Foto: Mubi |
Slo naslov: -
Angleški naslov: Lover for a Day
Država: Francija
Jezik: francoščina
Leto: 2017
Dolžina: 76', Imdb
Žanri: drama
Režija: Philippe Garrel
Scenarij: Philippe Garrel, Jean-Claude Carrière, Caroline Deruas
Igrajo: Eric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang
Philippe Garrel je s producentom Saidom Ben Saidom (Elle, Maps to the Star, Carnage) pred časom sklenil dogovor o snemanju treh filmov, ko bodo tvorili nekakšno ohlapno trilogijo – filmi bojo posneti v črno-beli tehniki, z le nekaj ključnih protagonistov, zapakirani v produkcijsko prijazno dolžino slabih 80 minut. Prvi naslov v tej trilogiji je Ljubosumnost (La Jalousie, 2013), drugi film nosi naslov V deželi žensk ( L'Ombre des femmes, 2015), lani pa smo dobili še naslovni Lover for a Day (L'amant d'un jour, 2017). Prvi in drugi film sta našla svoje mesto v programski ponudbi domačega Liffa in kasneje še na sporedih prikazovalcev v sklopu slovenske Art kino mreže. Le Ljubimec za en dan (zaenkrat) ni našel poti do slovenskih kinodvoran in tako bo najverjetneje tudi ostalo.
Garrel zgodbo postavi v današnji Pariz. Uvod postreže z vročim prizorom seksa med Gillesom, profesorjem filozofije v srednjih letih in Ariano, mlado žensko, ki bi glede na mesto, ki sta ga izbrala za intimnost, lahko bila njegova študentka. Malce kasneje opazujemo objokano mlado žensko, ki v poznih nočnih urah za sabo vleče potovalni kovček. Pot jo pripelje do vrat nekega stanovanja in vrata ji odpre Gilles. Izkaže se, da je Jeanne Gillesova hčerka, ki je zapustila dolgoletnega fanta/zaročenca. Zatočišče je poiskala pri očetu ne vedoč, da je ta vmes na skrivaj začel živeti z veliko mlajšo žensko, ki smo jo že spoznali v tistem vročem prizoru. Ariene je torej študentka in ljubica njenega očeta in novonastali položaj je zaradi očitnih razlogov malce kočljiv. Po začetnih napetostih na relaciji ljubica-hčerka se ozračje v tej nenavadni skupnosti začne izboljševati in Ariane počasi postane Jeannina prijateljica in zaupnica. Ta nenavadni trikotnik nekaj časa funkcionira dobro, a nato se razmerje med Gillesom in Ariane začne spreminjati. Sprememba na prvi pogled ni povezana s hčerkinim prihodom, toda...
Foto: Mubi |
Ljubimec za en dan je film, v katerem se iz vidika zapleta in razvoja zgodbe ne zgodi veliko. Ljubezensko razmerje dveh ljudi uzurpira prihod tretje osebe, ki postane moteči faktor. Odnosi se po kratki fazi prilagajanja dokaj hitro normalizirajo – zdi se, da sta oče in njegova mlada partnerka ponovno srečna, Ariane in Jeannine se dobro razumeta. V tem smislu lahko rečemo, da je Garrelova stvaritev opazovalna študija funkcioniranja dveh razmerij v posebnih okoliščinah, z enim skupnim imenovalcem. Zanimivost opazovanja teh relacij izvira iz dobrih nastopov treh osrednjih protagonistov – pohvala za obe mladi igralki, debitantko Louise Chevillotte, ki igra Ariane in režiserjevo hčerko Esther Garrel, ki je upodobila Jeanne. Drugi, še bolj odločilen dejavnik je Garrelovo mojstrstvo subtilnega doziranju drobnih detajlov, v katerih lahko prepoznamo namige za dešifriranje dejanj in dogodkov, ki nas pripeljejo do končnih resolucij. Všeč mi je kako Garrel v postopkih in besedah kreira zavestne in, kar je še bolj pomembno, nezavestne odzive protagonistov. Ko enkrat začnemo povezovati te namige, dejanja postavimo v drugačen, bolj smiseln kontekst, v njih prepoznamo prikrite namene in (pod)zavestne odzive. To likom da kredibilnost in globino, jih naredi življenjske in to je po moji oceni največja vrednost naslovne stvaritve.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar