Slovenski naslov: -
Država: Norveška, Nemčija
Leto: 2014
Žanri: Drama
Dolžina: 93' , Imdb
Režija: Bent Hamer
Scenarij: Bent Hamer
Igrajo: Ane Dahl Torp, Laurent Stocker, Hildegun Riise, Stein Winge
Kila krompirja, dve kili mesa za zrezke, kila sladkorja… V kilogramih izražamo različne vrednosti, ki nam ponujajo predstavo o tem, koliko česa potrebujemo, odvečni kilogrami nam povzročajo skrbi, primanjkljaj istih ima podoben učinek. Toda ni vsaka kila »kila« in o tem bi nam nekaj več znala povedati trideset in nekaj letna Marie z Norveškega inštituta za meritve. Ona je del ekipe, ki že nekaj časa dela na projektu izdelave popolne kilogramske uteži, s katero bodo sodelovali na mednarodnem seminarju v Parizu. Na inštitutu so zelo ponosni na svoj prototip in upajo, da se bo prav norveška kila najbolj približala vrednosti izvirne kilske uteži, matere vseh kil, ki jo hranijo v Parizu. Vodja projekta je njen oče, eden najuglednejših znanstvenikov na inštitutu, ki je od nekdaj igral zelo pomembno vlogo v hčerkinem življenju. Zdaj, ko gre skozi grdo ločitev, ga Marie potrebuje bolj kot kdajkoli. A nato oče umre in Marie naenkrat ostane povsem sama. Kljub žalosti pristane prevzeti očetovo mesto in norveško kilo odnesti na seminar v Francijo, saj oceni, da ji potovanje in sprememba okolja lahko pomagata prebroditi čustveno krizo. Nato prav ob koncu seminarja, zadnji dan bivanja v Parizu, spozna prijetnega vrtnarja/znanstvenika.
Ob tej zadnji informaciji želim pomiriti vse nasprotnike klišejskih romantično-komičnih zapletov, saj se 1001 gram v nobenem trenutku ne obnaša kot kolaž sestavljen iz tipičnih rom-kom vzorcev. Norveški režiser Bent Hamer se je že s svojimi prejšnjimi filmi (Kitchen Stories, Factotum, O' Horten) uveljavil kot dokaj samosvoj, nekonvencionalen režiser in tudi tokrat je tako. Hamer nam skozi prizmo komičnega absurda servira zgodbo o osamljenosti in iskanju topline v sočloveku, le-ta pa je podana iz perspektive čudaške, po skandinavsko zadržane glavne junakinje, ki po propadu zakona in očetovi smrti čuti nujnost spremembe. 1001 gram nam nudi vstopnico v intimen svet vase zaprte junakinje, ki z drobnimi premiki počasi prebija lastni avtodestruktivni zaščitni ovoj, s katerim se je zavarovala pred vplivi zunanjega sveta. Film posrečeno izpostavi kontrast med skandinavsko zadržanostjo in francosko dostopnostjo, razliko med matematičnim, preračunanim, racionalnim, na eni, ter spontanim, čustvenim in neracionalnim dojemanjem življenja in sveta, na drugi strani. Režiserjev občutek za iskanje komičnega momenta v na videz nepomembnih stvareh, kakršne so električni avto glavne junakinje, ali vzhičenost akterjev ob odpiranju trezorjev z dragocenimi utežmi, so drobne domislice, ki učinkujejo kumulativno in ravno seštevek teh drobnih zadovoljstev je najmočnejši adut tega simpatičnega norveškega filmčka.
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar