Eero Milonoff and Eva Melander in Gräns (2018), © TriArt |
Slo naslov: Meja
Drugi naslovi: Border
Država: Švedska, Danska
Jezik: švedščina
Leto: 2018
Dolžina: 110' , Imdb
Žanri: drama, fantazijski, romantični
Režija: Ali Abbasi
Scenarij: Abbasi, Isabella Eklöf, John Ajvide Lindqvist (kratka zgodba)
Igrajo: Eva Melander, Eero Milonoff, Jörgen Thorsson, Ann Petren, Sten Ljunggren
Meja je eden tistih filmov, ki učinkujejo najbolje, v kolikor o vsebini vemo malo ali nič. Film je režiral iransko-švedski režiser Ali Abbasi, ki je scenarij skupaj z Isabello Eklöf razvil iz kratke zgodbe Johna Ajvideja Lindqvista, avtorja, ki je pred leti zakrivil roman in potem še scenarij za uspešnico Vampirska ljubezen (Låt den rätte komma in, Tomas Alfredseden, 2008). Abbasijev film je svojo pot začel v Cannesu, v tekmovalni sekciji Poseben pogled in tam prejel glavno nagrado, zgodba se je nadaljeval s šestimi zlatimi hrošči (švedski oskarji) in nominacijo za oskarja za tujejezični film. Vse našteto je gotovo dovolj mično vabilo za večino filmskih navdušencev razpoloženih za nekoliko drugačno izkušnjo.
Glavna junakinja Tina je uspešna policistka obmejne policije, v eni izmed švedskih trajektnih luk. Tina namreč ima zalo izostrene čute in lahko zazna vznemirjenost in strah, oziroma zavoha prepovedno blago pri potnikih, ki skozi pristanišče prečkajo državno mejo. Tina je v svojih ocenah praktično nezmotljiva, njen nenavadni »dar« pa je obenem tudi njeno največje prekletstvo, saj so te sposobnosti direktno povezane s kromosomsko anomalijo, ki je močno vplivala na njen zunanji videz. Njena zunanjost je za mnoge ljudi odbojna, toda Tina se je naučila živeti s tem. Nekega dne mimo prikoraka Vore, moški, ob katerem njeni receptorji povsem zatajijo. Pred njo stoji človek s telesno anomalijo, ki je na las podobna njeni in čeprav dobro ve, da neznanec nekaj skriva, Tina ne more pogruntati njegove skrivnosti in njegovih namenov. Pravzaprav jo nekaj na Voreju neustavljivo privlači…
Nadaljnji razvoj zgodbe je dokaj predvidljiv, saj je najbrž jasno, da se Tina in Vore ponovno srečata. Manj predvidljivo pa je vse kar se bo zgodilo med njima in srhljive skrivnosti, ki jih s seboj nosi Vore. Spoznavanje osebe, s katero se prvič spusti v romantično razmerje je proces, v katerem bo Tina postoma razkrila tudi marsikaj o sebi sami. Prav dinamika odkrivanja vseh potlačenih aspektov njene osebnosti, je eden izmed najbolj fascinantnih elementov filma. Meja je zgodba o ljubezni dveh od družbe stigmatiziranih in marginaliziranih junakov, ob kateri ni težko prepoznati univerzalno alegorijo nikoli izkoreninjene tradicije nehumanega odnosa večine do manjšin, na vseh koncih in krajih sveta. Abbasi s sodelavci na zanimiv način meša elemente romantične drame, socialnega realizma, fantazijske grozljivke in trilerja. Glede na vse, kar nam film servira sem nekoliko presenečen nad tem, kako je ustvarjalcem uspelo vse te ne ravno kompatibilne elemente združiti v eno tako zanimivo zaokroženo in kompaktno celoto. In zato je Meja ena najbolj nenavadnih zgodb lanskega leta, ob kateri je ravnodušnost izključena.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar