četrtek, 10. februar 2011

Ajeossi (2010)


Slovenski naslov: Ni naslova
Drugi naslovi: The Man from Nowhere
Država: J.Koreja
Leto: 2010
Žanri: Akcija, Krimi, Triler
Dolžina: 119',  Imdb
Režija: Jeong-beom Lee
Scenarij: Jeong-beom Lee
Igrajo: Won Bin, Kim Sae-Ron, Kim Tae-Hoon, Kim Hee-Won, Kim Seong-Ok, Thanayong Wongtrakul, Kim Hyo-Seo, Lee Jong-Pil

Zanimivih korejskih filmov v zadnjih mesecih res ne manjka, naslovni je bil že nekaj časa arhiviran,  toda amaterski angleški podnapisi so bili preslabi, zato sem raje počakal na kakovostnejši prevod. Nekaj dni nazaj sem naletel na retail angleške podnapise in si zavrtel drugi celovečerec  Jeong-beom Leeja. Ajeossi je doživel velik uspeh v domovini, saj je v kinoblagajne prinesel največ denarja v preteklem letu. Nekaj časa se je naslovni film promovira pod mednarodnim naslovom This Man, nato pod naslovom The Man From Nowhere, ki je na koncu tudi obveljal kot končna različica, pod katero bo distribuiran v tujini.

Tae-Sik Cha je lastnik neugledne zastavljalnice, redkobeseden človek, ki se večino časa drži bolj zase.  Občasno izmenja nekaj besed z deklico iz sosednjega stanovanja in njeno neodgovorno mamo, eksotično plesalko in narkomanko, ob kateri je mala So-Mi  večino časa prepuščena sama sebi. Tae-Sik in So-Mi počasi postaneta iskrena prijatelja, deklica pri njemu pogosto poišče zatočišče ali kaj za pod zob.  Dekličina mama tone vedno globlje, potreba po mamilih in denarju jo napelje na krajo zavitka s heroinom. V kooperaciji z nekim znancem ukradeta mamila, kar je seveda nepremišljena poteza, saj mafijci zelo hitro ugotovijo, kdo je odnesel njihovo robo. Mamila so medtem končala v Tae-Sikovi zastavljalnici, skrita v torbici zastavljenega fotoaparata. Gangsterji obiščejo So-Miino mamo in iz nje zelo hitro izvlečejo želene informacije, le te jih pripeljejo v Tae-Sikovo  zastavljalnico. Tukaj stvari ne potekajo več tako gladko, mafijci sicer dobijo svoja mamila, a eden med njimi konča ustreljen. Tae-Sik je pripravljen pozabiti na vse nevšečnosti, če mafijci le nebi s seboj odpeljali So-Mi in njene matere. Pri tem niso računali na dejstvo, da je Tae-Sik v resnici zelo nevaren človek, visoko usposobljen vojaški agent, ki je službo zapustil zaradi osebne tragedije. Zadaj, ko so gangsterji odpeljali So-Mi, edino osebo, ki mu nekaj pomeni, se brez pomisleka odpravi po njihovih sledeh, v upanju, da mu bo uspelo rešiti deklico.
Osnovna premisa spominja na nekaj znanih naslovov, nekako najbolj očitno pa na Bessonovega Leona. Nedolžna deklica in človek, s katerim raje nebi imeli nerazčiščenih računov. Tisti ki nekoliko bolj spremljate korejsko kinematografijo ste se verjetno že srečali z  Bin Wonon, ki smo ga lahko videli v Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) in Madeo (Mother). V vlogi deklice So-Mi se je znašla Sae-ron Kim, njen obraz je tako izrazit, da se ga ne da hitro pozabiti. Čeprav se je punca šele drugič pojavila na filmu, mi je ostala v spominu po vlogi v drami Yeo-haeng-ja (A Brand New Life). Kot sem že povedal, premisa ni ne vem kako izvirna, toda osnovni motiv nedolžne deklice in morilskega stroja mehkega srca je kombinacija, ki jo ni težko vzljubiti. Bin Won je nekoliko atipičen maščevalec, ki s svojo podobo prej spominja na korejskega glasbenega zvezdnika, kot na vrhunski morilski stroj. Njegova mladost se ne sklada najbolje z ozadjem njegovega lika, mogoče bi lahko našel še kakšno stvar, ki ni ravno posrečena, a to je več ali manj vse, kar lahko očitam temu akcijskemu vlakcu smrti. Kajti, ko enkrat stopite na ta vlak, vas dinamično dogajanje, vizualna dodelanost in interpretacija sodelujočih posrkajo vase. Tako kot če bi se vozili na vlakcu smrti. Ni časa za razmislek, pred nami je le neusmiljeno drvenje naprej. Bin Won iz minute v minuto v očeh gledalca postaja bolj nevaren, bolj smrtonosen, prepričljiva igra seveda ima ključno vlogo. Režiser nam ponudi celo galerijo zanimivih likov, ki filmsko izkušnjo dodatno bogatijo. V Jeong-beom Leejevem filmu najdemo nekaj všečnega črnega humorja, veliko akcije, cel spekter  umazanih mafijskih poslov in veliko prelite krvi. Po ogledu v spominu ostanejo odlični akcijski prizori, vizualno dodelani in odlično koreografirani spopadi, med katerimi najbolj izstopata spopad v nočnem klubu, kjer se pomerita Tae-Sik in zelo zanimivi angleškogovoreči vietnamski  plačanec in končni obračun v mafijskem gnezdu. Nekaj bombončkov lahko najdejo tudi ljubitelji nenavadnih, drznih posnetkov. Prizor v katerem glavni junak teče po hodniku dvonadstropne stavbe  in se zapodi skozi  stekleno steno na dvorišče, s kamero v roki spremlja tudi snemalec. In tam kjer bi se vsi ustavili in dogajanje posneli od zgoraj ali naredili rez in potem snemali iz dvorišča je posnet brez rezanja, saj se skozi okno zapodi tudi snemalec, se postavi na noge in spremlja Tae-Sika, do parkiranega avtomobila. Korak do odličnosti, je nekakšen končni vtis. Ob izvirnejšem scenariju bi lahko govoril o mojstrovini , a tudi takšen kot je, film postavlja visoke standarde.  Priporočam.

Ocena:



4 komentarji:

  1. Oh ja, azijski film... Včasih, še pred blogom, sem bil velik ljubitelj azijske kinematografije. Sedaj sem pa čist pozabil na ta svet, pa mi je žal... tole definitivno pogledam, lepo, da spomniš na kaj takega. Se mi zdi, da so azijski filmi na splošno pri nas kar slabo gledani in zastopani...
    Včasih je bila neka dobra torrent stran, kjer so bili zbrani sami azijski biseri, pa je umrla, poznaš kaj podobnega?

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, imaš Asiatorents (v angleščini), vse novosti so gor, pa tudi starejše stvari. Veliko uporabnikov, veliko filmov.

    OdgovoriIzbriši
  3. So mi všeč te recenzije, če rabiš kaj upload credita al pa invite za Asiatorrents pa sam napiš tukaj pa bom poskrbel za to :)

    OdgovoriIzbriši
  4. ^^

    pozabil se prijavit v blogspot :)

    OdgovoriIzbriši