Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2014
Žanri: ZF, Triler
Dolžina: 104', Imdb
Režija: Bradley King
Scenarij: Bradley King, Bp Cooper
Igrajo: Danielle Panabaker, Matt O'Leary, George Finn, Jason Spisak, Amin Joseph
Finn (Matt O'Leary) je slikar, ki že nekaj časa ni naslikal nič. Mladeniču jasno, da od nečesa mora živeti, zato med čakanjem na konec ustvarjalne blokade prevzame delo hišnika v nekem stanovanjskem kompleksu. Skupaj s službo je dobil tudi hišniško stanovanje, v katerem živi skupaj s punco Callie (Danielle Panabaker) in najboljšim prijateljem Jasperjem (George Finn). Eden izmed starejših stanovalcev že nekaj mesecev ni plačal najemnino, zato se Finn zglasi pri njegovi enoti, da preveri, ali je z najemnikom vse v redu. Kup časopisov pred vrati in poln nabiralnik jasno namigujejo, da stanovalec že nekaj časa ni zapustil stanovanja, oziroma se vrnil vanj. Zaskrbljeni hišnik zato vstopi v stanovanje in ugotovi, da je strah bil neutemeljen - za vrati stanovanja ni nobenega trupla. Njegovo pozornost med razgledovanjem pritegne nenavaden, kameri podoben aparat v velikem kovinskem ohišju. Še bolj radoveden postane, ko na steni za to čudno napravo opazi številne fotografije, radovednost pa se spremeni v strah in zmedenost, ko na neobičajni seriji slik prepozna svojo dnevno sobo. Odkritje podeli s Callie in Jasperjem, rezultat skupinskega naprezanja možganov pa je sklep, da so vse slike posnete v serijah, v enakih časovnih presledkih. Toda pravo presenečenje šele pride, ko v reži aparata odkrijejo zadnjo sliko, na kateri je ujeto vzdušje na zabavi, ki se še ni zgodila in je načrtovana za naslednji dan. Njihova domneva, da aparat slika v prihodnost, se v naslednjih dneh izkaže za pravilno, poznavanje koščka prihodnosti pa jim odpre neslutene možnosti.
Izvirnost v pristopu in realizaciji igra pomembno vlogo pri realizaciji malih, nizkobudžetnih projektov. Ob pravi ideji, ki v produkcijskem smislu ni pretirano zahtevna, se dober ZF film lahko posname tudi s skromnim budžetom. V tej smeri je razmišljal tudi Bradley King, ki je v sodelovanju s scenarističnim kolegom Bp Cooperjem spisal scenarij za svoj celovečerni prvenec. Pogled na število nagrad, ki jih je Time Lapse prejel na različnih festivalih fantastičnega filma me je navdal z optimizmom in po tihem sem upal, da je pred mano novi Primer (Shane Carruth, 2004). Toda moj optimizem je že po kakih 20-ih minutah skoraj povsem izpuhtel. Najprej v je oči padla predvidljivost zgodbe, ki med osnovne parametre postavi časovno manipulacijo in akterja z resno hazardersko odvisnostjo. Fantazija o poznavanju prihodnosti in možnosti izkoriščanja teh informacij za doseganje materialne koristi, je močno obrabljena ideja in človek bi pričakoval, da ustvarjalci ob takšnih obrabljenih obrazcih investirajo več energije v snovanje načinov, na katere bodo akterji rabili te informacije. Še bolj pomembna postavka v teh izračunih bi moralo biti poglabljanje v karakterno transformacijo vpletenih in spremembe v medsebojnih odnosih, ki jih neizogibno prinašajo tako edinstvene okoliščine. Ustvarjalcem po moji oceni v obeh omenjenih točkah dosežejo precej skromne rezultate. V eri neštetih opcij za tiste, ki izpolnitev sanj iščejo v igrah na srečo, bi tudi največji butelj hitro dojel, da za uspeh ne potrebuješ sumljivih stavnih posrednikov. Dovolj je, da odpreš časopis in prepišeš zmagovalno loto kombinacijo, ali odpreš račun pri kakšni veliki spletni stavnici. A potem bi že izgubili polovico filma in pomembne elemente zapleta. Nič bolj kakovostna ni niti druga glavna komponenta, ki naslavlja odnos med tremi glavnimi protagonisti in neprepričljiv ljubezenski trikotnik, na katerem je zgrajen absurden zaključni preobrat. Razumljivo je, da pri filmih, ki jih naprej žene sam zaplet in se konstantno nekaj dogaja, ostane manj časa za kakšen konkretnejši razvoj likov. Te pomanjkljivosti pri boljših filmih navadno odtehtajo zanimiv zaplet, zabavni junaki in napet razvoj dogodkov. In ker smo že ugotovili, da je Time Lapse tudi na tem polju precej šibek, lahko samo še predlagam, da svojo pozornost preusmerite drugam.
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar