torek, 9. junij 2015

Slow West (2015)


Slovenski naslov: -
Država: VB, Nova Zelandija
Leto: 2015
Žanri: Akcija, Triler, Western
Dolžina: 84' ,  Imdb 
Režija: John Maclean
Scenarij: John Maclean
Igrajo: Kodi Smit-McPhee, Michael Fassbender, Ben Mendelsohn, Caren Pistorius 

Velika nagrada žirije na letošnjem festivalu Sundance je letvico pred ogledom postavila ustrezno visoko in Slow West promovirala v enega zanimivejših naslovov tekoče sezone. Privlačnost filma je nedvomno povečala prisotnost Michaela Fassbenderja in Bena Mendelsohna, ter podatek, da je film režiral debitant John Maclean, saj novi neafirmirani avtorji svoje zgodbe pogosto znajo postaviti v nove, razburljive okvirje. Nezanemarljiva ni niti informacija, da v osrednji vlogi nastopa Kodi Smit-McPhee, tisti simpatični fantič, ki je v Hillcoatovi Cesti (The Road, 2009) igral sina Vigga Mortensena, saj tudi opazovanje razvoja mladih igralcev, ki jih poznamo do prej, prinaša nekaj dodatne zanimivosti. Zgodba postavljena na ameriški srednji zahod, nekje na konec 19. stoletja, nam predstavi 16-letnega Jayja Cavendisha, ki se že nekaj časa potepa po tem nevarnem območju in poskuša izslediti svojo prvo in edino ljubezen Rose. Zgodba se je zapletla že prej, na Škotskem, kjer se je fant modre krvi zagledal v revno dekle. Razredna nekompatibilnost je pripeljala do spora, v katerem je krajšo potegnil Jayjev vplivni stric. Prav zato je Rose skupaj z očetom bila prisiljena pobegniti čez lužo, fant pa je kmalu ugotovil, da brez nje ne more živeti in ji sledil. Neizkušeni in naivni mladenič je preko širnih ameriških prostranstev krenil proti svoji ljubezni, ne zavedajoč se, kako nevarna in zahtevna je izbrana pot. Kdo ve kako daleč bi sploh prišel, če po naključju ne bi srečal Silasa, izkušenega lovca na glave in bivšega člana tolpe, ki proti plačilu postane fantov vodič in zaščitnik. Jay sicer ne ve za nagrado razpisano na glavi Rose in njenega očeta, ki je tisti skriti motiv, zaradi katerega mu Silas sploh pomaga. Toda čas, ki ga preživita skupaj v sedlu, fantova  iskrenost in naivnost zmehčajo Silasovo srce do te mere, da se njegove prioritete spremenijo.
V vesternih se je vedno veliko potovalo in čeprav poznamo primere, v katerih potovanje ni temelj pripovedi, ko rečemo vestern, najprej pomislimo na junake v sedlih in poti, ki jih ti premagujejo. V tem smislu vestern od nekdaj doživljamo kot film ceste, samo potovanje pa kot pogonsko gorivo, ki narativno kolesje žene naprej. Junaka na poti čakajo preizkušnje, ki mu pomagajo spoznati resnico o drugih, in, nemalokrat, tudi o samemu sebi. V tem primeru je Fassbender figura, ki na poti, v družbi mladega, idealističnega, do ušes zatrapanega najstnika gre skozi transformacijo, ki se začne že preden sreča svojega naivnega varovanca. Za odločitvijo, da zapusti svojo edino družino (tolpo) in poišče samostojno pot, v ozadju tinja želja po ustalitvi, družini in čustvenem zadoščenju. V tem smislu je Jay tisto kar Silas potrebuje; katalizator, ki pospeši njegovo preobrazbo iz okorelega bandita v čustveno dovzetnega človeka z moralno integriteto. Silas na fantovo senzibilnost, zasanjanost in idealizem sprva gleda z mešanico začudenja in posmeha, a nato na njegove značajske »napake« začne gledati s simpatijo, ki sčasoma preraste v tiho občudovanje. Iz fantove perspektive gre za zgodbo o odraščanju (motiv, ki ga v vesternih ne zasledimo tako pogosto), ki jo režiser fino združi z bolj klasičnim motivom zbliževanja dveh neznancev, ki skupaj potujeta. Maclean njuno pustolovščino popestri z zanimivo, coenovsko garnituro likov in situacij, v katerih ne manjka surovosti in domiselnega črnega humorja. Zbrana igralska zasedba konkretno odgovori na postavljene zahteve, še en razlog za zadovoljstvo je odlična kamera izkušenega Robbieja Ryana, ki je v prizore znal subtilno vključiti naravne lepote snemalnih lokacij (ameriški srednji zahod so »odigrale« lokacije na Novi Zelandiji). V seštevku se je Škot John Maclean predstavil s povsem solidnim prvencem, ki mu za še boljši vtis vendarle zmanjka nekaj konkretnost. Film najbolj škripa pri karakterizaciji likov (tudi najpomembnejših), in na polju utemeljitve motivacije posameznih likov.     


Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar