Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2013
Žanri: Drama
Dolžina: 116' , Imdb
Režija: Aron Gaudet, Gita Pullapilly
Scenarij: Aron Gaudet, Gita Pullapilly
Igrajo: Emory Cohen, Callan McAuliffe, W. Earl Brown, Joe Cobden, David Denman, Carla Callo, Aidan Gillen, Zoe Levin
Beneath the Harvest Sky sta po lastnem scenariju posnela zakonca Aron Gaudet in Gita Pullapilly, ki sta pred tem igranim celovečernim prvencem delovala predvsem na področju dokumentarnega filma (najbolj odmevno z dokujem The Way We Get By). Film je med svojo festivalsko potjo pritegnil kar nekaj pozornosti in tandem Gaudet-Pullapilly postavil med obetavnejša imena ameriškega neodvisnega filma. Zgodba gre iz dobro znanega izhodišča: dva najstniška prijatelja načrtujeta odhod iz majhnega mesta bogu za hrbtom. Sedemnajstletna Casper (Emory Cohen) in Dominic (Callan McAuliffe) sta najboljša prijatelja od otroštva. Že pred časom sta sklenila pakt, da po končani srednji šoli skupaj odideta v Boston. V veliko mesto želita oditi pripravljena, zato že nekaj časa zbirata denar. Dominik z delom na lokalni farmi za pridelavo krompirja, Casper pa z majhnimi posli, ki jih opravlja za svojega očeta Claytona. Ta je že pred časom zapustil sina edinca in njegovo od alkohola odvisno mater, a težko je oceniti, katero okolje je za 17-letnika bolj nezdravo. Življenje v kleti pri sovražni materi in njenimi pivskimi prijatelji, ali druženje z očetom, ki je preprodajalec mamil z velikimi ambicijami. Ko mu njegova 15-letna punca sporoči, da je noseča, se Casper začne več zadrževati v očetovi družbi in se uvajati v družinski posel. Del tega sveta nehote postane tudi Dominik, ki sicer še vedno pridno dela na farmi, kjer se je zagledal v prijetno punco z njegove šole. A ko ga Casper nek večer povabi na košarkarsko tekmo, ki je v resnici le pretveza za sledenje očetovega brata, se fanta nepričakovano vpleteta v skrivno policijsko akcijo, ki jo zoper Casparjevega očeta vodi policijski oddelek za narkotike.
Pri filmih o junakih, ki želijo zapustiti rojstno mesto ali kakšen drugi kraj na katerem se počutijo ujeto ali omejeno, je zelo pomembno, v kolikšni meri ustvarjalcem uspe na gledalca prenesti občutek za mesto, oziroma prostor v katerem se zgodba odvija. Beneath the Harvest Sky v tem smislu deluje dokaj prepričljivo, saj s pametno izbiro snemalnih lokacij (v notranjih prostorih in zunaj, na prostem) uspeva ujeti občutek neperspektivnosti in vnaprejšnje vdanosti v usodo tistih, ki nimajo ambicij in poguma, da se podajo v širni svet. Svoje vlogo pri ustvarjanju adekvatno hladnega vzdušja odigra prevladujoča modrikasto-siva barvna lestvica, ki odseva občutje glavnih akterjev. Delo na farmi modro-vijoličnega krompirja (po zaslugi filma zdaj vem, da takšen krompir obstaja) simbolizira pot poštenjaka, ki jo ubere prvi protagonist, med tem ko drugi pod vplivom oklice in objektivnih okoliščin izbere kriminalno pot. Različna ozadja in diametralno nasprotne odločitve tu nastopijo kot poglavitni prevpraševalec trdnosti njunega prijateljstva. Beneath the… v posameznih segmentih funkcionira kot klasična coming-of-age štorija (tu so motivi najstniške romance, disfunkcionalne družine, mladostniške zaletavosti…), ki ji ustvarjalci primešajo dobro odmerjeno dozo kriminalne drame. Prav v tem segmentu režiserski tandem kaže najboljšo formo: v zgodbo vpelje zanimiv lik Casparjevega očeta, ki močno poživi dogajanje, saj se Aiden Gillen odlično znajde v vlogi očeta-kriminalca, ki sina edinca želi vpeljati v družinski posel. (Pozor – spojler) V ta kriminalni kontekst ustvarjalci med drugim fino umestijo zlorabo zdravil na recept in nam servirajo vrhunsko posneto, zmontirano in odigrano sekvenco aretacije ambicioznega tihotapca. Seštevanje kvalitet bom zaključil s pohvalo na račun obeh glavnih igralcev, zanesljivega mladega Avstralca Callana McAuliffeja in energičnega Emoryja Cohena (opazili smo ga že v Cianfrancovi krimi drami The Place Beyond the Pines), ki je gotovo eden izmed obetavnejših ameriških mladih igralcev. (+3)
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar