sreda, 9. september 2015

Der Samurai (2014)


Slovenski naslov: Samuraj
Država: Nemčija
Leto: 2014
Žanri: Fantazijski, Grozljivka, Triler
Dolžina: 79',  Imdb
Režija: Till Kleinert
Scenarij: Till Kleinert
Igrajo: Michel Diercks, Pit Bukowski, Uwe Preuss 


Danes, ko na voljnega gledalca pri številnih ponudnikih čaka nepregledno morje filmov, se je zanimivo spomniti časov pred VHS bumom, ko smo filme gledal samo na televiziji in v kinu. V prednosti so gotovo bili prebivalci večjih mest, ki so zaradi večjega števila kino dvoran imeli tudi večjo izbiro, vnet filmofil je lahko v enem mesecu videl okoli deset filmov. Kljub izjemno pestri ponudbi filmov, ki jih vrtijo številne televizije, kinooperaterji in spletni ponudniki, danes ni tako preprosto izbrskati film, ki gledalcu ponuja nekaj neobičajnega, drugačnega. Ob predpogoju, da se na račun drugačnosti in nenavadnosti ne zanemari logike in smisla, seveda. Eden takih manjših filmov, ki sem ga podčrtal že v tekmovalnem programu lanskega Grossmanna je Samuraj, celovečerni prvenec mladega nemškega režiserja in scenarista Tilla Kleinerta.

Zgodba je postavljena v mirno nemško mestece na robu gozda. Mesto ima tudi policijsko postajo, na kateri službuje prijazni mladi policist Jakob (Michel Diercks). Njegove delovne zadolžitve v idiličnem kraju nimajo veliko skupnega s policijskim delom. Zanj je prevoz znanca, ki je pregloboko pogledal v kozarec, prispevek k povečanju prometne varnosti, med tem ko iskanje storilca, ki se igra z zabojniki za komunalne odpadke,  že predstavlja konkretno detektivsko delo. Zaradi blage narave, prijaznosti in posvečanja pozornosti najbanalnejšim težavam lokalnega prebivalstva, je Jakob pogosto tarča posmeha. Nekaj meščanov ga je že opozorilo, da so v bližnjem gozdu opazili volkove in ker sumi, do so prav te živali odgovorne za zaplete z zabojniki za smeti, se zadeve loti strateško. Globoko v gozd začne nositi surovo meso, s katerim želi divje živali zvabiti stran od mesta. Nato na njegov naslov prispe nenavadna pošiljka, ki ga pripelje do skrivnostnega tujca v ženski obleki. 
Kratek povzetek vsebine mogoče ne deluje preveč obetavno, toda za to na videz banalno zgodbico se skriva zares zanimiv filmček. Naj vas ne zmede prenizka ocena na največjem svetovnem filmskem portalu (trenutno 5.6/10), kajti film je vreden dosti več od navedene povprečne ocene. Zadeva je toliko bolj impresivna če vemo, da je film posnel debitant, študent filmske režije, ki je finančno konstrukcijo zaprl preko ene izmed platform za množično financiranje, Samuraj pa je njegovo diplomsko delo na berlinski filmski akademiji. Moram priznati, da nisem povsem prepričan, kam žanrsko umestiti Samuraja, ki je nekakšna mešanica fantazijskega filma, grozljivke in trilerja. Film dejansko vsebuje elemente vseh naštetih žanrov, ki upravičujejo takšno klasifikacijo, a to niti ni tako bistveno. Bolj pomembno je, da Kleinertovo nenavadno mešanje žanrov in idej kljub navidezni nekompatibilnosti funkcionira zelo dobro. Na eni strani imamo nerodnega, premalo samozavestnega junaka, tipičnega avtsajderja, ki ga okolje zavrača in šikanira. Njegovo življenje je polno malih ponižanj in drobnih razočaranj, ki v kombinaciji z negotovostjo glede lastne spolne identitete predstavljajo odličen temelj za izlet na "doppelgangerski" teritorij in razvoj zgodbe v surrealistični smeri. Na drugi strani imamo Samuraja, skrivnostnega moškega v dolgi ženski obleki, ki se s kot britev ostro katano poda na maščevalni pohod, naš negotovi policist pa ga poskuša ustaviti. Njuna interakcija sproži Jakobovo transformacijo in ga prisili, da se končno sooči s potlačenimi čustvi in spozna resnico o samemu sebi. Meja med realnim in namišljenim je vedno bolj zabrisana,  dvom v (ne)obstoj samurajskega maščevalca je vedno močnejši. Res je, da nam film v tem segmentu ne ponudi povsem jasnih odgovorov, a to vseeno ni slabost. V tem lynchevskem iskanju resnice med realnim in domišljijskim Kleinert preko ideje o osvoboditvi iz nevidnih okovov, ki dušijo homoseksualnega protagonista, izrisuje univerzalno resnico o nestrpnosti malomeščanskega okolja do vsakovrstne drugačnosti in travmah, ki jih drugačnim povzroča življenje v takšnem okolju.


Ocena:


1 komentar: