Himizu
Režija: Shion Sono
Scenarij: Minoru Furuya (manga), Shion Sono
Igrajo: Shôta Sometani, Megumi Kagurazaka, Fumi Nikaidô, Tetsu Watanabe
Leto: 2011
Trajanje: 129 minut
Žanr: Krimi, Drama
Država: Japonska
Shion Sono ni hiperaktiven, kot njegov rojak Takashi Mike, a je v šestih letih vseeno posnel kar šest filmov. Njegov aktualni izdelek, ki je bil premierno predvajan na lanski Mostri, predstavlja ekspresen odziv na post - cunamijevsko japonsko realnost, pri katerem posledice te velike naravne katastrofe, igrajo pomembno vlogo. Glavna junaka pripovedi sta 14-letni Yuichi Sumida, fant s težavno družinsko zgodovino in brezupno sedanjostjo in njegova sošolka Keiko, ki prihaja iz na videz urejene družine. Pravim, na videz, zato, ker se tudi v Keikinem domu za zaprtimi vrati dogaja marsikaj. Sumida je vseeno veliko bolj vdan v usodo, saj vztrajno zavrača vsakršno pomoč in naklonjenost tistih, ki mu želijo pomagati. Sono se potopi v najstniški brezup in izgubljenost, vendar je njegov filmski imaginarij ob tej priložnosti enostavno preveč zmeden, nedorečen, občasno patetičen, pogosto zapolnjen z nesmiselnimi pretiravanji. Kljub vsej naklonjenosti, ki jo čutim do Sona, mu tokrat ne morem podeliti pozitivne ocene.
Sseo-ni (Sunny)
Režija: Hyoung-chul Kang
Scenarij: Hyeong-Cheol Kang, Byung-heon Lee
Igrajo: Ho-jeong Yu, Eun-kyeong Sim, Hee-kyung Jin, Su-hee Go
Leto: 2011
Trajanje: 124 minut
Žanr: Drama
Država: J. Koreja
Korejska drama o obujanju starih prijateljstev in spominov na šolske dni, je v J. Koreji dosegla izjemno gledanost. Film je leto 2011 končal na drugem mestu v domači konkurenci in tretje, če v enačbo dodamo mednarodne uspešnice. Pripoved spremljamo skozi oči trideset in nekaj letne Na-mi, ki na neki točki začne resno premišljevati o svojih življenjskih dosežkih in obujati spomine na dogodke iz preteklosti. Z mislimi se vrne v 80-ta leta prejšnjega stoletja in se spominja svojega prihoda iz podeželja v južnokorejsko prestolnico. Na-mijini šolski dnevi bi bili zelo stresni, zaznamovani z nasiljem in ustrahovanjem, če jo pod svoje okrilje ne bi sprejela skupina deklet in ji ponudila prijateljstvo in zaščito. Čeprav s to coming - of - age zgodbo dobimo tudi zajetno dozo klišejev in predvidljivosti, je končni rezultat presenetljivo užiten. Predvsem zaradi režiserjevega spretnega manipuliranja z osrednjo skrivnostjo, dobrih igralskih nastopov in prepričljive časovne rekonstrukcije J. Koreje, iz 80-ih let prejšnjega stoletja. (+3)
The Tall Man
Režija: Pascal Laugier
Scenarij: Pascal Laugier
Igrajo: Jessica Biel, Jodelle Ferland, William B. Davis, Eve Harlow
Leto: 2012
Trajanje: 106 minut
Žanr: Krimi, Drama, Misterij
Država: ZDA, Kanada, Francija
The Tall Man je prvi mednarodni projekt Pascala Laugierja (Martyrs, 2008), s katerim se je talentirani francoski režiser preizkusil v angleško govoreči produkciji. V glavni vlogi gledamo Jessico Biel, ki igra mlado zdravnico Julio Denning. Zdravnica je pred leti izgubila moža in se nato odločila ostati v njegovem rojstnem mestu. Že nekaj časa so v središču pozornosti prebivalcev tega majhnega mesteca, nepojasnjena izginotja otrok in med prebivalstvom že dolgo krožijo govorice o t.i. Visokem možu, ki naj bi na tem območju ugrabljal otroke. Julia tem zgodbam ni verjela, vse dokler se v njeni hiši ni prikazala grozljiva figura in pred njenimi očmi zgrabila njenega sina. Toda Julia ni stala križem rok in gledala, kako ji neznanec ugrablja otroka, ampak se je pogumno podla za ugrabiteljem in poskušala rešiti otroka. Sicer neuspešno, a je med reševanjem vseeno spoznala pomembno resnico. Na skrivnostnem ugrabitelju ni opazila nič nadnaravnega in prav to spoznanje ji vlije upanje, da je otrok še živ. Laugier je delal po lastnem scenariju in me večino časa držal zainteresiranega. Dve tretjini filma, ob dobrem tempu in vzdušju, funkcionirajo dobro, vse tja do samega zaključka, ki pojasni videno in razplete zgodbo. Takrat uvidimo, da so motivi glavnih protagonistov malo verjetni in neprepričljivi, da bi skupaj držali Laugierjevo sestavljanko. Zelo šibka trojka (-3)
Samo še vprašanje časa je bilo, kdaj bo Pascal Laugier podlegel Hollywoodu in šel tja nekaj posnet. Po fantastičnem Martyrs, je sedaj uspel posneti tole. Vrni se nazaj v Evropo in snemaj v francoščini, prosiiim. Sam film je gledljiv, veliko je preobratov, prijetnih nejasnosti, ki se potem razkrijejo v razpletu. Ampak, sorry, razplet je zelo malo verjeten oz. neprepričljiv.
OdgovoriIzbrišiSPOILER: Nekakšen "wanna be" triler s socialno tematiko. Češ, če ste revni in imate otroke, je bolje, da jih daste bogatim, ki bodo lahko poskrbeli zanje in jim nudili boljšo prihodnost.
Ja, kako da ne.
Sploh mi ni jasno, kako je lahko film zaključil s takšnim razpletom. Kot bi mu nekdo prislonil pištolo na čelo in ga prisilil, v takšno sklepno dejanje. Scenarij je pisal sam, zato ne vidim drugega krivca.
OdgovoriIzbrišiJaz tudi ne razumem od kje takšen razplet. Edino razlago vidim v pritisku producentov, studiev, na sam scenarij. To dajem kot hipotezo, ker je veliko režiserjev iz Evrope doživelo takšne pritiske v ZDA. Nekateri so obupali npr. Dragojević(Parada). Nekateri so pač spremenili zgodbo, da je bila sprejemljiva za vse možne komisije tam čez.
OdgovoriIzbrišiMy way or the highway, bi rekli tam čez :)
OdgovoriIzbriši