sreda, 4. marec 2020

Akinjeon (2019)

aka The Gangster, the Cop, the Devil
Ma Dong-Seok & Kim Moo-Yul in Akinjeon (2019), Foto: Imdb

Slo naslov: Gangster, policist, hudič
Angleški naslov: The Gangster, the Cop, the Devil
Država: Južna Koreja
Jezik: korejščina
Leto: 2019
Dolžina: 109' ,  Imdb
Žanri: akcija, krimi, drama
Režija: Lee Won-Tae
Scenarij: Lee Won-Tae
Igrajo: Ma Dong-Seok, Kim Moo-Yul, Kim Sung-Kyu, Choi Min-Chul, Kim Yoon-Sung


Morda je malce neprimerno govoriti o krizi korejskega filma v letu, v katerem je korejski film dobil prvega oskarja za tujejezični film in spisal zgodovino z oskarjem za najboljši film v tisti absolutni konkurenci, med angleško govorečimi protikandidati. V letu, ko je Parazit poleg oskarja pobral še zlato palmo in zlati globus, ter postal ponavljajoči se naslov na vrhu vseh relevantnih lestvic najboljših dosežkov lanskega leta. Na blogu sem že nekajkrat tarnal nad pretirano komercializacijo korejskega filma, ki je v zadnjih letih posvojil model ameriškega mainstream filmanja in na periferijo pahnil neuveljavljene avtorje in avtorske filme, ki životarijo na (za ostanek sveta) težje dostopni neodvisni sceni. Seveda sem hvaležen, da smo kljub temu dobili Parazita (ali leto prej Požiganje), a poleg teh vrhuncev bi bilo lepo občasno videti vsaj še kakšen zelo solidnega „Korejca.“  

Gangster, policist, hudič je eden izmed odmevnejših "Korejcev" lanskega leta (pri nas so ga predvajali na lanskem Liffu), s katerim se je svetu predstavil izven domovine malo znani režiser in scenarist Lee Won-Tae. Čeprav v osnovi govorimo o solidnem žanrskem filmu, je že iz naslova moč razbrati, da so ustvarjalci želeli ustvariti nekakšno sintezo velikih korejskih uspešnic, ki so v zadnjih desetletjih pustili močan pečat in odigrali pomembno vlogo v širitvi baze ljubiteljev korejskega filma. V eni zgodbi združiti gangsterje, detektive in serijske morilce, že na "uč" deluje malce (pre)ambiciozno in zbuja dvom, da so si ustvarjalci na krožnik naložili preveč vsega, da bi se lahko z enako vnemo lotili vseh narativnih linij in karakterjev. 
Ma Dong-Seok & Kim Moo-Yul in Akinjeon (2019), Foto: Imdb
V vlogi policista univerzalca, ki poleg organiziranega kriminala in ugrabitev raziskuje tudi umore, gledamo korejsko zvezdo v vzponu Kima Moo-Yula (A Muse, Forgotten), ki že v uvodu svojim nadrejenim razlaga, da za serijo na videz nepojasnjenih umorov stoji isti storilec. V zgodbo o serijskem morilcu ne želi verjeti nihče, dokler napada serijskega morilca ne preživi lokalni gangsterski šef Ma Dong-Seok (New World, The Unjust, The Outlaws...). Morilec žrtve izbira po naključju in sicer tako, da z avtom v poznih nočnih urah povzroči manjšo nesrečo. In ko nič sluteči oškodovanec izstopi iz vozila, da preveri poškodbe na vozilu... Akcija!  

To je jedro zapleta, ki pripelje do neobičajnega zavezništva, saj moči v lovu na morilca združita detektiv in gangster. To je obenem največja „inovacija“ filma, ki nato do konca iz rokava ne potegne nobenega zares močnega aduta. Rezultat je solidno režiran, scenaristično povprečen film, ki mi na žalost ni ponudil enega samega prizora, v katerem bi mi srce zaigralo zaradi odlične, inovativne koreografije akcijskega prizora, glasbe, prizorišča... Gangster, policist, hudič vseeno ima človeka, ki film drži nad vodo – gangsterja, v odlični izvedbi izkušenega Ma Dong-Seoka, ki zgolj s svojo karizmo film dvigne na raven gledljivega akcijskega razvedrila. 


Ocena



Ni komentarjev:

Objavite komentar