Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2012
Žanri: Drama
Dolžina: 130' , Imdb
Režija: Jeff Nichols
Scenarij: Jeff Nichols
Igrajo: Tye Sheridan, Jacob Lofland, Matthew McConaughey, Sam Shepard, Reese Witherspoon, Ray McKinnon, Sarah Paulson, Michael Shannon
Po velikem uspehu Zaklonišča (Take Shelter, 2011) so tudi tisti, ki niso dojeli velikega potenciala, ki ga je Jeff Nichols pokazal s prvencem Shotgun Stories (2007), z zanimanjem čakali njegov naslednji korak. Korak, ki je v skladu s časovno distanco, ki je ločevala njegova prejšnja filma prišel nepričakovano hitro. Mud je že maja 2012 premierno predvajan v osrednji tekmovalni sekciji canskega festivala, a potem je minilo skoraj leto dni, preden je film prišel v redno kino distribucijo. Zdaj smo z izidom blu-ray ploščka na svoje prišli vsi, ki ga nismo uspeli ujeti na velikih platnih. Škoda, kajti Mud je film za kino dvorano, ki ga lahko povsem objektivno ovrednotiš šele po ogledu na velikem platnu. S svojim tretjim filmom se Nichols vrača v rojstni Arkansas, v okolje v katerem je začel svojo filmsko pot, z zgodbo o nesporazumih članov družine Hayes. Štorijo v kateri je nosilno vlogo odigral izvrstni Michael Shannon, s katerim sta potem očarala mnoge z že omenjenim Zakloniščem. Shannon je tudi tokrat zraven v manjši cameo vlogi in že je potrjeno, da bosta režiser in igralec znova združila moči v Nicholsovem naslednjem, za zdaj še neimenovanem, znanstveno-fantastičnem projektu.
V naslovnem pa sta naslovni vlogi pripadli vedno boljšem in zanimivejšem Matthewu McConaugheyju (Mud) in mladem Tyeu Sheridanu (Ellis), ki je padel v oko že v Malickovem Drevesu življenja (The Tree of Life, 2011). Ellis in njegov najboljši prijatelj Neckbone odlično poznata svoje majhno mestece in bližnjo okolico, ki leži na območju delte mogočnega Misisipija. Med raziskovanjem okolice na enemu izmed bližnjih otočkov odkrijeta čoln, ki je zaradi poplav končal v krošnji drevesa. Fanta si v njem želita urediti nenavadno hišico na drevesu, toda njun načrt hitro pade v vodo, ko v čolnu odkrijeta ostanke hrane in ugotovita, da je nekdo očitno imel podobno idejo. Malce kasneje v bližini srečajo človeka, ki je zasedel njihov čoln. Ime mi je Mud, reče, in jima razloži, da tudi sam izvira iz teh koncev. Fantom kmalu postane jasno, da je možakar ubežnik, ki se skriva pred kdo ve kom in kdo ve čem, pištola za njegovim pasom pa nakazuje, da tisti ki ga iščejo, ne prihajajo v prijateljskem razpoloženju. Mud oceni, da bo najbolje, če fantom nekoliko pojasni svojo situacijo in ju prosi za pomoč. Razloži, da je umoril človeka, v zgodbo pa je vpletena tudi ženska, ki jo ljubi. Ženska, ki jo zdaj skrit čaka na tem otočku in s katero planira pobegniti daleč stran. V mesto ne sme, zato fanta prosi, da mu prinesejo nekaj hrane. Neckbone je previdno nezaupljiv, toda Ellis se odloči, da mu bo pomagal.
Jeff Nichols je že v 90-ih začel razvijati koncept in naredil več scenarističnih osnutkov, ki so bili navdihnjeni z deli Marka Twaina (Prigode Toma Sawyerja, Prigode Huckleberryja Finna), katerih rdeča nit je odraščanje ob Misisipiju. Zato tudi Ellis in Neckbone odraščata ob Misisipiju, nekaj skritega pomena pa se skriva tudi v imenu glavnega odraslega protagonista. Mud ni le blato, ki na nek način simbolizira korenine naslovnega junaka, ampak tudi prva beseda v slengovski skovanki Mud Cat State, s katero domačini označujejo državo Mississippi. V takšno izvenmestno okolje, med male, revne ljudi je Nichols inštaliral svojo zgodbo o odraščanju, ljubezni in prijateljstvu, povedano iz perspektive 14-letnega fanta, ki se na samosvoj način sooča z grožnjo razpada lastne družine. Temelji Ellisove družine se že pošteno majejo in ločitev staršev je le še vprašanje časa, fant pa je obenem na skrivaj zaljubljen v malce starejše dekle, ki je zanj nedosegljivo. Zato ne preseneča, da želi pomagati človeku, ki je storil zločin iz ljubezni. Človeku, ki je pokončal slabega človeka in človeku, ki ga zaradi tega preganja še več slabih ljudi. Ellis je poln mladostniškega idealizma, ki motivira njegova dejanja, v katerih potem tudi ne povsem iskren odpadnik prepozna tiste največje človeške vrednosti.
Vrednosti, ki jim nihče s srcem na pravem mestu, ne more in ne sme obrniti hrbta. Razkol med starši je za fanta razlog več, da poskuša pomagati Mudu, ki se je, za razliko od njegovega pasivnega očeta, pripravljen boriti za ljubezen. Iz enakih razlogov deček v Mudu najde vzornika, njegova iskrenost in privrženost pa v tistih ključnih trenutkih pri ubežniku aktivira prirojeni zaščitniški/starševski gen. Nicholsov tretji film v scenarističnem smislu ne prinaša pretirano izvirne zgodbe, toda rahla scenaristična podhranjenost in po hollywoodskih standardih ukalupljeno sklepno dejanje vseeno ne zasenčita tistih odločilnih elementov, ki filmu prinašajo integriteto in kvaliteto. Živopisne, zanimive in dobro karakterizirane like, odlično umestitev zgodbe v prostor in zares vrhunski vizualni dizajn, ki ga podpisuje režiserjev stalni sodelavec Adam Stone. Nichols je režiser, ki zna z igralci, zato je tudi prispevek igralske ekipe na primerno visokem nivoju. Ob karizmatičnem Samu Shepardu in prerojenem Matthewu McConaugheyju velja izpostaviti obe mladi igralski zvezdi: Tye Sheridan in njegov filmski prijatelj Jacob Lofland sta naravna talenta pred kamero, s katerima se v prihodnje bomo zagotovo še srečali.
V naslovnem pa sta naslovni vlogi pripadli vedno boljšem in zanimivejšem Matthewu McConaugheyju (Mud) in mladem Tyeu Sheridanu (Ellis), ki je padel v oko že v Malickovem Drevesu življenja (The Tree of Life, 2011). Ellis in njegov najboljši prijatelj Neckbone odlično poznata svoje majhno mestece in bližnjo okolico, ki leži na območju delte mogočnega Misisipija. Med raziskovanjem okolice na enemu izmed bližnjih otočkov odkrijeta čoln, ki je zaradi poplav končal v krošnji drevesa. Fanta si v njem želita urediti nenavadno hišico na drevesu, toda njun načrt hitro pade v vodo, ko v čolnu odkrijeta ostanke hrane in ugotovita, da je nekdo očitno imel podobno idejo. Malce kasneje v bližini srečajo človeka, ki je zasedel njihov čoln. Ime mi je Mud, reče, in jima razloži, da tudi sam izvira iz teh koncev. Fantom kmalu postane jasno, da je možakar ubežnik, ki se skriva pred kdo ve kom in kdo ve čem, pištola za njegovim pasom pa nakazuje, da tisti ki ga iščejo, ne prihajajo v prijateljskem razpoloženju. Mud oceni, da bo najbolje, če fantom nekoliko pojasni svojo situacijo in ju prosi za pomoč. Razloži, da je umoril človeka, v zgodbo pa je vpletena tudi ženska, ki jo ljubi. Ženska, ki jo zdaj skrit čaka na tem otočku in s katero planira pobegniti daleč stran. V mesto ne sme, zato fanta prosi, da mu prinesejo nekaj hrane. Neckbone je previdno nezaupljiv, toda Ellis se odloči, da mu bo pomagal.
Jeff Nichols je že v 90-ih začel razvijati koncept in naredil več scenarističnih osnutkov, ki so bili navdihnjeni z deli Marka Twaina (Prigode Toma Sawyerja, Prigode Huckleberryja Finna), katerih rdeča nit je odraščanje ob Misisipiju. Zato tudi Ellis in Neckbone odraščata ob Misisipiju, nekaj skritega pomena pa se skriva tudi v imenu glavnega odraslega protagonista. Mud ni le blato, ki na nek način simbolizira korenine naslovnega junaka, ampak tudi prva beseda v slengovski skovanki Mud Cat State, s katero domačini označujejo državo Mississippi. V takšno izvenmestno okolje, med male, revne ljudi je Nichols inštaliral svojo zgodbo o odraščanju, ljubezni in prijateljstvu, povedano iz perspektive 14-letnega fanta, ki se na samosvoj način sooča z grožnjo razpada lastne družine. Temelji Ellisove družine se že pošteno majejo in ločitev staršev je le še vprašanje časa, fant pa je obenem na skrivaj zaljubljen v malce starejše dekle, ki je zanj nedosegljivo. Zato ne preseneča, da želi pomagati človeku, ki je storil zločin iz ljubezni. Človeku, ki je pokončal slabega človeka in človeku, ki ga zaradi tega preganja še več slabih ljudi. Ellis je poln mladostniškega idealizma, ki motivira njegova dejanja, v katerih potem tudi ne povsem iskren odpadnik prepozna tiste največje človeške vrednosti.
Vrednosti, ki jim nihče s srcem na pravem mestu, ne more in ne sme obrniti hrbta. Razkol med starši je za fanta razlog več, da poskuša pomagati Mudu, ki se je, za razliko od njegovega pasivnega očeta, pripravljen boriti za ljubezen. Iz enakih razlogov deček v Mudu najde vzornika, njegova iskrenost in privrženost pa v tistih ključnih trenutkih pri ubežniku aktivira prirojeni zaščitniški/starševski gen. Nicholsov tretji film v scenarističnem smislu ne prinaša pretirano izvirne zgodbe, toda rahla scenaristična podhranjenost in po hollywoodskih standardih ukalupljeno sklepno dejanje vseeno ne zasenčita tistih odločilnih elementov, ki filmu prinašajo integriteto in kvaliteto. Živopisne, zanimive in dobro karakterizirane like, odlično umestitev zgodbe v prostor in zares vrhunski vizualni dizajn, ki ga podpisuje režiserjev stalni sodelavec Adam Stone. Nichols je režiser, ki zna z igralci, zato je tudi prispevek igralske ekipe na primerno visokem nivoju. Ob karizmatičnem Samu Shepardu in prerojenem Matthewu McConaugheyju velja izpostaviti obe mladi igralski zvezdi: Tye Sheridan in njegov filmski prijatelj Jacob Lofland sta naravna talenta pred kamero, s katerima se v prihodnje bomo zagotovo še srečali.
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar