torek, 13. februar 2018

Dark (2017– ) 1. sezona

Photo by Julia Terjung / Netflix


Slo naslov: -
Država: Nemčija
Jezik: nemščina
Leto: 2017
Dolžina: 10 x 60',  Imdb
Žanri: krimi, drama, misterij, zf
Režija: Baran bo Odar
Scenarij: Baran bo Odar, Jantje Friese
Igrajo: Oliver Masucci, Karoline Eichhorn, Jördis Triebel, Louis Hofmann, Maja Schöne, Stephan Kampwirth, Brad Painter
  


Nemška serija Dark se odpre z dogodki v bližnji prihodnosti, natančneje v juniju 2019. V malem mestu Winden se zgodi samomor 43-letnega moškega, nakar njegova mati od pokojnikove žene in sina skrije poslovilno pismo. Nekaj mesecev kasneje se domov iz psihiatrične ustanove vrne pokojnikov najstniški sin Jonas, ki je še vedno zaradi očetove smrti močno travmatiziran. Med njegovo odsotnostjo je izginil sošolec Eric (glavni dobavitelj marihuane na lokalni srednji šoli), policija zaenkrat nima nobenih sledi. Jonas se z nekaj sošolci odpravi v bližnji gozd v upanju, da bodo v jami (ta se nahaja v bližini zaprtega območja, na katerem stoji nuklearna elektrarna), našli Ericovo skrito zalogo marihuane. A nato se zgodi nekaj, za kar je težko najti racionalno razlago. Pod vplivom (magnetne?) sile začnejo v mestu in okolici odpovedovati luči in ostale naprave in zdi se, da je celotno območje pod vplivom nevidne sile. Po nekaj minutah je vsega konec, toda kmalu postane jasno, da je med dogodkom izginil še en otrok. Zdaj se na seznamu pogrešanih znajde še mladi Mikkel, najmlajši potomec Ulricha Nielsena, detektiva, ki preiskuje izginotje prvega najstnika. Zdaj, ko je izginil njegov otrok, je motiv še toliko večji, sploh ob spominu na dogodek izpred 33 let, ko je izginil Ulrichov mlajši brat, ki ga potem niso nikoli našli. Naslednje jutro v gozdu odkrijejo truplo in Ulrich se v paniki odpravi na prizorišče. Ob pogledu na truplo mladega fanta naprej pride olajšanje, nato zmedenost. Olajšanje zato, ker mrtvec ni ne njegov sin, ne od prej pogrešani Eric, zmeda pa zaradi fantovih oblačil (80-ta) in starinskega walkmena, ki ga najdejo poleg trupla.  

Photo by Stefan Erhard/Netflix - © 2016 Stefan Erhard


Neznana sila, samomor, dva pogrešana najstnika in eno neznano truplo iz "80-ih" so intrigantno izhodišče prve Netflixove serije v nemščini. Spletni gigant tako po španski Club de Cuervos, portugalski 3% in italijanski seriji Suburra: Blood on Rome, nadaljuje s širitvijo originalnih tujejezičnih produkcij. Režijo serije so zaupali švicarskemu režiserju Baranu bo Odarju (Who Am I, 2014) , ki je skupaj s stalno sodelavko Jantje Friese in drugimi spisal tudi scenarij. V seriji se občutijo vplive drugih slavnejših serij, verjetno najbližje resnici pa je ugotovitev, da je Dark temačnejša verzija uspešnice Stranger Things, z elementi Twin Peaksa. Ton je kot rečeno temačen, s prevladujočimi temnimi filtri, večino časa dežuje in malce smešno je, da nihče od protagonistov ne uporablja dežnika. Sprehajanja po močnem dežju samo ena od instrumentov, s katerim nam ustvarjalci poskušajo približati razpoloženje in čustveno stisko protagonistov. Čez čas postane jasno, da jama v bližnjem gozdu skriva nekakšen portal, skozi katerega se lahko vrnemo 33 let v preteklost (leto 1986), v nekakšno vzporedno resničnost, s čem Dark vzpostavi drugo narativno linijo. S tem razkritjem postanejo nekatere stvari bolj jasne, nekateri odnosi med ključnimi protagonisti bolj smiselni. Zgodba se še dodatno zaplete z razkritjem tretje pripovedne linije, ki teče še nadaljnjih 33 let v preteklosti (leto 1953). Na tej točki je pripoved že obremenjena s (pre)številnimi protagonisti in skrivnostmi, vedno več likov začne uporabljati portale in se sprehajati skozi čas. Ustvarjalci veliko časa namenijo ustvarjanju novih skrivnosti, ki jih je po moji oceni že več kot dovolj, med tem pa vlagajo bore malo truda v karakterizacijo likov. Dark se tako počasi sprevrže v serijo, ki ves čas obljublja nekaj velikega, čeprav je bolj ko ne jasno, da za to nima pravega kritja. Serija bo všeč predvsem tistim, ki uživajo v razkrivanju manjših in večjih skrivnosti in ob kakovostni produkciji ni težko razumeti, zakaj je serija nekaterim tako všeč. Za tiste, ki v zgodbah iščejo subtekst, globino in slojevitost likov pa je bolje, da dragoceni čas investirajo v kaj drugega.  


Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar