torek, 28. december 2010
Buried (2010)
Slovenski naslov: Zakopan
Država: Španija, ZDA, Francija
Leto: 2010
Žanri: Drama, Misterij, Triler
Dolžina: 95', Imdb
Režija: Rodrigo Cortés
Scenarij: Chris Sparling
Igrajo: Ryan Reynolds, José Luis García Pérez, Robert Paterson, Stephen Tobolowsky, Samantha Mathis
Španski režiser Rodrigo Cortes je zame neznano ime, ime scenarista Chrisa Sparlinga mi prav tako ne pomeni nič. Pregledal sem še seznam producentov, tudi tam nisem našel velikih imen, še najbolj je izstopal nek Španec, ki je sodeloval pri španski nizkoproračunski uspešnici REC. Upoštevajoč te informacije, sem še nekoliko bolj vesel, da je avtorjem uspelo skupaj spraviti tako zanimiv projekt, ob proračunu, ki komaj doseže 3 mio $. Dobro potezo je naredil tudi Ryan Reynolds, izbira podobnih vlog lahko le koristi njegovemu igralskemu ugledu. V podobnih vlogah šele lahko opazimo, da svoj uspeh ne dolguje izključno prijetnemu videzu.
Predstavljajte si, da se zbudite na neznanem kraju, v popolni temi. Potipate levo in desno in občutite les pod prsti, nekaj trenutkov rabite, da ugotovite da ste zaprti v leseni škatli. Toda kje, kako? Panično raziskujete in ugotovite, da imate okoli sebe zelo malo prostora. Skozi glavo vam gre grozovita misel, da se nahajate v krsti. Tipate po žepih in najdete vžigalnik, s tresočimi prsti ga nekako prižgete in ugotovite, da so se vaši najhujši strahovi, ki so vam nekaj trenutkov nazaj rojili po glavi, uresničili. Nahajate se v krsti, zakopani pod zemljo, besno brcanje z nogami v leseni okvir ne bo pomagalo. Skozi razpoke med deskami počasi drsi fini pesek, kar pomeni, da ste zakopani nekje v puščavi. Po uvodni grozi je to ugotovil tudi Paul Conroy, voznik tovornjaka pri ameriškem podjetju, ki se ukvarja s prevozi v Iraku. Konvoj, katerega del je bil tudi Paulov tovornjak, so napadli iraški uporniki, večino voznikov in spremljevalnega osebja so napadalci ubili takoj, on je očitno preživel, toda njegova situacija je mogoče še hujša, kakor če bi ga takoj ubili. Odgovor na vprašanje, zakaj so ga živega spravili v krsto, je prišel zelo hitro. Pod njegovimi nogami zabrenči telefon puščen v krsti, na drugi strani je človek, ki ga je tja spravil. Paula seznani s pogoji za izpustitev. Milijon dolarjev, v zameno za lokacijo krste. Ugrabitelji se zavedajo, da Paul nima toliko denarja, vendar računajo na to, do bo denar prispevalo ameriško zunanje ministrstvo. Paul ima na voljo le nekaj ur, da poskuša priklicati odgovorne v zunanjem ministrstvu in jih obvesti o svoji situaciji. Njegova bitka s časom se lahko začne.
Videli smo že filme, ki se odvijajo v eni sami sobi, filme v katerih mora glavni junak ostati v telefonski govorilnici, tudi notranjost tanka je že uporabljena kot glavna snemalna lokacija. Hitchcock je Jamesa Stewarta celi film držal v eni sobi s pogledom na dvorišče, tudi podmornice so kraji, ki vzbujajo klavstrofobične občutke in še bi lahko našteval. Nekje sem bral, kako se je režiser otepal pritiskom in vztrajno odklanjal nasvete, da bi moral s kamero sprehoditi tudi zunaj krste in pokazati nekaj zunanjega sveta. Odločil se je drugače (na srečo) in vztrajal pri svojem. Izjema so posnetki na mobilniku, ki pokažejo nekaj dogodkov od zunaj, kamera je zunaj krste le enkrat, pa še takrat je pod zemljo, ko nam pokaže majhno luknjo v pesku, ki nas spet pripelje nazaj do krste. Rodrigo Cortes zelo spretno uporablja kamero v tako skopo odmerjenem prostoru, z dobro montažo, zanimivimi snemalnimi koti in sprehajanjem kamere po stenah lesene škatle odlično spreminja perspektivo gledalca in se tako izogiba dolgočasnim enoličnim kadrom. Film sicer ni dolg, toda če upoštevam že omejeno mikrolokacijo, pridem do zaključka, da režiser odlično ohranja suspenz in zanimivost, gledalec je koncentriran, z mislimi pri glavnem junaku in njegovi usodi. Ne manjka niti kritika sodobne (beri zahodnjaške, ali če vam je ljubše ameriške družbe) in njene brezskrbnosti, ko gre za posameznika in njegovo usodo, ko se njegovo reševanje ne sklada z globalnimi cilji ameriške politike. Reynolds je s svojo vlogo opravil konkretno in me še enkrat, tako kot nekateri drugi pred tem opomnil, da (mladih) igralcev in igralk ne gre vnaprej dolgoročno odpisati. Skupek vsega je zelo zanimiv film, ki se ga vsekakor splača videti.
Ocena: 8.0/10
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar