Connie Britton and Ben Mendelsohn in The Land of Steady Habits (2018) |
Slo naslov: -
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2018
Dolžina: 98' , Imdb
Žanri: drama, komedija
Režija: Nicole Holofcener
Scenarij: Nicole Holofcener, Ted Thompson (knjiga)
Igrajo: Ben Mendelsohn, Edie Falco, Thomas Mann, Charlie Tahan, Connie Britton, Bill Camp, Elizabeth Marvel
The Land of Steady Habits je šesti celovečerec Nicole Holofcener in prvi film, ki ga 58-letna Newyorčanka ni posnela po lastnem izvirnem scenariju. To pot je izbrala adaptacijo istoimenske knjižne uspešnice Teda Thompsona iz leta 2014. Obenem je to njen prvi film z moškim v glavni vlogi, saj so vsi dosedanji filmi v fokus postavljali ženske like.
Centralni protagonist naslovne zgodbe je Anders (Ben Mendelsohn), moški v poznih srednjih letih, ki se je po tridesetih letih ločil od Helene (Edie Falco), pustil dobro plačano službo v finančnem sektorju in se predčasno upokojil. U uvodnih kadrih ga srečamo v neki veleblagovnici, kjer izbira dodatke, s katerimi želi okrasiti svoje novo stanovanje. »Iščem nekaj zanimivega za na polico.« pove prodajalki, s katero je že nekaj ur kasneje v postelji, vendar se vse skupaj konča klavrno. »Vajo« nato ponovi – v njegovem objemu konča še ena prijazna prodajalka, a po novem neuspehu postane jasno, da določeni deli teles več ne ubogajo možganov in da vsega skupaj ni mogoče pripisati slabi dnevni formi.
Naenkrat se zdi, da svoboda in novi začetek Andersu nista prinesla nič dobrega in potem ko na tradicionalni prednovoletni zabavi zagleda Helene je očitno, da je storil morda nepopravljivo napako. Tudi zato, ker bivša po zgolj šestih mesecih že ima novega ljubimca, s katerim že živita skupaj. Edina preostala vez z bivšo ženo je njun problematični 27-letni sin Preston (Thomas Mann), ki se še vedno išče in ne zna začeti samostojnega življenja. Anders nikoli ni znal vzpostaviti prave komunikacije z edincem, zato pa se dokaj hitro spoprijatelji s Charliejem, težavnim mladostnikom z žilico za risanje stripov in »ljubeznijo« do širokega spektra opojnih sredstev.
V »Deželi ustaljenih navad,« v urejenih domovih belskega predmestja živijo dobro situirani ljudje, ki na prvi pogled uživajo idilična družinska življenja. Toda za fasado zadovoljstva in harmonije domujejo nezvestoba, depresija, razočaranje in, kot prikaže film, gruča zadetih, izgubljenih potomcev, ki preprosto ne vedo, kaj storiti s svojimi življenji. Lahko bi rekli, da Anders ima podobne težave kot njegovi mladi someščani, saj se ta sredi petdesetih odloči za radikalno spremembo – ločitev in nov začetek, ki naj bi njegovemu monotonemu življenju dal nov zagon. Toda hitro se izkaže, da naš protagonist v resnici ne ve, kaj storiti s svobodo, po kateri je tako hrepenel. Nezmožen obrniti novi list taca v mestu in upa, da še ni dosegel točko, po kateri vrnitve na staro ni več. V tem kontekstu je glavni steber zgodbe pripoved o tem, kako bo junak našel svojo pot in na novo definiral svoje življenje. The Land of Steady Habits je tipičen film brez zgodbe, ki želi oponašati resnično življenje, z vso kompleksnostjo številnih vezi in relacij, ki posameznika vežejo za določeno okolje. Toda Holofcenerjeva to pot žal ne najde povsem ustrezne formule, kako te relacije in usode povezati v kompaktno filmsko zgodbo. Zgodbe drugih likov, v katere se Anders vpleta v različnih vlogah, enkrat v vlogi zaskrbljenega očeta, ki želi sinovo življenje usmeriti v pozitivno smer, drugič v vlogi očetovske figure, ki želi mlademu, neprilagojenemu mladeniču pomagati prebroditi težaven prehod iz adolescence v odraslost, enostavno nimajo prave teže. Te podzgodbe so le orodje za dosego dramatičnega učinka, saj režiserka ne poskuša globlje popraskati pod površje njihovih disfunkcij. Film kljub temu vzpostavi zanimiv subtekst: pogled na depresivno, zagrenjeno odraslo populacijo, njihove zakonske, finančne, zdravstvene in čustvene težave ustvarja sliko, ki mladini ne nudi veliko razlogov za optimizem. Zato ne preseneča, da nekateri izmed njih enostavno ne želijo odrasti.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar