Slovenski naslov: Dekle na poziv
Država: Švedska, Norveška, Finska
Leto: 2012
Žanri: Drama, Triler
Dolžina: 140' , Imdb
Režija: Mikael Marcimain
Scenarij: Marietta von Hausswolff von Baumgarten
Igrajo: Sofia Karemyr, Josefin Asplund, Pernilla August, Sofia Karemyr, Simon J. Berger, Sven Nordin, David Dencik, Ruth Vega Fernandez
Iris (Sofia Karemyr) je problematična najstnica, ki se nikakor ne more ustaliti pri svoji krušni družini. Samo v zadnjem mesecu je sedemkrat pobegnila od doma in njena skrbnica več nima potrpljenja, ne idej, kako brzdati svojeglavo najstnico. Socialna delavka sklene, da je edina rešitev trajna nastanitev v poboljševalvici za mladoletnike. Mladenka se po prihodu v dom drži bolj zase, vse dokler tja ne pride njena stara prijateljica Sonja (Josefin Asplund). Iris se je že pred Sonjinim prihodom večkrat izmuznila in odšla v mesto, zdaj pa je to postala stalna praksa, saj punci skoraj vsak večer preživita v mestu. Na enem izmed teh nočnih izletov spoznata moškega, ki mladim puncam ponuja denar za družbo, še bolj pa je darežljiv, če je punca pripravljena pokazati nekaj gole kože. V njegovem stanovanju Iris prvič sreča Dagmar Glans (Pernilla August), žensko, ki v švedski prestolnici vodi dobro organizirano mrežo prostitucije. Madam je vedno zainteresirana za nove, mlade obraze, zato Iris in Sonja takoj pritegnejo njeno pozornost. Dagmar je premetena ženska, ki pozna prejeme, s katerimi lahko mlada in naivna dekleta postopoma vpelje v posel. Malo alkohola, malo mamil, nekaj denarja in iluzija o glamuroznem življenju na visoki nogi, so navadno dovolj učinkovita sredstva, s katerimi madam rekrutira svežo kri. In še preden se Iris zave v kaj se spušča, že leži v hotelski sobi in čaka na naslednjega klienta.
Švedsko je sredi 70. let preteklega stoletja močno pretresla afera Geijer. Johan Lennart Geijer je v tem času bil švedski pravosodni minister in eden izmed stalnih klientov madam Doris Hopp, ki je v filmu preimenovana v Dagmar Glans. Kinematografski prvenec švedskega režiserja Mikaela Marcimaina, ki je režiserske izkušnje nabiral na švedski televiziji, pa tudi kot asistent režije pri uspešnici Kotlar, krojač, vojak, vohun (Tinker Tailor Soldier Spy, 2011) njegovega rojaka Tomasa Alfredsona, je nekakšna mešanica zgodbe o odraščanju in političnega trilerja. Gre za motive, ki niso nezdružljivi, vendar Dekle na poziv po moji oceni ne najde prave formule za kvalitetno združitev le-teh. Vse prave sestavine so bile vključene v mešanico: naivna, mlada punca, s katero gledalec lahko sočustvuje, idealističen detektiv, ki poskuša uveljaviti pravico znotraj skorumpiranega sistema, ter pokvarjeni politiki in zvodniki, ki jih človek zlahka prezira. Čeprav je ušesom zelo ugajala pinkfloydovska obarvana glasbena tema v nekaterih odsekih filma, je raba glasbe v posameznih delih filma povsem neustrezna, ali celo nadležna. Še posebej takrat, ko avtorji med ponavljanjem nekaterih in nizanjem novih nepotrebnih kadrov in prizorov, želijo doseči dramatičen učinek. S hitrimi emtivijevski rezi detajl-detajl-detajl, podkrepljenimi z dramatično muziko, se iz prikazanega poskuša doseči, oziroma izraziti veliko več, kot je to realno mogoče. Potem je tu še nedorečenost, saj nam Dekle na poziv v 140-ih minutah ne uspe zares približati nobenega izmed centralnih likov. Film obtiči na nikogaršnji zemlji, nekje med trilerjem in dramo, zato ne funkcionira dobro v nobenem od teh dveh segmentov. Stvaritev Mikaela Marcimaina je v nečem vendarle nadpovprečno dobra — v zelo verni rekonstrukciji zgodovinskega obdobja, ki me s svojo preciznostjo malce spominja na scenografsko dovršenost Kotlarja, krojača… Za konec bi izpostavil korektne igralske nastope, med katerimi je še posebej izstopa Pernilla August, ki je očitno zelo priljubljena med ljubljanskim občinstvom. Njen režiserski prvenec Onstran (Svinalängorna, 2010) je pred dvema letoma prejel nagrado občinstva na Liffu, letos pa je ljubljenec občinstva postal Dekle na poziv, v katerem je Pernilla August odigrala vidno vlogo. (-3)
Ocena:
Popolnoma se strinjam z oceno. Iz tem, ki jih načne, bi se dalo narediti kakšne tri zelo dobre, vsebinsko polne filme, tale pa se vleče, govori o vsem hkrati, a o ničemer ne pove veliko. Edina plusa sta scenografija in kostumografija. Le kaj so v njem našli ocenjevalci na LIFFE-u??
OdgovoriIzbrišiJa, tudi jaz sem si zastavljal enako vprašanje. Sploh ob pogledu na lestvico:
OdgovoriIzbriši1 Dekle na poziv / Call Girl; Mikael Marcimain 4,459
2 Frances Ha / Frances Ha; Noah Baumbach 4,456
3 Razgledni stolp / Watchtower; Pelin Esmer 4,45
4 Neskončna lepota / The Great Beauty; Paolo Sorrentino 4,44
4 Sneguljčica / Snow White; Pablo Berger 4,44
4 Wakolda / Wakolda; Lucia Puenzo 4,44
7 Načelnik / The Major; Jurij Bikov 4,34
8 Zadnji rez /Final Cut; György Pálfi 4,32
8 Ginger in Rosa / Ginger & Rosa; Sally Potter 4,32
10 Miele / Miele; Valeria Golino 4,25
11 Tovarišica Kim leti v nebo / Comrade Kim Goes Flying; Kim Gwang-Hun 4,24
12 Goltzius in Pelikanova druščina / Goltziusandthe Pelican Company; Peter Greenaway 4,22
13 Teater ubijanja / The Act of Killing; Joshua Oppenheimer 4,16
14 Ljubezenske pesmi / The Love Songs of Tiedan; Hao Jie 4,15
15 Araf – Med dvema moškima / Araf – Somewhere in Between; Yesim Ustaoglu 3,98
15 Jaz bi tudi / Me Too; Aleksej Balabanov 3,98
17 Turista / Sightseers; Ben Wheatley 3,96
18 Izgubiti razum / Lose Your Head; Westerwelle, Stefan 3,95
19 Obramba in zaščita / A Stranger; Bobo Jelčić 3,86
19 Borgman / Borgman; Alex van Warmerdam 3,86
21 Za vedno neosamljene / Forever Not Alone; Monja Art 3,8
22 Paradiž: Vera / Paradise: Faith; Ulrich Seidl 3,77
23 Paradiž: Upanje / Paradise: Hope; Ulrich Seidl 3,65
24 Big Sur / Big Sur; Michael Polish 3,6
24 Camille Claudel 1915 / Camille Claudel 1915; Bruno Dumont 3,6
26 Nekoč sem bila jaz, Veronika / OnceUpon a Time Was I, Veronica; Marcelo Gomes 3,57
27 Spomladanske žurerke / Spring Breakers; Harmony Korine 3,53
28 Nenavadna muca / Strange Little Cat; Ramon Zürcher 3,46
29 Zagrnjena zavesa / Closed Curtain; Jafar Panahi 3,41
30 Laboratorij groze / Upstream Color; Shane Carruth 3,39