Slovenski naslov: Ni naslova
Država: Indonezija, Japonska
Leto: 2014
Žanri: Akcija, Krimi, Triler
Dolžina: 137' , Imdb
Režija: Kimo Stamboel, Timo Tjahjanto
Scenarij: Takuji Ushiyama, Timo Tjahjanto
Igrajo: Kazuki Kitamura, Oka Antara, Rin Takanashi, Luna Maya, Ray Sahetapy, Ersya Aurelia
Killers je japonsko-indonezijski psihološki triler, ki ga podpisuje indonezijski avtorski tandem The Mo Brothers (Kimo Stamboel in TimoTjahjanto v resnici nista v sorodu, a o tem nekaj več v nadaljevanju). Film, ki je premierno predvajan v polnočni sekciji festivala Sundance, prinaša zgodbo dveh protagonistov iz dveh različnih držav. S prvimi kadri filma gremo na Japonsko, kjer spoznamo hladnokrvnega serijskega morilca Nomuro (igra ga Kazuki Kitamura), ki po gozdu preganja svojo novo žrtev. Nekaj minut kasneje smo že v mučilnici, ki jo je psihopat uredil v kleti svoje hiše. Ujetnica je priklenjena na stol, okoli nje so postavljene luči in kamere. Sledi brutalna usmrtitev po kateri ugotavljamo, da Namura umorov ne snema zgolj za domačo videoteko; posnetke umorov pošilja v skrivno spletno klepetalnico, kjer si jih ogledujejo ljudje s podobni izprijenimi nagnjenji.
Drugi protagonist je indonezijski novinar Bayu (Oka Antara), ki mu v zadnjih nekaj mesecih ne cvetijo rože. Bayu je obsesivno raziskoval malverzacije in korupcijo v visoki politiki, a mu na koncu ni uspelo dokazati krivde vpletenih. Njegova glavna tarča je bil vplivni in nevarni politik Dharma, toda izmuzljivi politiki so tako kot vedno našli izhod in novinarju preprečili nadaljnje pisanje. In ker je Bayu preveč delal in zanemarjal družino ga je zapustila še žena, ki je s seboj odpeljala njuno mlado hčerko. Novinar ima več kot dovolj razlogov za popivanje in ko se pozno po noči pijan vrača domov, postane tarča pokvarjenega taksista, ki ga skupaj s pajdašem poskuša oropati. A na koncu krajši konec potegneta roparja; Bayu namreč oba z veliko dozo sreče pokonča z njuno pištolo. Težko je razložiti, zakaj je novinar potem posnel njuna krvava trupla, še bolj čudna je odločitev, da posnetek objavi na spletu. Posnetek opazi Namura, ki kmalu naveže stik z novinarjem.
Iz vzdevkov režiserki dvojca Muhammad “KiMO” Stamboel in Timothy “TiMO” Tjahjanto lahko dokaj jasno razberemo, zakaj je indonezijski tandem ustvarja pod umetniškim imenom The Mo Brothers. Brata sta nase opozorila s celovečernim prvencem, grozljivko Macabre (Darah, 2009), ki jim je prinesel povabilo za sodelovanje pri dveh mednarodnih projektih (The ABCs of Death, V/H/S/2) in večjo prepoznavnost. Ta vmesna koraka sta nedvomno igrala vlogo pri uvrstitvi njunega zadnjega projekta v polnočno sekcijo festivala Sundance. Brata Mo vseeno ne bosta postala še en veliki avtorski dvojec z bratskim predznakom. Razlog ni pomanjkanje talenta in volje temveč dejstvo, da sta se po dveh celovečercih odločila karieri nadaljevati samostojno.
Naslovni kos celuloida je rezultat zbliževanja japonske in indonezijske produkcije, ki ga lahko razumemo kot enega izmed pozitivnih učinkov odmevnega rezultata uspešnice Racija (Serbuan maut, 2011) in nadaljevanja Racija 2. Pri tem projektu namreč sodelujejo ljudje, ki so tako ali drugače povezani s to veliko uspešnico. Tako pred kamero imamo glavna igralca Kazukija Kitamuro in Oka Antaro, ki sta sodelovala pri Raciji 2, za kamero pa ljudi, ki delujejo pod okriljem produkcijske hiše Merantau Films, studia, ki je zakrivil nadaljevanje Racije. Indonezijci so se povezali s studiem Nikkatsu, enim izmed največjih in najstarejših produkcijskih hiš na Japonskem. Killers je med drugim zanimiv tudi zato, ker ga lahko obravnavamo kot nekakšen ogledni primer dobro uravnotežene partnerske produkcije, saj se zgodbi odvijata vzporedno, v dveh državah, vez med njima pa je le medmrežje, na katerem akterja izmenjujeta izkušnje. Ta koncept je dobro izhodišče za primerjalno obravnavo dveh morilcev, oziroma vzrokov, ki so Japonca in Indonezijca oblikovali v to kar so. Nomuro lahko umestimo v parametre klasičnega psihopatskega morilca, ki s svojo motnjo živi že od zgodnjega otroštva, med tem ko je Bayu morilec v nastanku. Izguba družine in pokvarjena družba iz njega ustvarijo neko vrsto maščevalca, ki mori pokvarjence in potemtakem ni povsem brez moralnega kompasa in človečnosti. Killers je dobro posnet in odigran psihološki horor-triler, ki s svojo horor-triler komponento in domiselnim, dobro odmerjenim črnim humorjem nudi dovolj razlogov za zadovoljstvo. Del, ki po moji oceni ni najboljši, je psihološka komponenta, saj filmu v tem segmentu zmanjka nekaj domišljije in prepričljivosti pri psihološkem profiliranju obeh glavnih protagonistov. Kljub temu je Killers zelo spodoben izdelek, v katerem bodo bolj uživali ljubitelji grozljivih not. (+3)
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar