sreda, 19. september 2012

Starbuck (2011)


Slovenski naslov: Ni naslova
Država: Kanada 
Leto: 2011
Žanri: Komedija
Dolžina: 103' , Imdb
Režija: Ken Scott
Scenarij: Ken Scott , Martin Petit
Igrajo: Patrick Huard, Julie LeBreton, Antoine Bertrand, Igor Ovadis, Sarah-Jeanne Labrosse, Dominic Philie

Starbuck je drugi celovečerni film kanadskega režiserja, scenarista in igralca Kena Scotta. Scott je, med drugim, član komedijantske skupine Les Bizarroides, ki je zelo popularna v francosko govorečem delu Kanade. V preteklih letih je v vlogi scenarista sodeloval pri različnih kanadskih uspešnicah, ki sicer niso doživele kakšnega večjega mednarodnega uspeha. Starbuck je njegov najuspešnejši projekt, ki je v lanski kino sezoni na blagajnah zaslužil največ, med vsemi quebeškimi filmi.
Glavni junak pripovedi je 42-letni David Wozniak (Patrick Huard), samec, pri katerem je rubrika življenjski dosežki povsem prazna. Sin poljskih priseljencev s kamiončkom dostavlja meso za družinsko mesarijo, a tudi  kot dostavljalec ni pretirano uspešen. Pravzaprav mu nadrejeni (oče) zaradi neresnosti in zamujanja že dolgo preti z odpovedjo. David med drugim dolguje zajetno vsoto ljudem,  s katerim ni šale in dolg je že zapadel v plačilo. Stisnjen ob steno, David razmišlja o vzgoji marihuane, ki bi mu pomagala rešiti njegovo dolžniško krizo. Tudi njegova punca Valérie ne želi več tolerirati njegove nezrelosti; zato mu ob zadnjem zamujenem zmenku pove, da je noseča in ga istočasno obvesti, da je med njima konec. Valérie meni, da je David povsem neprimeren »očetovski« material, ki se nikoli ne bo spremenil in na katerega ne gre resno računati pri tako resni zadevi, kot je vzgoja otroka. In ko David pomislil, da je dosegel dno in da slabše ne more biti, ga obišče nek odvetnik in mu pove, da je biološki oče 533-ih otrok in veliko teh otrok je ob polnoletnosti vložilo prošnjo, s katero zahtevajo razkritje identitete njihovega biološkega očeta. Kakih dvajset let nazaj je David pogosto obiskoval lokalno kliniko in vneto doniral spermo. Kot kaže, je roba  bila zelo kakovostna in je odlično šla v promet …
Osnovna premisa na prvi pogled res sodi v kategorijo malo verjetnih, a to vseeno ne pomeni, da imamo opravka s filmom, v katerem nas čaka neskončno nizanje za lasje privlečenih situacij in dogodkov. Pravzaprav nam Strabuck, ob izključitvi neverjetne cifre, ponuja povsem klasično karakterno komedijo, ki se suče okoli dodobra zapoznelega dozorevanja glavnega protagonista, dopolnjenega s klasičnimi motivi družinskih odnosov, starševstva in prijateljstva. Režiser se odloči slediti devizi - vse bo še dobro - zato kakšne resnejše analize likov in globljega prevpraševanja izpostavljenih problemov ne gre pričakovati. Takšen pristop je pri filmih, ki največ stavijo na komedijo, vendarle pričakovana in popolnoma legitimna odločitev. V dobri uri in pol Scott lepo vzdržuje ritem, zgodba teče lepo in brez zatikanj, brez dolgih in dolgočasnih sentimentalnih vložkov, kar blagodejno vpliva na gledalčevo koncentracijo. Naš junak se zapleta v situacije, ki so življenjsko komične, njegovi odzivi in reakcije so pogosto napačne, a zato razumljive in človeške. Pri podobnih komedijah je zelo pomembno najti pravo razmerje med čudaškim in normalnim in v tem segmentu ustvarjalci pokažejo dovolj spretnosti in svežine. Glavni adut te quebeške uspešnice je centralni igralski nastop Patricka Huarda, ki z zelo navdihnjeno kreacijo vdahne življenje Davidu Wozniaku, dobrodušnežu in črni ovci družine Wozniak, ki ga splet okoliščin prisili v korenito spremembo življenjske filozofije. Patricka Huarda se nekateri mogoče spomnite po nastopu v še enem quebeškem hitu, krimi komediji Dober policaj, slab policaj (Bon Cop, Bad Cop, Erik Canuel, 2006). Starbuck zagotovo ne sodi v sam vrh kanadske filmske ponudbe zadnjih let, vendar ga vseeno velja uvrstiti med tiste simpatične izdelke z učinkovito feelgood formulo, ki lahko preženejo slabo voljo in popestrijo deževen jesenski popoldan. Film je očitno zelo zanimiv za tuje producente, ki že pripravljajo rimejk. In to ne enega, ampak celo dva; poleg neke bollywoodske produkcijske hiše, svojo različico pripravljajo tudi Američani. Hollywoodska verzija nastaja pod producentskim okriljem Stevena Spielberga, pri produkcijski hiši Dreamworks Pictures.

Ocena: 



1 komentar:

  1. zanimivo Ken Scott je posnel remake z Vince Vaughnom - Delivery man

    OdgovoriIzbriši