Slovenski naslov: Ni naslova
Drugi naslovi: The Almost Man
Država: Norveška
Leto: 2012
Žanri: Komedija, Drama
Dolžina: 75' , Imdb
Režija: Martin Lund
Scenarij: Martin Lund
Igrajo: Henrik Rafaelsen, Janne Heltberg, Solvei Grimen Fosse, Per Kjerstad, Tore Sagen
The Almost Man je prejel glavno nagrado na najuglednejšem vzhodnoevropskem festivalu v Karlovy Varih. Dobitnik kristalnega globusa je navadno deležen večje mednarodne pozornosti, vendar se je o norveškem zmagovalcu po koncu festivala pisalo bolj malo. To je že bil prvi signal, da tukaj presežka ne gre pričakovati, a naslovnega vseeno nisem želel spustiti zaradi prijazna minutaže in dobrih izkušenj s podobni skandinavskimi izdelki.
35-letni Henrik (Henrik Rafaelsen) je po vseh merilih zelo srečen moški. Pravkar je dobil novo, dobro plačano službo in se z boljšo polovico preselil v novo hišo. Njegova izbranka Tone (Janne Heltberg) ga iskreno ljubi, v njenem trebuhu pa se že razvija novo življenje, ki bo v njuni življenji prineslo novo dimenzijo in nove obveznosti. Povprečen moški bi pri takšni starosti težko ubral idealnejšo življenjsko pot, toda Henrik se v svoji koži vseeno ne počuti sproščeno. Ali natančneje, ne počuti se sproščeno takrat, ko se sooča s stvarmi in nalogami, ki zahtevajo resnost in koncentracijo. Njegove muhe najbolj pridejo do izraza v službi, saj se nikakor ne more prilagoditi na novo delovno okolje in nove sodelavce, ali takrat, ko mora igrati prijaznega domačina na večerji, ki jo za svoje sodelavce organizira njegova žena. Henrik se na takšne situacije in naloge navadno odzove neprimerno in Tone počasi začenja izgubljati potrpljenje in razumevanje za njegovo nezrelost.
Debitantski celovečerec norveškega režiserja Martina Lunda, ki je prispeval tudi scenarij, je v osnovi komična drama, ki se napaja iz posameznikovega straha pred odraščanjem in odgovornostjo. Ob opazovanju neracionalnih in nerazumljivih potez glavnega junaka spoznavamo, da gledamo človeka, ki se podaja na dolgo in težavno pot. Pot z nedefinirano dolžino, ki se bo končala šele takrat, ko bo Henrik (in sodniki, ki ocenjujejo njegov napor), zagledal ciljno ravnino, na kateri ga namesto napisa cilj, čaka napis zrelost. Henrik je človek, ki bi storil vse, da ohrani iluzijo lastne mladosti in če to vključuje uriniranje v avtomobilu ženine sodelavke, med katerim se za usmeritev curka uporablja otroška slikanica, tudi prav. Paravan, ki zakriva njegove strahove, je stkan iz ironije in zafrkancije, neprimerno vedenje pa je le eden izmed načinov za odvračanje pozornosti in negiranje lastne negotovosti. Tuj bom končal z iskanjem pomenov in se posvetil razvedrilni vrednosti filma, ki je po moji oceni kar solidna. Rafaelsen v svoji pojavi združuje pravšnjo mero nerodnosti in šarma, ki se lepo sklada z likom, ki ga igra. Čeprav nekateri komični vložki ne funkcionirajo najbolje, film premore ravno dovolj zabavnih trenutkov, da upraviči eno izmed dveh žanrskih značk. Tudi takrat, ko nisem vedel, kaj naj si mislim o dejanjih glavnega protagonista, me ta ni dolgočasil, ravno nasprotno. Tisto pravo odkritje je debitantka Janne Heltberg, ki je odlično odigrala glavno žensko vlogo in prepričan sem, da njen nastop ni ostal neopažen. The Almost Man je film, ki uspešno popestri dolgočasen popoldan, četudi ne bo ostal prav dolgo zasidran v spominu.
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar