Foto: Imdb |
Slo naslov: -
Angleški naslov: Rage
Država: Japonska
Jezik: japonščina
Leto: 2016
Dolžina: 142' , Imdb
Žanri: drama, misterij, triler
Režija: Lee Sang-il
Scenarij: Lee Sang-il, Shûichi Yoshida (knjiga)
Igrajo: Ken Watanabe, Mirai Moriyama, Kenichi Matsuyama, Gō Ayano, Suzu Hirose, Pierre Taki, Mitsuki Takahata, Chizuru Ikewaki, Aoi Miyazaki, Satoshi Tsumabuki
Sang-il Lee se svojim najnovejšim celovečercem vrača na teritorij, na katerem mu je že uspelo doseči dober rezultat. Lee je leta 2010 dokončal od občinstva in kritike hvaljeno dramo Akunin (Villain), ki je tako kot Ikari posnet po knjižni predlogi Shuichija Yoshide, med ostalim pa je posnel tudi dokaj odmeven rimejk Eastwoodovega Unforgiven (Yurusarezaru mono, 2013).
Uvod v zgodbo je brutalen umor zakonskega para in medijsko odmevna preiskava, ki sledi. Leto dni kasneje policija še vedno caplja v mestu, brez omembe vrednega napredka. Razen spoznanja, da je glavni osumljenec po zločinu obraz spremenil s kirurškim posegom, nimajo pravih sledi.
Foto: Imdb |
Pripoved se nato razdeli v tri narativne linije in se osredotoči na tri neznance, ki se, vsak s svojo zgodbo, pojavijo v novem okolju. V majhnem mestu vdovec in zaskrbljeni oče (Ken Watanabe) poskuša izvedeti več o enemu izmed svojih delavcev, s katerim se videva njegova ranljiva hčerka Aiko. Tashiro, tih in vase zaprt mladenič je sicer priden delavec, ki je svojo preteklost zavil v tančico skrivnosti. Podobnost med Tashirom in fotorobotom objavljenim v medijih očeta pripravi do tega, da začne raziskovati njegovo preteklost.
V istem času poslovnež Yuma v nekem gej baru v Tokiju spozna redkobesednega in nesamozavestnega Naota. Končata v Yuminem stanovanju in avantura za eno noč postopoma preraste v resno razmerje. Yumo sprva ne moti, da Naoto ne želi govoriti o preteklosti, a zadeva počasi postane moteča in njuno ljubeče razmerje se začne krhati. Yuma v nekem trenutku dojame, da bi njegov ljubimec lahko bil človek, ki ga iščejo po vsej državi.
Tretji segment zgodbe se vrti okoli najstnice Izumi in njenega prijatelja Tatsuya. Sramežljivi fant želi impresionirati punco, zato je s čolnom odpelje na nenaseljeni otoček. Izkaže se, da na otoku nista sama. Izumi med pohajkovanjem sreča nenavadnega, a prijetnega popotnika Tanako. Mladenič ji razloži, da za nahrbtnikom potuje po deželi, toda njegova zgodba bi prav lahko bila izmišljena. Otok nenazadnje lahko ponudi odlično zatočišče nekomu, ki iz kdo ve kakšnih razlogov ne želi biti najden.
Foto: Imdb |
Prihod treh neznancev v novo okolje sproži ugibanja o njihovi preteklosti in iz tega izhodišča Sang-il Lee gradi zgodbo naprej. Sprva kaže, da bo gonilna sila filma iskanje storilca, vendar detektivov, ki preiskujejo dvojni umor, več ne vidimo do samega konca filma. Identiteta morilca postane le povezovalna nit, preko katere spoznamo protagoniste vseh treh zgodb. Ugibanje o tem, kdo izmed treh osumljencev bi lahko bil "naš človek" je vseskozi prisotno, a je fokus predvsem na razvoju odnosov in razmerij med tremi skrivnostneži in okolico. V treh prepletenih zgodbah, ki tečejo linearno, vsak izmed njih poskuša začeti znova, toda preteklost je dejavnik, ki najbolj ovira integracijo v novo okolje in vedrejšo prihodnost. A ker film želi biti tudi klasični "kdo je storilec" triler, razvoj dogodkov opazujemo iz perspektiv protagonistov, ki se zapletajo v različna razmerja s potencialnim morilcem. Na tehtnici so zaupanje in ljubezen, ter večperspektivno pretresanje načinov, na katere okoliščine krojijo presojo akterjev. Ikari želi biti kompleksen, toda zgodba se na račun treh enakovrednih podzgodb nekako razvodeni in izgubi ostrino. Tem zgodbam sicer ne manjka zanimivosti, toda skupinski učinek na koncu ni najbolj prepričljiv. Tudi zaradi povsem nepotrebnega zaključnega zdrsa v sentiment in pojasnjevanje očitnega. Lee je režiser, ki je že dokazal, da lahko doseže veliko boljši rezultat in verjamem, da se že z naslednjim filmom lahko vrne v staro formo.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar