Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2010
Žanri: Drama, Komedija
Dolžina: 106' , Imdb
Režija: Lisa Cholodenko
Scenarij: Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg
Igrajo: Annette Bening, Julianne Moore, Mark Ruffalo, Mia Wasikowska, Josh Hutcherson, Yaya DaCosta
Nic (Annette Bening) in Jules (Julianne Moore) sta dolgoletni lezbični par, ki živi povsem običajno predmestno življenje. Če bi delal vzporednice s klasičnim zakonom bi rekel, da Nic pripada vloga glave družine, moškega, ki v hišo prinaša denar in svojo zdravniško plačo skrbi za finančno stabilnost. Jules je mati in gospodinja, ženska ki je svojo kariero pred mnogo leti potisnila na stranski tir, zavoljo dobre vzgoje za njuna otroka. Skozi vsa ta leta je Jules opravljala odlično delo in zdaj sta18 letna Joni (Mia Wasikowska) in 15 letni Laser (Josh Hutcherson)zrasla v lepo vzgojena človeka. Oba otroka sta bila spočeta z umetno oploditvijo. Najprej je rodila Nic, ko je na svet prijokala Joni, tri leta pozneje je Jules rodila Laserja, v obeh primerih je bila uporabljena sperma istega donatorja. Odraščajoč fant kot je Laser potrebuje moškega vzornika, zato ne čudi, da večino prostega časa preživi z debilnim prijateljem, od katerega no bo dobil nič drugega, kot pobudo za sodelovanje v kakšni neumnosti. Če bi imel očeta, bi stvari bile drugačne. Tako je tudi začel razmišljati o tem, da bi spoznal biološkega očeta. Tudi Joni je radovedna, zato se brez vednosti mater obrneta na socialno službo. Joni je s polnoletnostjo dobila pravico do vpogleda v podatke in ker tudi biološki oče nima nič proti srečanju z otrokoma, je srečanje kmalu dogovorjeno. Tako je v njuna življenja vstopil Paul (Mark Ruffalo), lastnik uspešne restavracije, kjer obiskovalci lahko uživajo v ekološko pridelani hrani.Kako pripraviti gledalca do tega, da bo sprejel like na malih zaslonih, razumel njihova čustva in težave in predvsem, kako pri gledalcu obuditi občutke pristnosti in verodostojnosti same pripovedi? Po ogledu filma se mi zdi, da Lisa Cholodenko odlično pozna odgovore, na vsa zgoraj našteta vprašanja. Režiserka in scenaristka je sicer deklarirana lezbijka, zato njeno poznavanje odnosov znotraj lezbične družine ni nobeno presenečenje. Vendar to še zdaleč ni dovolj za gledalčevo angažiranost. Ta nastopi, ko gledalec sprejme like in se v nekaterih situacijah tudi poistoveti z njimi. Čeprav je tukaj govora o lezbični družini, se njihovi odnosi in čustva zlahka preslikajo na kakšno drugo, bolj konvencionalno družino. Odnosi znotraj družine so neusahljiv vir zanimivih pripovedi, le prave stvari je treba znati izpostaviti in jih nato predstaviti na zanimiv način. Prav v tam so skrita najmočnejša orožja filma v katerem najdemo širok spekter čustev, zanimivih življenjskih situacij in človeških odzivov nanje. Fant sredi pubertete potrebuje očetovsko figuro, deklica se spreminja v žensko in zapušča najvarnejši kraj na svetu – dom. Dolgoletna zakonca preživljata krizo srednjih let, v kateri vsaka stran ima svoj prav. Nenazadnje je tukaj tudi biološki oče otrok, ki ga nenadoma doleti starševska vloga, ki mu nepričakovano ugaja in v njem zbuja čustva, ki ji doslej še ni poznal. Če k temu dodamo še zelo prepričljive igralske kreacije glavnih protagonistov, dobimo film, ki ga nikakor ne gre zamuditi.
Ocena: 8.0/10
Ni komentarjev:
Objavite komentar