Patricia Arquette in Escape at Dannemora (2018), Foto: Showtime |
Slovenski naslov: Pobeg pri Dannemori
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2018
Žanri: drama, krimi
Dolžina: 7 X (51'-98') , Imdb
Režija: Ben Stiller
Scenarij: Brett Johnson, Michael Tolkin
Igrajo: Benicio Del Toro, Patricia Arquette, Paul Dano, Eric Lange, David Morse
Pobeg pri Dannemori je ena izmed odmevnejših tv produkcij lanskega leta z nominacijo za zlati globus v kategoriji najboljše mini-serije in zlatim globusom za najboljšo žensko vlogo v miniseriji, ki ga je na začetku januarja v svoje vitrine pospravila Patricia Arquette. Zgodbo je navdihnil z resnični pobeg dveh zapornikov iz strogo varovanega zapora v zvezni državi New York iz leta 2015. Vseh sedem približno enournih delov (HBO-ju serijo ponuja v 8-ih delih) je režiral Ben Stiller, za scenarij pa sta poskrbela Brett Johnson (Mad Man, Ray Donovan) in veteran Michael Tolkin, romanopisec in scenarist, ki je med ostalim po svoji knjižni predlogi v devetdesetih spisal scenarij za Altmanovega Igralca (The Player) in zanj prejel nominacijo za oskarja.
Če si zapornik v strogo varovanem zaporu Clinton v zvezni državi New York in potrebuješ kakšno malenkost, ki lahko izboljša bivanje v celici in zaporu na sploh, kaznjenec Richard Matt (Del Toro) je človek, na katerega se moraš obrniti. Matt si čas krajša s slikanjem portretov in druženjem s kaznjencem Davidom Sweatom (Dano), ki je nastanjen v sosednji celici in s katerim čez dan skupaj delata v zaporniški šivalnici. David je zavoljo krojaško-šiviljske spretnosti postal desna roka civilne nadzornice Tilly Mitchell (Arquette) in že prva epizoda razkrije, da nadzornica pri njem ne ceni le njegove spretnosti za šivalnim strojem. Recimo, da njun odnos izstopa iz dovoljenih okvirjev, in da se ta »izstopanja« navadno dogajajo v skladišču za šivalnico. Prebrisani Matt začuti, da bi iz razmerja med Davidom in nadzornico lahko iztržil nekaj več in ko po naključju odkrije, da njegova in Davidova celica mejita na servisne prostore, iz katerih lahko dosežeš glavne ventilacijske jaške, skupaj začneta kovati načrt za pobeg in pri tem resno računata na pomoč nadzornice Mitchell.
Benicio Del Toro and Paul Dano in Escape at Dannemora (2018), Foto: Showtime |
Filmarji nam pobege iz zaporov običajno servirajo s poštenim odmerkom napetosti – pot do uspeha je posuta s številnimi ovirami, vse skupaj pogosto visi na zelo tanki nitki in prav zato tovrstne zgodbe nudijo ugodno izhodišče za stopnjevanje suspenza. Nekaj aktiklimatskega je v načinu, kako se Ben Stiller in scenaristična ekipa lotevajo dramatizacije enega najodmevnejših pobegov iz zapora v novejši ameriški zgodovini. Etape v katerih antijunaka delata na premagovanju ovir, ki stojijo med njima in svobodo, le občasno postrežejo z nekaj več napetosti, preostali čas pa je porabljen na vzpostavitev nenavadnega ljubezenskega trikotnika in nekaterih drugih relacij, ki imajo relevantno vlogo pri izpeljavi drznega načrta. Navkljub času investiranem v razvoj teh razmerij bi težko rekel, da sta Matt in David karakterno dodelana protagonista, saj o obeh do šeste epizode ne izvemo veliko. Morda sem prav zato dobil občutek, da zgodbo na svojih plečih v resnici nosita izvrstna Patricia Arquette v njen televizijski mož Lyle v navdihnjeni interpretaciji Erica Langa. Benicio in Paul sta sicer krasna igralca, toda strategija zadrževanja podatkov o preteklosti njunih likov do šeste epizode preprosto nima pravega učinka. Ideja, da sta človek v zaporu in človek na prostosti, dva različna človeka, je lepo zaokrožena, toda nisem prepričan, da je s tem ustvarjena kakšna dodatna vrednost. Ubežnika, kmalu po pobegu ugotavljata, da na njuni poti do kanadske meje stoji le še 40 milj hribov in gozdov. Serija na žalost ne ponudi pravih odgovorov na vprašanji, zakaj sta ubežnika potrebovala skoraj tri tedne, da se priplazita do mejnega območja in kaj sta v tem času pravzaprav počela? Pobeg pri Dannemori me je ves čas puščal v pričakovanju, da tisti pravi darovi pridejo z naslednjo epizodo. In potem je prišla nova epizoda in spet ponudila dovolj za ohranitev interesa in premalo, da bi zares navdušila.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar