Slovenski naslov: Ni naslova
Drugi naslovi: Child's Pose
Država: Romunija
Leto: 2013
Žanri: Drama
Dolžina: 112' , Imdb
Režija: Calin Peter Netzer
Scenarij: Razvan Radulescu, Calin Peter Netzer
Igrajo: Luminita Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia, Vlad Ivanov
Romunski filmi so v zadnjih letih postali zelo cenjeni gosti najprestižnejših festivalov, s katerih so se nemalokrat vračali z najvišjimi odličji. Zadnji film v romunskem zmagovalnem nizu na mednarodni sceni je Child's Pose (Pozitia copilului), ki je v Berlinu prejel zlatega medveda. Režiser Calin Peter Netzer je nase opozoril s prvencem Maria, ki so mu v švicarskem Locarnu pred desetimi leti namenili posebno nagrado žirije. Child's Pose je njegov tretji celovečerec in uradni romunski kandidat za tujejezičnega oskarja, ki bo poskušal prekositi (neupravičeno) prezrtega lanskoletnega kandidata Daleč za griči (Dupa dealuri, Cristian Mungiu, 2012), ki je sicer prišel na skrajšan seznam devetih filmov, a na koncu ostal brez nominacije. Čeprav še nisem videl večine odmevnejših naslovov, ki se bodo letos potegovali za nominacije, ne dvomim, da letošnji romunski predstavnik znova sodi v najožji krog kandidatov za nominacijo.
50-letna Cornelia (Luminita Gheorghiu) je uspešna arhitektka, spoštovana in vplivna pripadnica romunske postkomunistične elite. Njena družina ima pomembne prijatelje na številnih vplivnih položajih, na njenih rojstnodnevnih zabavah pa se običajno zbere vsa lokalna družbena smetana. Cornelia je nesrečna, ker ob njenem srečanju z Abrahamom med gosti ni Barbuja, njenega sina edinca, ki z njo že lep čas ni v dobrih odnosih. Mati za takšno stanje najbolj krivi njegovo izbranko, saj meni, da so se odnosi s sinom bistveno poslabšali, odkar je v njegovo življenje vstopila Carmen. Upa, da bo sinko prišel k pameti in zapustil žensko, ki je narušila njeno družinsko idilo. Mati ne zamudi nobene priložnosti za dokazovanje ljubezni do potomca, njena vztrajnost pa je pri sinku že dolgo nazaj začela sprožati kontra učinke. Preveč ljubezni škodi, omejuje svobodo, duši. In nekako tako se počuti tudi Barbu, ki poskuša svoje kontakte z mamo zreducirati na minimum. Ko Cornelio pokličejo in ji sporočijo, da je Barbu bil povzročitelj prometne nesreče, v kateri je umrl 14-letni deček, je to signal za splošno mobilizacijo in uporabo vseh možnih sredstev za zaščito njenega edinca. Nemudoma se odpravi na policijsko postajo na kateri je Barbu pridržan in začne svojo reševalno misijo. Telefoni zvonijo, v igri pa so vsi ki lahko pomagajo: odvetniki, sodniki, tožilec, politiki, prijatelji prijateljev… Za storjeni prekršek Barbu lahko dobi tudi 15-letno zaporno kazen in Cornelia je pripravljena storiti vse, da prepreči takšen scenarij.
Child's Pose je večplastna filmska stvaritev, ki gledalcu v razmislek ponuja zanimive teme predstavljene skozi prizmo karakterne študije posameznika, oziroma v našem primeru posameznice, ki nas s svojimi dejanji pelje skozi socialno hierarhijo romunske družbe. Spoznanja, ki jih gledalec absorbira na tej poti niso romunski unikum in marsikakšen model prikazan v tej zgodbi bi se zlahka dalo preslikati v številne države na vseh zemljepisnih širinah in dolžinah. Že med gledanjem začutimo, da je kvaliteta filma ozko povezana z izvrstnim scenarističnim predložkom, ki ga je Netzer spisal v sodelovanju s priznanim romunskim scenaristom Razvanom Radulescujem, mojstrom, ki je oscenaril nekaj najopaznejših naslovov romunskega novega vala (Smrt gospoda Lazarescuja, 4 meseci, 3 tedni in 2 dneva, Torek, po božiču…). Podobne zgodbe so običajno formulirane kot nekakšne hvalnice materinski ljubezni, v katerih prevladujejo melodramatični toni, občasno je razkrita tudi kakšna skrbno varovana družinska skrivnost in to je več ali manj vse. Iz tega vidika je Netzerjev film zastavljen veliko kompleksnejše in pravzaprav je edina točka, v kateri se Child's Pose približa tem ustaljenim vzorcem, motiv brezkompromisne materinske ljubezni. Ljubezni, ki je tukaj prikazana brez kančka romantiziranja; kot dušeča, posesivna, izključujoča, egositična, a še vedno brez dvoma govorimo o pristni ljubezni. Ljubezni, ki jo hranijo dobri nameni in napačni načini demonstracije le-te. Hrbtenica zgodbe je zgrajena okoli odnosa mati-sin, a obenem ne smemo prezreti zelo precizne analize socialnih razmer, medrazrednih odnosov in več kot jasne obsodbe korupcije, ki odločno in brezkompromisno posega v vse pore družbenega življenja, kroji posameznikovo usodo in v končnici neposredno odloča o ultimativnih stvareh, kot sta življenje in smrt. Iz perspektive igralske kadra je Child's Pose one-(wo)man-show, ki ga izjemno suvereno vodi izvrstna Luminita Gheorghiu. Izkušena romunska igralka je s svojim nastopom iz spomina priklicala še eno brezkompromisno mamico — tisto, ki jo je upodobila Jacki Weaver v odlični avstralski krimi drami Živalsko kraljestvo. Za konec bi pohvalil še odlično sklepno dejanje, s katerem so ustvarjalci dosegli čustveni klimaks in nam obenem pustili zanimivo kost za glodanje, saj se na koncu moramo sami odločiti, ali bomo materin odziv sprejeli kot pristen odziv, ali kot še eno načrtno manipulacijo.
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar