Slovenski naslov: Socialno omrežje
Država: ZDA
Leto: 2010
Žanri: Drama, Biografija
Dolžina: 120' , Imdb
Režija: David Fincher
Scenarij: Aaron Sorkin, Ben Mezrich (knjiga)
Igrajo: Jesse Eisenberg, Andrew Garfield, Justin Timberlake, Rooney Mara, Joseph Mazzello, Bryan Barter, Armie Hammer
Že danes je jasno, da se bo Fincherjev The Social Network znašel na skoraj vseh relevantnih pregledih filmskega leta 2010. Film, ki se ga je pričakovalo in o katerem se je govorilo. Ko je v kina prišel Nolanov Inception, sem si film ogledal še v prvem vikendu domačega predvajanja. Pri Socialnem omrežju, ki velja za nekakšen drugi blockbusterski vrhunec leta sem ubral nekoliko drugačno pot in počakal, da se ves pomp okoli filma nekoliko poleže. Same vsebine ne bom niti opisoval, saj verjetno vsi veste, da film govori o nastanku priljubljenega omrežja Facebook, največ prostora pa namenja Marku Zuckerbergu in ostalim ustanoviteljem tega spletišča. Zanimivo bi bilo narediti nekakšno raziskavo, ki bi ugotavljala, ali so se posamezniki odločili za ogled filma predvsem zaradi tematike ali človeka na režiserskem stolčku. Upal bi staviti, da je veliko gledalce film videlo zaradi Facebooka in šele na to zaradi Fincherja in nastopajočih igralcev. Sicer to filmu ni niti malo škodilo, prej nasprotno. Že sama omemba besede facebook je danes dovolj, da pri mladini zbudiš zanimanje, pri nekoliko starejši publiki pa stvari funkcionirajo nekoliko drugače. Sam ne uporabljam facebooka, tudi kakšnega drugega družabnega omrežja ne, nekaj podobnega velja za večino znancev in prijateljev, izjeme pa vsekakor obstajajo. Ali je potem takem Socialno omrežje namenjeno izključno mlajši generaciji? Nikakor ne. Moram priznati, da sem pričakoval nekoliko manj, kot sem na koncu dobil, saj je film od samega začetka gledljiv, brez veliko naprezanja pridobi gledalčevo pozornost in zanimanje. Dialogi so eden izmed razlogov, zakaj je temu tako, potem je tukaj kinematografija z značilno fincherjevsko temačnostjo in natančnostjo in še tretji pomemben element, dobra igra večine sodelujočih. Seveda je najpomembnejši prispevek Jesseja Eisenberga, ki sem ga prvič opazil v zanimivem Rodger Dodger in odličnem The Squid and the Whale, dokončno pa se mi je prikupil s svojo vlogo v Mottolinem Adventurelandu. Še danes ne vem, kako sploh izgleda resnični Zuckerberg, mogoče mi je prav zaradi tega Eisenbergova igralska kreacija bila tako všeč. Fant me je enostavno prepričal, verjel sem, da je prav on ta računalniški freak, sposoben narediti omrežje, ki bo v nekaj letih zasvojilo še sam ne vem koliko milijonov uporabnikov. Pri tem mu v pomoč ni bilo le njegovo izjemno računalniško znanje. Odločilen faktor je bila njegova odprtost, pripravljenost poslušanja in sodelovanja z ljudmi, ki tako očitno ne dosežejo njegovega inteligenčnega nivoja. Pri njemu še kako pride v poštev tista, da več glav zna več, kot ena sama. Zuckerberg je vzel vsako zanimivo idejo, ne glede na to, kje in od koga jo je slišal in jo nato spretno vstavil v svojo vizijo, ki je pozneje postala Facebook. Prav ti elementi so ga pripeljali na zatožno klop, kjer je moral dokazovati svoj prav in na koncu tudi plačati velike zneske vsem, ki so pri nastanku priljubljenega omrežja imeli vsaj delček zaslug. Na pogajanjih, ki so pripeljala do izvensodne poravnave je Zuckerberg pokazal aroganco, prefinjen sarkazem in v nekem trenutku tudi iskreno dozo obžalovanja svojih postopkov.
"Imate del moje pozornosti - imate minimalno količino. Preostanek moje pozornosti je v pisarnah Facebooka, kjer moji kolegi in jaz delamo stvari, ki jih nihče v tej sobi, pri tem še posebej imam v mislih vaše stranke, niso intelektualno ali ustvarjalno sposobni narediti,"Tako je Zuckerberg razložil stvari odvetnikom na drugi strani mize, vendar ni zanikal uporabe nekaterih grobih idej, kar je na koncu tudi izdatno plačal. Jesse je očitno bil idealna izbira za glavno vlogo, zelo dober je tudi Justin Timberlake, ki se iz filma v film dokazuje, da ni zraven zgolj po naključju. Film o Facebooku bi brez težav lahko preslikali na kakšno drugo zgodbo o uspehu, kjer se ustvarjalci uspešne tehnologije ali produkta bojujejo za čim večji kos pogače. Seveda, vsa zadeva potem nebi bila tako komercialno zanimiva, a film zaradi tega nebi bil nič slabši.
Ocena: 8.0/10
Ni komentarjev:
Objavite komentar