sreda, 7. julij 2010

Alice in Wonderland (2010)


Slovenski naslov: Alica v Čudežni deželi
Država: ZDA
Leto: 2010
Žanri: Avantura, Družinski, Fantazijski
Dolžina: 108 minut, Imdb
Režija: Tim Burton
Scenarij: Linda Woolverton, Lewis Carroll
Igrajo: Mia Wasikowska, Johnny Depp, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Crispin Glover, Anne Hathaway, Timothy Spall, Michael Sheen, Alan Rickman

Ne vem koliko je smiselno pisati povzetek zgodbe, saj gre za eno najbolj prepoznavnih pravljic, ki jo pozna skorajda vsak. Vseeno, nekaj kratkih stavkov bom napisal toliko da dobim izhodišče za vrstice ki sledijo.

Alica je po smrti očeta izgubila edino osebo, ki jo je dejansko razumela, zdaj pa je pred najpomembnejšim korakom svojega življenja. Ravno v trenutku, ko jo zasnubi rdečelasi lord, Alica opazi v človeška oblačila oblečenega zajca. Brez pomisleka pusti snubca na kolenih in se odpravi po sledeh nenavadnega zajca, ki jo pripelje do zajčje luknje, v katero konča tidi Alica. Posrkana je v skrivnostni Spodnji svet, ki ga je obiskala že v otroštvu, svet v katerema bo srečala stare znance Norega klobučarja, Belega zajca, Goseničarja, mačka Režonje… Kmalu spozna kaj je njena naloga. Rešiti mora Čudežno deželo iz kremplev zlobne Rdeče kraljice.

Mnoge je zbodla v oči starost glavne junakinje v primerjavi z izvirnikom. Alica je zdaj stara 19, Burton jo je postavil v  to življenjsko obdobje zato, ker njegova Alica združuje najstnico in zrelo žensko v eni osebi. V vizualnih podobah je še kako opazen Burtonov unikaten podpis, dovolj je videti le sliko enega od dreves in že vemo. To mora biti Burton. Tukaj ne bom našteval njegovih mojstrovin po katerih je zaslovel, njegov vizualni slog je vsekakor njegov zaščitni znak po katerem ga zlahka vedno prepoznamo. Pred časom sem se odločil, da ne bom gledal animiranih filmov narejenih po sistemu – filma za otroke, ob katerem lahko uživajo tudi starši. Burtonovi filmi nikoli niso sodili v kategorijo Shreka, Madagaskarja, Ledene dobe  in podobnih. Zato sem v družbi domačih le pogledal njegovo Alico, pričakoval pa nisem veliko. Veliko nisem niti dobil, a vseeno je končni vtis veliko boljši od prvotnih pričakovanj. Z vsako minuto pretečenega časa me je film bolj srkal vase. Sprva sem bil odločen, da se bom osredotočil na Burtonovo vizualno dovršenost in njegovo predstavo pravljičnega sveta. Sprva mlačni odzivi na dogajanje na zaslonu so postajali čedalje bolj angažirani, pristni. Na koncu sem spoznal, da me je film prevzel in pridobil mojo polno pozornost. Ne bom rekel da sem bil navdušen z videnim. Prej bi rekel, da sem se ob gledanju počuti prijetno. Ne morem mimo odlične Helena Bonham Carter, užitek jo je bilo gledati in poslušati v vlogi Rdeče kraljice.

Ocena: 7.0/10

Ni komentarjev:

Objavite komentar