ponedeljek, 25. februar 2019

A Ciambra (2017)

aka The Ciambra

Pio Amato & Koudous Seihon in A Ciambra (2017), Photo: Imdb


Slovenski naslov: V Ciambri
Angleški naslov: The Ciambra
Država: Italija, ZDA, Brazil, Nemčija
Jezik: italijanščina
Leto: 2017
Žanri: krimi, drama
Dolžina: 118',  Imdb 
Režija: Jonas Carpignano
Scenarij: Jonas Carpignano
Igrajo: Pio Amato, Koudous Seihon, Iolanda Amato, Damiano Amato


V Ciambri, majhni romski skupnosti na jugu Italije, živi 14-letni Pio. Fant, ki se mu zelo mudi odrasti. Zato pije, kadi in kot senca sledi starejšemu bratu Cosimu, ki ga počasi uvaja v družinski biznis. Pio se ne zmeni za opozorila in prepovedi, saj bratu sledi tudi ko je »posel« za njegovo starost preveč tvegan. Meni, da je prerastel preproste zadolžitve zažiganja bakrenih kablov in ko nekega jutra karabinjeri odpeljejo očeta in brata, fant odločno stopi naprej in prevzame vlogo glave družine. Mati se njegovi iniciativi sprva upira, a ko fantič začne domov prinašati denar tudi ona začuti, da z negodovanjem ne bo dosegla nič. Kraja prtljage iz vlakov na bližnji železniški postaji je le ena izmed  možnosti za hiter zaslužek, a za preživetje družine je včasih potrebno storiti tudi kaj več… Naloga bi zanj bila veliko bolj zahtevna, če mu na pomoč občasno ne bi priskočil iznajdljivi Ayiva, emigrant iz Gane, ki na sivem trgu trguje z različnim blagom, bolj ali manj sumljivega porekla. 

Drugi celovečerec ameriško-italijanskega režiserja Jonasa Carpignana nas po odmevnem prvencu Sredozemlje (Mediterranea, 2015) ponovno pelje na socialni rob, med družbene avtsajderje. Fokus je to pot z emigrantov preusmerjen na člane romske skupnosti, vendar Carpignanu tudi tokrat uspe na zanimiv način v zgodbo o romski skupnosti integrirati obrise emigrantske problematike. V Ciambri je vreden ogleda zato, ker nudi izjemno avtentičen eksistencialni presek najbolj deprivilegiranega sloja evropske družbe. Režiser z inštalacijo članov družine Amato (ti v filmu vsi po vrsti igrajo sami sebe), ustvari portret izginjajoče patriarhalne skupnosti, ki počasi izgublja tla pod nogami. Nomadski način življenja je le še bled spomin v glavah starejših članov skupnosti, mlajše generacije pa se iz blata barakarskih naselji (na edini možni način), poskušajo izboriti za svoje mesto pod soncem. V Ciambri je tudi lepa karakterna študija, oziroma zgodba o dozorevanju 14-letnega fanta (odlično ga je upodobil mladi naturščik Pio Amato), čigar značaj in usodo odločilno oblikuje okolje, v katerem odrašča. 

Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar