John Cho in Searching (2018), © Sundance Institute pro |
Slovenski naslov: Iskanje
Država: ZDA, Rusija
Jezik: angleščina
Leto: 2018
Žanri: drama, misterij, triler
Dolžina: 102' Imdb
Režija: Aneesh Chaganty
Scenarij: Aneesh Chaganty, Sev Ohanian
Igrajo: John Cho, Debra Messing, Joseph Lee, Michelle La, Sara Sohn
Searching je celovečerni prvenec mladega ameriškega režiserja Aneesha Chagantyja, premierno predvajan v eni izmed stranskih sekcij festivala Sundance. Film je postal favorit občinstva v sekciji Next! in dobitnik nagrade Alfreda P. Sloana, ki jo od leta 2003 podeljujejo filmom, ki se tako ali drugače osredotočajo na znanost in tehnologijo.
Iskanje je film podrejen konceptu in to je odločitev, ki je obenem njegova najzanimivejša in najbolj problematična komponenta. Chaganty nam zgodbo posreduje preko različnih zaslonov, ki snemajo dogajanje: računalniki, televizorji, mobilniki in tako ves čas išče in tudi najde zanimive načine za kombiniranje vseh teh možnosti. Socialna omrežja, glasovni ali video klic, pisna sporočila na najrazličnejših napravah za predvajanje slike in zvoka – izbira je res pestra in danes dejansko s temi sredstvi več niti ni tako težko zložiti dobro filmsko zgodbo.
Osrednji protagonist David (John Cho) po ženini smrti ne najde pravega načina za komunikacijo s 16-letno hčerko Margot. Ko oče nekega jutra opazi hčerkina zgrešena klica, še ne sumi, da bi kaj lahko bilo narobe. A ko jo ne uspe priklicati do popoldanskih ur in izve, da ni prišla v šolo, postane veliko bolj nemiren. Poizvedovanje pri prijateljih ne prinese rezultatov, zato poišče pomoč na policiji. V nemudoma sproženo preiskavo se vključi tudi sam in s preiskovanjem hčerkinega prenosnega računalnika hitro spoznava, kako zelo površno pozna lastnega otroka.
V dogajanje vedno bolj aktivno posega detektivka (Debra Messing) zadolžena za vodenje preiskave, ki Davida spodbuja, naj še naprej poskuša izkopati kakšen detajl. Vsak, še kako majhen detajl je lahko pomemben. Ritem zgodbe narekuje hitro razmišljajoči oče, ki očitno dobro razume vse relevantne trende v svetu informacijskih tehnologij. Chaganty s pomočjo njegove interaktivne preiskave sprva dokaj dobro gradi suspenz – z odkrivanjem detajlov iz hčerkinega življenja in njenih aktivnosti na spletu nastaja soliden triler, ki mu po prvi tretjini vendarle začne zmanjkovati dobrih idej.
Način, na kateri David z nekaj kliki pride do občutljivih detajlov iz še vedno aktivne preiskave so tako malo verjetni, kot je malo verjetna njegova sposobnost opažanja nekaterih ključnih detajlov, ki so le orodja za stopnjevanje suspenza. Na drugi strani je enako malo verjetno, da oče ne opazi nekaterih bolj očitnih dejstev, ki so le predvidljivi namigi namenjeni kasnejši rabi. V seštevku je vse skupaj banalno in malo verjetno, kot je neverjetno, da žalujoči za spremljanje pogrebne slovesnosti izbere video stream – sodobno digitalno storitev v ponudbi tehnološko naprednih pogrebnih društev.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar