torek, 07. maj 2013

El infierno [El Narco] (2010)



Slovenski naslov: Ni naslova
Drugi naslovi: El Narco, Hell
Država: Mehika
Leto: 2010
Žanri: Komedija, Krimi, Drama
Dolžina:145 ' ,  Imdb
Režija: Luis Estrada
Scenarij: Luis Estrada, Jaime Sampietro
Igrajo: Damián Alcázar, Joaquín Cosio, Ernesto Gómez Cruz, Elizabeth Cervantes,María Rojo, Kristian Ferrer

V otvoritvenih kadrih se naš glavni junak Benny (Damian Alcazar) poslavlja od matere in mlajšega brata in se odpravlja proti mehiško-ameriški meji. Bratcu obljubi, da se mu bo lahko pridružil takoj, ko zaslužil nekaj denarja in se ustalil v obljubljeni deželi. Dvajset let kasneje je Benny deportiran nazaj v domovino, z majhno potovalko na ramenu in brez prebite pare v žepu. V normalni deželi bi povratnik po dvajsetih letih odsotnosti zagotovo opazili vsaj majhen napredek in izboljšanje, toda v Mehiki stvari funkcionirajo drugače. Tam se stanje spreminja iz slabega na slabše: razpadajoče hiše še bolj razpadajo, luknje v cestah so večje kot kdajkoli, korupcija je globoko zasidrana v vseh porah družbenega življenja, narko karteli so praktično vsemogočni... Kmalu po prihodu izve, da se je mlajši brat po njegovem odhodu priključil kartelu in postal nevaren kriminalec, se  poročil, dobil otroka in na koncu končal na prašni cesti, prerešetan s svincem. Benny želi raziskati okoliščine bratove smrti, zato poišče njegovo vdovo Lupito, mično natakarico/prostitutko, ki dela v lokalni gostilni/bordelu. Dolgovi so bratovo vdovo prisilili v prostitucijo, zato se Benny čuti dolžnega in ji želi pomagati pri odplačilu dolgov. Malo zaradi sočutja in obveze do pokojnega brata, predvsem pa zato, ker je Lupita greha vredna ženska. In ker je v teh krajih edini donosen biznis narko-biznis, se Benny s pomočjo starega znanca (Joaquin Cosio) priključi kartelu, ki ga vodi lokalni močnik don Reyes. Zanj je delal tudi njegov pokojni brat, zato Benny hitro pridobi zaupanje velikega šefa in začne izkoriščati številne prednosti, ki jih s seboj prinaša kartelska izkaznica. Toda članstvo v kartelu vključuje tudi tiste manj prijetne delovne obveznosti, za katere Benny nima potrebnih kvalifikacij.  
El Infierno (Pekel) je sklepni del trilogije, ki jo je mehiški režiser Luis Estrada začel z La ley de Herodes (Herod's Law, 1999) in nadaljeval z Un mundo maravilloso (A Wonderful World, 2006). Vse filme v trilogiji poleg kritiškega seciranja mehiškega družbe odlikuje še izrazito črnohumorno naravnano vzdušje. Skupni imenovalec trilogije je tudi Damian Alcazar, ki je v vseh filmih odigral glavno vlogo. Pekel je tiste vrste film, ki ga, tako kot glavnega protagonista, sprva ne jemljemo pretirano resno. Komično  podajanje zgodbe, podkrepljeno s sramežljivim, rahlo nerodnim glavnim protagonistom, deluje nekoliko zavajajoče in moram priznati, da po uvodnih minutah nisem pričakoval tistega, kar sem na koncu dobil. Estrada je po mojem mnenju želel doseči dvoje: prikazati dekadenco mehiške družbe na vseh nivojih družbenega življenja in obenem ustvariti verodostojen portret posameznika ujetega v neustavljivi proces razkroja vseh načel in norm, ki neko skupnost opredeljujejo kot civilizirano, moralno, človeško. V takšnih okoliščinah heroji odraščajočih generacij postajajo narko-dileri, vodje kartelov pa vplivni in spoštovani meščani z visokoletečimi političnimi ambicijami. Večina glavnih likov je kljub izgubljenem moralnem kompasu presenetljivo všečna in ta občutek ostane z nami tudi takrat, ko se ti vpletajo v moralno nesprejemljiva dejanja. Dobrosrčni Benny sicer postane del kriminalne združbe, a se kljub temu nikoli ne sprijazni s svojim novim življenjskim slogom. Še več, pripravljen je pritisniti na petelina le takrat, ko je ogroženo njegovo življenje in življenja tistih, ki so mu blizu. Pot glavnega junaka je za Estrado bolj ko ne izgovor, za podrobno in presenetljivo natančno analizo mehiške stvarnosti, zaznamovane s korupcijo in kriminalom. Njegova opažanja so mogoče preveč poenostavljena, a zato trdo zasidrana v realnosti in to je tisto, kar njegovim observacijam daje kredibilnost. Pravijo, da je v vsaki šali je nekaj resnice. Tej devizi sledi tudi Estrada, le da njegova šala vsebuje nenavadno velik odmerek resnice. (-4) 

Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar