četrtek, 2. julij 2015

El Nino (2014)


Slovenski naslov: Ni naslova
Država: Španija
Leto: 2014
Žanri: Drama, Triler
Dolžina: 136' ,  Imdb
Režija: Daniel Monzon
Scenarij: Jorge Guerricaechevarria, Daniel Monzon
Igrajo: Jesus Castro, Mariam Bachir, Luis Tosar, Jesus Carroza, Barbara Lennie, Sergi Lopez

El Nino je akcijski triler, ki pod drobnogled vzame tihotapljenje mamil med Marokom in Španijo. Zgodba je nastala pod režisersko taktirko Daniela Monzona, ki ga je širša filmska javnost spoznala preko uspešnice Celica 211 (Celda 211, 2009), pri scenariju pa je znova pomagal njegov stalni sodelavec Jorge Guerricaechevarria. Tudi njegov najnovejši izdelek je postal španska uspešnica, zaradi dobrega rezultata na domačih tleh in popularnosti samega žanra bo film nedvomno deležen pozornosti tudi na mednarodni sceni. Mazon se problematike tihotapljenja prepovedanih drog loti iz dveh razmeroma enakovrednih perspektiv. Na eni strani imamo El Nina (v nadaljnjem tekstu Fanta), tipičnega predstavnika evropske brezposelne mladine, ki skupaj z najboljšim prijateljem Compijem sanjari o boljšem življenju, denarju, ljubezni… Fant se zelo dobro znajde na vodi, za krmilom plovilih, ki jih priložnostno obnavlja in popravlja v lokalni delavnici. Njegova spretnost pritegne pozornost lokalne mafije, ki čez gibraltarsko ožino na hitrih čolnih tihotapi mamila iz Afrike v Evropo. Preko znanca je dogovorjeno spoznavno srečanje, po katerem Fant in Compi dobita ponudbo za sodelovanje, ki jo ne moreta zavrniti. Na drugi strani imamo Jesusa (Luis Tosar), detektiva pri območni enoti policije, ki s svojo partnerko Evo (Barbara Lennie) že dlje časa diha za ovratnik skrivnostnemu Angležu, ki mamila preko Gibraltarja distribuira naprej v Španijo in v ostale dele Evrope. Jesus je prepričan, da se v enem izmed kontejnerjev v pristanišču skriva rekordna količina kokaina, a ko v zabojniku namesto mamil najdejo le zmrznjeno ribo, ga degradirajo in premestijo v helikoptersko enoto, ki iz zraka nadzira gibraltarsko ožino. Na tej točki se Fantova in Jesusova zgodba združita v eno in policijski lov na brezkompromisnega voznika gliserja se lahko začne.  
Daniel Monzon je s Celico 211 pokazal, kaj lahko stori z mikrobudžetom, njegov najnovejši produkt pa je veliko bolj ambiciozno zastavljen projekt, ki se odvija na številnih atraktivnih lokacijah, na morju in kopnem. Pred kamero so se zbrala ugledna igralska imena z Iberskega polotoka, v vlogi redkobesednega Angleža je pristal Ian McShane, prihod filma v španske kinematografe pa je pospremljen z obsežno reklamno kampanjo, primerno propagandni mašineriji, ki stoji za večino holivudskih uspešnic. Te informacije pojasnijo dobre rezultate na kino blagajnah, a nas obenem opomnijo, da lahko pričakujemo slabosti, značilne za čezlužniško produkcijo. Govorimo o filmu narejenem po receptu tipičnega holivudskega akcijskega trilerja, zato tudi dejstvo, da so dialogi v španščini, ne spremeni praktično nič — izrazitejšega odmika od standardov sorodnih ameriških izdelkov ni, kar prinaša tako pozitivne, kot negativne učinke. Kamera izkušenega Carlesa Gusija ukroji vizualno privlačen izdelek in tudi celostno gledano je kvaliteta produkcije na visokem nivoju. K zanimivosti veliko pripomore izbira raznolikih snemalnih lokacij: posnetki impresivnih pristaniških terminalov, naravna lepota Andaluzije, Gibraltarska ožina, maroška obala (Tangier)… Pohvaliti velja minute odmerjene za prikaz utripa maroškega pristaniškega mesta in revnih prebivalcev, ki se preživljajo s prenašanjem tovora na svojih hrbtih. K končni pozitivni oceni pripomorejo tudi odlično režirani akcijski prizori, predvsem divji pregoni na vodi, ki se jih ne bi sramoval niti Michael Mann. Zgodba je zelo dinamična in razen počasnejšega dela, namenjenega romantičnem zapletu Fanta s prikupno Maročanko, v zgodbi ni motečih nihanj pripovednega ritma. Žal tudi El Nino ni imun na tipične slabosti akcijskih trilerjev: na račun ohranjanja dinamike peša karakterizacija, ki je v najsvetlejših primerih komajda solidna, nobeden izmed likov pa ni tako poseben in zanimiv, da bi odtehtal to pomanjkljivost. Film bi za dvig iznad povprečja potreboval boljše dialoge, predvsem pa več izvirnosti in logike pri snovanju najpomembnejših scenarističnih zasukov. To so razlogi zaradi katerih španski kino hit ne navduši, a plusov je vseeno dovolj, da bi ga bilo nepravično označiti kot razočaranje. 


Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar