Marianne Jean-Baptiste and Fatma Mohamed in In Fabric (2018), Foto: Imdb |
Slovenski naslov: -
Država: VB
Jezik: angleščina
Leto: 2018
Žanri: komedija, grozljivka
Dolžina: 118', Imdb
Režija: Peter Strickland
Scenarij: Peter Strickland
Igrajo: Marianne Jean-Baptiste, Fatma Mohamed, Hayley Squires, Leo Bill, Jaygann Ayeh
In Fabric, najnovejša stvaritev Petera Stricklanda, enega najzanimivejših britanskih avtorjev zadnjega desetletja, je že od lanske premiere v Torontu stal v samem vrhu seznama filmov, ki se jim najbolj veselim v letošnjem letu. Vprašanje je, ali bi svet sploh slišal za danes 46-letnega Angleža, če ta ne bi denarja podedovanega po pokojnem stricu, namesto v reševanje stanovanjskega vprašanja raje usmeril v snemanje celovečernega prvenca. Strickland je sklenil posneti film z lastnimi sredstvi in ker je 25.000 funtov zapuščine v Angliji dobra desetina sredstev, ki jih potrebuješ za takšen projekt, je odšel v Romunijo in tam posnel prvenec Katlin Varga (2009), s katerim se je prebil na veliko sceno (premiera v Berlinu in srebrni medved za zvok). Sledil je Berberian Sound Studio (2012), čudovito avdiovizualno posvetilo eri gialla in nato še vrhunec njegove dosedanje kariere, odlični The Duke of Burgundy (več o filmu si lahko preberete na tej povezavi), ki sem ga uvrstil na mojo lestvico najboljših filmov leta 2014.
Marianne Jean-Baptiste in In Fabric (2018), Foto: Imdb |
Strickland tudi z naslovno zgodbo znova nadvse uspešno obuja duh gialla. Odlična Marianne Jean-Baptiste igra bančno uslužbenko Sheilo, žensko srednjih let, ki po propadu zakona poskuša obrniti novi list. Potem ko jo bivši zamenja za "novejši model" Sheila želi spoznati nekoga novega. Stik s potencialnim kandidatom je vzpostavljen skozi časopisna rubriko z zasebnimi oglasi, prvi zmenek dogovorjen. Sheila v iskanju ustrezne obleke zaide na ženski oddelek lokalne veleblagovnice, kjer njeno pozornost pritegne rdeča toaleta. Na pomoč ji priskoči enigmatična uslužbenka, ga Luckmoore, ki jo s svojimi čari prepriča, da je prav ta edinstvena obleka optimalen izbor. Malce čudno je le, da se ji oblačilo, čeprav nekaj številk preveliko, ob pomerjanju idealno prilega. Izkaže se, da je ta na videz nepomemben detajl le delček posebnih "čari" skrivnostne rdeče obleke. Ista obleka je v središču tudi v drugem delu zgodbe, v katerem se ta znajde v rokah sramežljivega serviserja gospodinjskih aparatov Rega Speaksa.
In Fabric je še ena navdihnjena kreacija avtorja, ki nadaljuje po začrtani poti, drznega, nekonvencionalnega filmanja. Strickland to pot resda ni dosegel višav surrealne senzualnosti Burgundskega vojvode, toda tudi naslovni je še ena dobrodošla osvežitev, ki odlično razbija monotonijo ustaljenih narativnih konvencij. Vizualna komponenta filma (fotografijo podpisuje Ari Wegner) v povezavi z dovršenim set dizajnom in kostumografijo razvaja oko, pomemben delež k vzdušju prispeva še odlična retro glasbena podlaga skupine Cavern of Anti-Matter. In Fabric je Stricklandova najbolj humorna stvaritev doslej, ob kateri sem se res imenitno zabaval. Dialoška spretnost, s katero ga. Luckmoore sklepa posle z vsakim novim prizorom postaja prepričljivejša, bolj zabavna, podoben učinek imajo monologi serviserja gospodinjskih aparatov – njegovo naštevanje možnih vzrokov za okvaro namreč ima prav poseben vpliv na gospodinje (pozor, ime mu je Reg Speaks). Prekletstvo rdeče obleke je rdeča nit zgodbe, ob kateri je mogoče potegniti vzporednice z Gumo (Rubber, 2010) Quentina Dupieuxa, v katerem podobno funkcijo ima odvržena pnevmatika. Na sporočilnem nivoju film razumem kot kritiko potrošniško usmerjene družbe, hipnotizirane z marketinškimi akcijami in drugimi prejemi, ki posameznika posrkajo v spiralo iz katere je težko najti izhod. Razloge, da Strickland to pot ni posnel mojstrovine gre iskati v slabši koherentnosti celote, ki izhaja iz ohlapne povezave obeh delov zgodbe in predvsem nekoliko slabšem, manj zanimivem drugem delu filma. Toda ne glede na povedano je In Fabric še vedno posebna izkušnja, ki si zasluži pozornost in omembo.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar