procesu se v fokusu zgodbe znajde ena izmed mladih igralk, 12-letna na Reki rojena deklica srbskih korenin. Skozi dekličino percepcijo njenega položaja v družbi film učinkovito vzpostavi portret skupnosti, ki sedanjost še vedno vidi, doživlja in vrednoti skozi prizmo krvave preteklosti. Rezultat je objektiven in mestoma izrazito intimen vpogled v življenja rojenih po koncu balkanskih spopadov, ki z vojno niso imeli nič, a na svojih hrbtih vseeno še kako čutijo bič preteklosti.

Ocena



Ni komentarjev:

Objavite komentar