četrtek, 12. februar 2015

Byeon-ho-in [The Attorney] (2013)


Slovenski naslov: Ni naslova
Drugi naslovi: The Attorney
Država: J. Koreja 
Leto: 2013
Žanri: Drama, Triler
Dolžina: 127', Imdb
Režija: Yang Woo-Seok
Scenarij: Yang Woo-Seok, Yoon Hyun-Ho
Igrajo: Song Kang-Ho, Kim Young-Ae, Oh Dal-Su, Kwak Do-Won, Lim Si-Wan

Odvetnik je s skoraj 80-imi milijoni dolarjev izkupička na južnokorejskih kinoblagajnah (film je videlo več kot 10 milijonov ljudi) postal veliki hit in drugi najdonosnejši naslov lanskega leta. Nedvomno zelo dober rezultat za režiserja – debitanta Yang Woo-Suka, ki je naenkrat postal  zelo vroče režisersko ime na Korejskem polotoku. 46-letni avtor je najprej delal na različnih področjih povezanih s filmsko produkcijo, istočasno pa se je uveljavil kot avtor spletnih stripov, zato je tudi njegov prvenec sprva bil zamišljen kot stripovska zgodba. A že v zgodnji fazi pisanja zgodbe je Yang uvidel, da delo v nastanku ima velik filmski potencial in je obenem sijajna priložnost za njegov celovečerni debi. Prvoten načrt je bil posneti neodvisni nizkoproračunski film, vendar so režiserjevi znanci iz filmskih krogov hitro zavohali dobro zgodbo in ko je zanimanje za nastop v glavni vlogi pokazal legendarni Song Kang-Ho (Sympathy for Mr. Vengeance, Memories of Murder,  Sympathy for Lady Vengeance, Thirst), projekt je naenkrat prerastel načrtovane nizkoproračunske okvirje. Razlog za takšno zanimanje ljudi iz filmskega biznisa najbrž gre pripisati dejstvu, da film dramatizira dogodke iz življenja bivšega južnokorejskega predsednika Roh Moo-Hyuna, ki je predsedoval  v obdobju od leta 2003 do 2008. Njegovo pred-predsedniško kariero je zaznamovalo delovanje na področju človekovih pravic in pravno zastopanje študentskih aktivistov v sodnih procesih. Film se osredotoča na obdobje pred Rohovo izvolitvijo na predsedniški položaj.
Song Woo-Suk je ambiciozni odvetnik, ki kljub pomanjkanju ustrezne izobrazbe zelo uspešno pluje skozi odvetniške vode. Prej kot vsi ostali uvidi nove možnosti na področju nove nepremičninske zakonodaje, ki odvetnikom omogoča opravljanje notarskih storitev v nepremičninskih poslih. Z agresivno kampanjo (Song izkoristi vsako priložnost, da naključnemu mimoidočemu ponudi sojo vizitko) je njegova pisarna kmalu polna strank, ki iščejo alternativo predragim notarskim tarifam. V zelo kratkem času njegova odvetniška pisarna postane epicenter nepremičninskega dogajanja v Busanu, na njegovem bančnem računu pa je več denarja, kot ga dejansko potrebuje. Z vstopom na področje nepremičninskega prava je Song razjezil notarsko zbornico, a obenem postavil kažipot stanovskim kolegom po celi državi. Leto kasneje notarske usluge ponuja že vsak odvetnik v državi, Song pa že ima novo sijajno idejo, s katero si bo odprl novo tržno nišo na področju davčne zakonodaje in davčnega svetovanja. Tudi novi projekt postane zelo uspešen in njegovo materialno stanje se še dodatno izboljša. Denarja je toliko, da v njegovem obnašanju in odnosu do ljudi počasi začne prevladovati neprijetna bahatost, samovšečnost in aroganca. Njegova drža kmalu uniči prijateljstvo z nekim novinarjem, zameri pa se tudi dolgoletni znanki in prijazni lastnici njegove priljubljene restavracije. A ko se med aretiranimi študenti, ki so osumljeni širjenja komunističnih idej, protidržavnega delovanja in sodelovanja s severnokorejskim sovražnikom, znajde sin omenjene gostilničarke, se Song odloči, da ji bo pomagal.
Čeprav odvetnik prevzame politični primer, ki sodi v občutljivo sfero nacionalne varnosti, torej na področju, na katerem nima nobenih izkušenj, kmalu uvidi, da so njegovi klienti žrtve očitnega političnega konstrukta, v katerem državno tožilstvo, razen z brutalnim mučenjem izsiljenih priznanj, nima nobenih konkretnih dokazov. V prvem delu Odvetnik funkcionira kot razmeroma zabavna komedija, ki jo gledljivost daje predvsem energičnost in karizma Song Kang-Hoja, ki odlično interpretira gizdalinskost, iznajdljivost in izmuzljivost glavnega protagonista.  V tem prvem delu gledamo človeka, ki ga opitost z lastnim uspehom in denarjem počasi oddaljuje od pravih človeških vrednosti. A nato pride do prelomnice, na kateri vzhajajoča odvetniška zvezda vendarle uvidi, da uspeh in kopičenje premoženja ne moreta kompenzirati izgube iskrenega prijateljstva z ljudmi, ki so ga spoštovali tudi takrat, ko je bil nihče. Na tej točki, po približno eni uri, film povsem spremeni kurz, na katerem smo pluli od uvodnih minut in se iz lahkotne komedije preobrazi v povsem konkreten primerek resnega, mestoma brutalnega političnega trilerja. Yang Woo-Suk na filmski trak uspešno prinese vzdušje med južnokorejsko vojaško diktaturo s konca 70-ih in začetka 80-ih let prejšnjega stoletja. Ustvarjalci bistvene dele nekaterih resničnih dogodkov uspešno prilagodijo zakonitostim filmskega medija, obenem pa s pomočjo izjemnega glavnega igralca izgradijo prepričljivo zgodbo o osebni transformaciji in iskanju moralne odrešitve. Kljub predvidljivosti, ki smo ji priča v drugem delu filma in občasni pretirani sentimentalnosti, film dokaj prepričljivo spregovori o univerzalnih temah zlorabe oblasti in pasteh političnega enoumlja, ki ga zelo dobro razumemo gledalci na vseh zemljepisnih širinah in dolžinah. (+3)  


Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar