torek, 23. april 2013

Cannes 2013




Otvoritveni film letošnjega canskega festivala je Veliki Gatsby (The Great Gatsby) avstralskega režiserja Baza Luhrmanna. Film se sicer ne bo potegoval za zlato palmo, saj ga bodo zavrteli izven tekmovalne konkurence, tako kot sklepni film festivala Zulu, francoskega režiserja Jérôma Salleja. Selektorji so v glavno tekmovalno sekcijo 66. izdaje festivala uvrstili 19 filmov, med katerimi je pričakovano največ francoskih in ameriških stvaritev, dva predstavnika bo imela Japonska, po enega pa Danska, Čad, Kitajska, Italija, Mehika in Nizozemska. V sekciji Poseben pogled je letos uvrščeno 15 filmov, ki prihajajo iz desetih držav. Na čelu žirije, ki bo podelila zlato palmo se nahaja Steven Spielberg, predsednik žirije v sekciji Poseben pogled pa bo danski režiser Thomas Vinterberg.


Zlata palma:



Sprehod skozi glavni cansko sekcijo začenjam z biografsko dramo Behind The Candelabra, novim filmom Stevena Soderbergha, posnetim v produkciji ameriške televizijske hiše HBO. V glavnih vlogah nastopata Michael Douglas in Matt Damon, ameriška tv-premiera pa  je načrtovana presenetljivo hitro – Američani bodo film lahko videli že 26. maja, nekaj ur po sklepnem dejanju canskega festivala.

V Cannes se vrača tudi Roman Polanski s filmom Venus in Fur, ki se ukvarja z odnosom režiser-igralec. Režiserja igra Mathieu Amalric, igralko, ki na vsak način želi dobiti vlogo v njegovem filmu, pa je upodobila Emmanuelle Seigner.

Na papirju obetavno deluje tudi novi film Jamesa Grayja, romantična drama The Immigrant, z Marion Cotillard, Jeremyjem  Rennerjem in Joaquinom Phoenixom v glavnih vlogah.

Only God Forgives je zagotovo eden izmed filmov, ki je še pred uvrstitvijo na tekmovalni spored zbujal veliko zanimanja. Gre za vnovično sodelovanje predlanskega nagrajenca za režijo Nicolasa W. Refna (Drive) in vseprisotnega Ryana Goslinga, ki tokrat igra tihotapca mamil, ki po materinem naročilu mora najti ljudi, ki so mu ubili brata.
Inside Llewyn Davis je najnovejši projekt izjemnih bratov Coen, ki raziskujeta newyorško glasbeno sceno iz 60-ih let prejšnjega stoletja skozi nenavadno zgodbo pevca in skladatelja ameriške folk glasbe Llewyna Davisa.

Preteklost (Le Passe) je v francoski produkciji posneta drama odličnega iranskega režiserja Asgharja Farhadija, ki govori o moškemu, ki na zahtevo njegove francoske žene pripotuje iz Teherana v Pariz, da bi skupaj uredila formalnosti okoli sporazumne ločitve.

Like Father, Like Son (Soshite chichi ni naru) je naslov filma, s katerim se predstavlja japonski mojster Hirokazu Kore-eda. Gre za pripoved o uspešnemu biznismenu, ki nekega dne odkrije, da je njegov biološki otrok bil zamenjan ob rojstvu.

Novi film Paola Sorrentina The Great Beauty (La grande bellezza) je portret sodobnega Rima in zgodba o ostarelem pisatelju (Toni Servillo), ki se spominja svojih mladih dni.

Zraven je tudi hiperaktivni Takashi Miike, ki se bo predstavil s trilerjem Straw Shield (Wara no Tate). V središču zgodbe sta policijska partnerja in morilec, ki je že priznal krivdo. Partnerja morata morilca pripeljati na varno in ga zaščititi pred plačanci, saj je bogati sorodnik žrtve za morilčevo glavo ponudil zelo visoko nagrado.

Sprehod skozi glavno tekmovalno sekcijo zaključujem z Nebrasko, novim filmom Alexandera Payna, v katerem se odtujena oče in sin odpravita na pot iz Montane v Nebrasko, da bi prevzela milijonsko nagrado.


Seznam filmov

Behind The Candelabra (Steven Soderbergh)
Borgman (Alex Van Warmerdam)
Grisgris (Mahamat-Saleh Haroun)
Heli (Amat Escalante)
The Immigrant (James Gray)
Inside Llewyn Davis (Joel in Ethan Coen)
Jeune Et Jolie (Francois Ozon)
Jimmy P (Arnaud Desplechin)
La Grande Bellezza (Paolo Sorrentino)
La Vie D'Adele (Abdellatif Kechiche)
Michael Kohlhaas (Arnaud Despallieres)
Nebraska (Alexander Payne)
Only God Forgives (Nicolas Winding Refn)
The Past (Asghar Farhadi)
Soshite Chichi Ni Naru (Hirokazu Kore-eda)
Tian Zhu Ding (Zhangke Jia)
Un Chateau En Italie (Valeria Bruni-Tedeschi)
Venus In Fur (Roman Polanski)
Wara No Tate (Takashi Miike)

28.04. Edit:
Only Lovers Left Alive (Jim Jarmusch) 


Poseben pogled



Letos je v sekciji Poseben pogled zbrano kar nekaj filmov mednarodno neuveljavljenih avtorjev, a med njimi najdemo nekaj naslovov, ki jih podpisujejo priznane avtorice in avtorji.
V to kategorijo sodi krimi drama The Bling Ring, novi film Sofie Coppola, ki govori o skupini mladostnikov, ki se preživljajo z vlamljanjem v zvezdniške domove.

Francoska veteranka Claire Denis se vrača z dramo The Bastards (Les Salauds), o kateri zaenkrat ni znano nič, razen dejstva, da se v glavnih vlogah pojavljata Vincent Lindon in Chiara Mastroianni.

James Franco, ki vse pogosteje režira, bo predstavil dramo As I Lay Dying. Film je adaptacija istoimenskega Faulknerjevega romana iz leta 1930, ki v središče postavi družino Bundren in izpolnitev zadnje želje umirajoče matere in soproge Addie Bundren.

Mlada režiserka Rebecca Zlotowski bo po odmevnem prvencu Belle Épine predstavila svoj drugi film z naslovom Grand Central. Romantična zgodba se bo vrtela okoli zaljubljenega para, v glavnih vlogah pa nastopata Léa Seydoux (L'enfant d'en haut) in Tahar Rahim (Un prophète).

Pozornosti ne bo manjkalo niti ameriški drami Fruitvale Station. Film smo opazili že na začetku leta, ko je prvenec Ryana Cooglerja prejel glavno nagrado festivala Sundance. Film tematizira tragično usodo 22-letnega Oscarja Granta, ki ga je policija ustrelila na postaji podzemne železnice, čeprav fant ni bil oborožen.


Seznam filmov

Anonymous (Mohammad Rasoulof)
As I Lay Dying (James Franco)
Bends (Flora Lau)
The Bling Ring (Sofia Coppola)
Death March (Adolfo Alix Jr)
Fruitvale Station (Ryan Coogler)
Grand Central (Rebecca Zlotowski)
La Jaula De Oro (Diego Quemada)
L'Image Manquante (Rithy Panh)
L'Inconnu Du Lac (Alain Guiraudie)
Les Salauds (Claire Denis)
Miele (Valeria Golino)
Norte, Hangganana Ng Kasaysayan (Lav Diaz)
Omar (Hany Abu-Assad)
Sarah Prefere La Course (Chloe Robichaud)

28.04. Edit:
My Sweet Papperland (Hiner Saleem)
Tore tanzt (Katrin Gebbe)
Wakolda (Lucia Puenezo)

5 komentarjev:

  1. Edini Miikejev film letos. Mogoče bo (oz. je) vanj vložil več truda, kot v večino zadnje čase. Pa še med kandidati za Palmo je. Upam da upraviči moja visoka pričakovanja, čeprav plot ne izgleda, kot nekaj kar bi mi bilo pisano na kožo. Ampak kdo če ne Miike lahko naredi mojstrovino (pa tudi negledljiv film) iz praktično vsega.

    Je pa izbor filmov nadvse zanimiv. Sploh Iranskega ter oba Japonska nestrpno čakam. Vse bolj kaže, da nas čaka zelo zanimivo leto. Na začetku leta ni kazalo tako dobro.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, Miike je zadnje čase res veliko eksperimentiral. Ta kratki sinopsis mi nekako ne deluje kot material, ki bi bil zanj idealen, čeprav moramo upoštevati, da so povzetki vsebine lahko zavajajoči. Včasih dobimo nekaj čisto drugega, od tistega kar obljublja sinopsis.

    OdgovoriIzbriši
  3. Samo upamo lahko, da bo čim bolj bizaren.

    OdgovoriIzbriši
  4. Simon Popek ‏@SimonLiffe 1h
    Takashi Miike [Shield of Straw] in a sentimental Hollywood blockbuster mode.

    OdgovoriIzbriši