Foto: Official Site |
Slo naslov: Detroit
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2017
Dolžina: 143' , Imdb
Žanri: krimi, drama, triler
Režija: Kathryn Bigelow
Scenarij: Mark Boal
Igrajo: John Boyega, Will Poulter, Algee Smith, Jacob Latimore, John Krasinski, Anthony Mackie, Jason Mitchell, Hannah Muray, Jack Reynor, Kaitlyn Devor
Najnovejši film oskarjevke Kathryn Bigelow nas pelje v leto
1967, v obdobje t.i. dolgega vročega poletja, ko so se v številnih ameriških
mestih vrstili rasni nemiri, ali, bolje rečeno, vstaje temnopoltih Američanov.
Zabavo ob vrnitvi temnopoltih vojnih veteranov v detroitski črnski četrti
prekine prihod policije, ki brez pravega razloga vdre na zabavo in aretira vse
prisotne. Na ulici, med vkrcanjem številnih aretirank in aretirancev v
policijska vozila, je situacija napeta. Vedno več ljudi opazuje dogajanje in
protestira, konvoj policijskih vozil zapušča geto zasut s steklenicami in
kamni. V mestu vre, kritičnih točk je vedno več. Dogajajo se prvi požigi in
masovna ropanja trgovin. Kaos je vedno večji, na ulice je poklicana vojska, ki
v sodelovanju s policijo poskuša zagotoviti javni red in mir. S tem uvodom film
vzpostavi splošno vzdušje in približa zgodovinske okoliščine, v katerem se je
odigral osrednji dogodek filma – incident v motelu Algiers, v katerem so
ugasnila življenja treh mladih črncev.
Za obetavno glasbeno skupino, ki se pripravlja na nastop
pred polno dvorano, je to eden ključnih nastopov, saj so med občinstvom
predstavniki glasbene založbe, ki so jih prišli poslušati. Tik pred nastopom
policija iz varnostnih razlogov prekine koncert. Razočarani Larry Reed, prvi
vokal skupine, je v družbi najboljšega prijatelja Freda Templa na poti domov,
ko se avtobus napadejo izgredniki. Vožnja je končana in prijatelja se zatečeta
v bližnji motel. Proti tem območju je namenjena tudi policijska patrulja, v
kateri glavno besedo ima policist Krauss, ki je še istega jutra v hrbet ustrelil
mladega črnca, ko je z ukradeno špecerije bežal pred policijo. V bližini motela
je tudi temnopolti varnostnik Melvin Dismukes, ki varuje eno izmed trgovin s
pijačo. Nespametno dejanje enega izmed temnopoltih mladeničev v motelu, ki s
štartno pištolo sproži nekaj strelov, policija obravnava kot oboroženi napad in
v motelu se kmalu začne racija, ki za cilj ima izsleditev "napadalca"
in najdbo orožja.
Foto: Official Site |
Sledi groba demonstracija sile, po kateri policija v preddverju
motela ob steno postavi več temnopoltih mladeničev in dve mladi belki, ki sta najdeni
v eni izmed sob v družbi črnca. Na ta način Kathryn Bigelow v sodelovanju s
svojim scenarističnim sodelavcem Markom Boalom loti rekonstrukcije tragičnih
dogodkov v motelu Algiers. Ključni del 143 minut dolgega filma je kakih 40
minut, v katerih opazujemo razvoj dogodkov po prihodu policije in okoliščine v
katerih so ugasnila tri mlada življenja. Ožji izrez slike, tresoča kamera in
dinamična montaža prizorov, ki prikazujejo demonstracije in spopade s policijo,
kombiniranje igranih in arhivskih posnetkov, vse to so prejemi, s kateri film
posreduje vzdušje med nemiri in pripravi uverturo za ključnih 40 minut v
motelu, ki naredijo film. Izjemno mučnih 40 minut, polnih nelagodja in jeze, v
katerih nas dogajanje potegne na rob sedeža in povsem prevzame kontrolo nad
našimi čustvi. Centralni dogodek je odlično posnet, montiran in odigran –
izbira pretežno manj znanih temnopoltih igralcev pomaga pri avtentičnosti (bolj
znana sta le John Boyega in Anthony Mackie), razpršenost dogajanja v več prostorih
znotraj motela in posamična obravnava "osumljencev" poskrbi za
učinkovito večperspektivno posredovanje občutkov groze, s katerim se je soočala
nesrečna mladina. Med žrtvami največ priložnosti za demonstracijo igralskega
talenta dobi in tudi konkretno izkoristi Algee Smith, v vlogi nadobudnega R'n'B
glasbenika Larryja Reeda. V najmočnejšo figuro filma pa se promovira osrednji
antagonist, v interpretaciji izvrstnega britanskega igralca Willa Poulterja, ki
je s to vlogo pokazal igralsko širino. Kljub dobri igri sodelujočih, dobri
rekonstrukciji dogodkov s konca 60-ih in solidni režiji, Detroit ne doseže
višin, ki bi jih, glede na potencial obravnavane zgodbe, lahko. Glavni minus
filma je po moji oceni njegova nesposobnost, da nam na učinkovit in jasen način
približa sistematično podpiranje rasizma na vseh nivojih oblasti in načine, na
katere je bela večina podpirala to sistematičnost.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar