sobota, 17. julij 2010

Ander (2009)


Slovenski naslov: Ni naslova
Država: Španija
Leto: 2009
Žanri: Drama
Dolžina: 128 minut,  Imdb 
Režija: Roberto Castón
Scenarij: Roberto Castón
Igrajo: Eriz Alberdi, Joxean Bengoetxea, Christian Esquivel, Jose Kruz Gurrutxaga, Mamen Rivera, Pilar Rodríguez, Pedro Otaegi

Nekaj deset kilometrov stran od velikega mesta, nekje v baskovskih gorah se nahaja kmetija, na kateri živi kmet Ander. To je kraj kjer je mobilnost zelo omejena če v garaži nimaš terenca in kjer je kmetijstvo glavni vir prihodka za večino domačinov. Ander živi z ostarelo mamo in sestro ki se pripravlja na odhod od doma, saj se bo kmalu poročila. Poleg vsakdanjih obveznosti  na kmetiji Ander hodi v službo v tovarno koles, zato je zelo zaseden. Če bi bil Ander poročen, bi stvari zanj bile veliko lažje, še posebej zdaj, ko je poroka mlajše sestre vse bližje. Mati izvaja pritisk na Anderja naj si najde ženo, kajti sinko je  že zaplul v štiridesete. Nekega večera Ander doživel nesrečo, pri padcu si je zlomil nogo, ki je nato končala v mavcu, ki ga bo moral nositi 60 dni. Zaradi poškodbe, priprav na poroko in obsega dela na kmetiji je Ander prisiljen poiskati delavca za pomoč na kmetiji. Prijatelj mu pripelje perujskega emigranta Josea, mirnega in tihega mladeniča, kar se kmalu pokaže, kot prav rešitev. Še več Ander in Jose postaneta prijatelja, naklonjenost je obojestranska. Čas mineva in Ander se vedno težje upira skušnjavi, čustva do Josea so vedno močnejša. Sestrina poroka v kombinaciji z izdatno količino alkohola  prispevata svoj delež, na poroki se Ander in Jose tudi telesno zbližata. Jose nima težav s svojimi seksualnimi nagnjenji, kar bi težko rekli za Anderja, dogodek na poroki ga je porinil v depresijo in odprl  kopico moralnih vprašanj.

Roberto Castón v svojem prvencu kaže izjemen smisel za strukturo, svoje like režira z veliko občutka in razumevanja. Že od samega začetka ve, kaj hoče povedati in kar je še pomembneje, zna kako prezentirati gledalcu to zanimivo filmsko pripoved. Castón si je vzel čas za graditev atmosfere, v njegovem filmu ne boste našli nepotrebnih likov in odvečnih zgodb. Film bi lahko smiselno razdelili na dva dela. V prvem gledalec že od uvodnih kadrov čuti, da je nekaj skrito v ozadju in z zanimanjem pričakuje odgovore. Prihod perujskega hlapca za pomočnika na kmetiji ponudi odgovore, a nato odpre tudi nova vprašanja, ki se bodo reševala v drugem delu. Dogodek na poroki je bil nekakšna prelomnica, uvod v drugi del, v katerem se Ander bojuje sam s seboj in s spoznanjem, ki ga definira kot človeka. Dan, ko bo Ander odstranil mavec z noge je postavljen kot nekakšen mejnik, po katerem nič več ne bo tako, kot je bilo nekoč. Smrt matere mu odpre oči in mu ponudi nova spoznanja in perspektive. Odstranitev mavca na nek način simbolizira odstranitev  težkega oklepa, ki je za Anderja bil zelo hudo breme, skozi vsa njegova leta. Filmi ki s takšno prepričljivostjo prikazujejo medčloveške odnose so prava redkost, ne glede na to kakšno je ozadje osrednje zgodbe. Robertu Castónu je uspelo posneti odličen film. Režiser je svojim likom vdahnil življenje, zgodbo je gradil potrpežljivo in prepričljivo, občutek imam, da v celem filmu ni niti enega odvečnega prizora. Če se odločite za ogled, pred vami je kakovostnih 120 minut.

Ocena: 8.0/10

Ni komentarjev:

Objavite komentar