sobota, 5. januar 2019

Les gardiennes (2017)

aka The Guardians
Nathalie Baye and Iris Bry in Les gardiennes (2017)

Slo naslov: Čuvarke
Angleški naslov: The Guardians
Država: Francija
Jezik: francoščina
Leto: 2017
Dolžina: 138'Imdb
Žanri: drama
Režija: Xavier Beauvois
Scenarij: Xavier Beauvois, Frédérique Moreau, Marie-Julie Maille
Igrajo: Nathalie Baye, Laura Smet, Iris Bry, Cyril Descours, Gilbert Bonneau, Olivier Rabourdin



Francoski režiser in igralec Xavier Beauvois je širši javnosti najbolj znan po odmevnem celovečercu Božji možje (Des hommes et des dieux, 2010), za katerega je prejel veliko nagrado v Cannesu. Njegov sedmi celovečerec Čuvarke je v turbulentno obdobje prve svetovne vojne postavljena drama, ki prikazuje življenje na francoskem podeželju, v zaledju krvavih spopadov na zahodni fronti. Praktično vsi za boj sposobni moški so na bojišču, skrb za kmetije so prevzele ženske, ki se morajo spoprijeti z najtežjimi fizičnimi deli. Pripoved v prvi plan postavi dogajanje na kmetiji družine Sandrail, ki nujno potrebuje nekoga za pomoč pri vsakdanjih opravilih. Ob moževi invalidnosti in odsotnosti obeh sinov je zadeve v svoje roke morala prevzeti stroga in garaška Hortense. Po najboljših močeh ji pomaga poročena hčerka Solange (tudi njen mož je odšel na fronto), toda dela je preprosto preveč. V odsotnosti moških hlapcev Hortense za pomoč pri žetvi najame mlado siroto Francine, ki se odlično znajde v svoji vlogi. Z vestnim in predanim delom punca hitro pridobi njeno zaupanje in postane eden stebrov domačije.

Iris Bry in Les gardiennes (2017)

Okoli teh treh ženskih likov Beauvois gradi portret ruralne Francije v občutljivem obdobju velikega vojaškega spopada. V tem času so na njive zapeljali prvi traktorji in drugimi stroji, ki bodo drastično spremenili kmetijstvo in poljedelstvo. In v tem času so se na novo definirali medrazredni odnosi. Eden pomembnejših motivov filma je tako medrazredni konflikt, ki se reflektira v stališču, ki ga Hortense zavzame do Francine ko spozna, kako resno se je za revno deklo ogrel njen sin, ki z bojišča občasno prihaja domov, na zaslužen dopust. Gospodarica deklo naenkrat vidi v drugačni luči, vse njene izjemne človeške kvalitete povsem zasenči njena razredna pripadnost in misel, da bi ženska njenega staleža lahko postala del družine. Beauvois tako v širši družbeni kontekst postavi osebno zgodbo o nesrečni ljubezni in človeški integriteti. Čuvarke prepričljivost gradijo na odličnih igralskih nastopih treh osrednjih protagonistk Nathalie Baye, Laura Smet (igralki sta mati in hčerka tudi v resničnem življenju) in debitantke Iris Bry, ki je izvrstno upodobila Francine, prepričljivi rekonstrukciji zgodovinskega obdobja in všečni predanosti, s katero film obravnava dinamiko dela na kmetijah in poljih. Režiser je v spremni besedi poudaril, da je navdih iskal v umetniških delih impresionističnih mojstrov in takšen pristop je prinesel zares čudovite vizualne rezultate. Ob gledanju mnogih prizorov imamo občutek, da gledamo slikarsko umetnino, ki se počasi prebuja in spreminja pred našimi očmi. Čuvarke so lep dosežek tudi zato, ker nam nudijo zanimiv vpogled v življenje za bojno črto, kar je dokaj redka izbira za filme umeščene v čas velikih vojn.


Ocene





Ni komentarjev:

Objavite komentar