sreda, 24. april 2019

Blaze (2018)

Alia Shawkat and Ben Dickey in Blaze (2018), © Sundance Institute pro



Slovenski naslov: -
Država: ZDA
Jezik: angleščina 
Leto: 2018
Žanri: biografija, drama, glasbeni
Dolžina: 129'Imdb 
Režija: Ethan Hawke
Scenarij: Ethan Hawke, Sybil Rosen
Igrajo: Benjamin Dickey, Alia Shawkat, Josh Hamilton, Charlie Sexton, Sam Rockwell, Wyatt Russell, Steve Zahn, Kris Kristofferson, Richard Linklater



Ethan Hawke je nedvomno ena igralskih ikon ameriškega filma, ki je v dolgi in plodni karieri odigral kar nekaj nepozabnih vlog. Nazadnje je blestel v Schraderjevi mojstrovini First Reformed (2017), pred tem v Linklaterjevi trilogiji Pred Zoro, Sončnim zahodom in Polnočjo (Before Sunrise, Sunset & Midnight, 1995-2013) in Fantovskih letih (Boyhood, 2014), vmes je igral še v odličnem Dnevu za Trening (Training Day, 2001, Antoine Fuqua). Nekje na začetku tekočega tisočletja je Hawke režiral tudi prvi celovečerec in do danes dokončal štiri filme (en dokumentarni in tri igrana). Rdeča nit zadnjih treh je glasba. V The Hottest State je v ospredju romanca mladega igralca iz Teksasa, ki v New Yorku spozna lepo in nadarjeno glasbenico, dokumentarec Seymour: An Introduction, je portret ameriškega pianista in skladatelja Seymourja Bernsteina.

Hawkova fascinacija z glasbo in glasbeniki se nadaljuje tudi v naslovnem Blaze, biografski glasbeni drami o življenju in glasbi zapuščini kultnega country glasbenika Blazea Foleyja. Eden izmed pomembnejših virov je bil roman Living in the Woods in a Tree: Remembering Blaze, ki ga podpisuje Hawkowa ko-scenaristka Sybil Rosen. Prav romantično razmerje Rosenove (odlična Alia Shawkat) s Foleyjem je ena ključnih komponent filma, ki nekronološko skače po različnih obdobjih glasbenikovega življenja in iz perspektive ljudi, ki so ga tako ali drugače poznali, sestavlja nekonvencionalen portret nekonvencionalnega umetnika. Skozi romantično razmerje je vzpostavljena mehkejša, romantična plat glavnega protagonista, ki je v Sybil našel navdih in ljubezen, ter potrebno spodbudo, da svojo glasbo predstavi svetu. Eno izmed izhodišč, iz katerega se Hawke (v vlogi radijskega voditelja, čigar obraz nikoli ne vidimo), vstopa v svet portretiranca, je pogovor s Townesom Van Zandtom in Zeejem, Blazeovim prijateljema in glasbenikoma, ki sta z njim soustvarjala njegovo glasbeno zapuščino. 

Zgodba se vedno znova vrača k zadnjemu koncertu v nekem neuglednem teksaškem baru, v katerem je Blaze v zanj značilnem slogu prepeval, momljal, pripovedoval zgodbice, se stepel z nevljudnim obiskovalcem, nadaljeval s koncertom... Nastop so z magnetofonom posneli na zadnji dan njegovega življenja, ko je Blaze s strelno rano v prsih izkrvavel pred prijateljevo hišo. V eri ko velike zvezde iz vseh segmentov javnega življenja dobivajo filmske biografije je osvežujoče videti film, ki predstavlja zgodbo obskurnega glasbenika, znanega le ozkem krogu oboževalcev, glasbenikov, s katerimi je sodeloval in nekaterim zvezdam countryja, ki so v njegovi glasbi našli navdih. Življenje mu je z neverjetno avtentičnostjo vdahnil debitant Ben Dickey, sicer tudi sam glasbenik, ki je igral v različnih bendih in izdal en samostojni album. Blaze je film, ki nam ponudi edinstven pogled v življenje in ustvarjalni proces umetnika, ki ni nikoli želel biti zvezda. Človeka, ki je glasbo ustvarjal za svojo dušo in po svojih standardih. Muzikanta, ki je v nekem trenutku prišel v kolesje glasbene industrije (zabaven prispevek tria Linklater-Rockwell-Zahn), ji(m) pokazal sredinca in ekspresno poiskal najbližji izhod.


Ocena




Ni komentarjev:

Objavite komentar