četrtek, 23. maj 2019

Fyre (2019)

Billy McFarland in Fyre (2019), Foto: Imdb

Slo naslov:
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2019
Dolžina: 97',  Imdb
Žanri: dokumentarni
Režija: Chris Smith
Scenarij: Chris Smith
Igrajo: Billy McFarland, Jason Bell, Gabrielle Bluestone, Ja Rule, Shiyuan Deng, Mdavid Low, Andy King



Nivo sočutja za večino žrtev potegavščine imenovane Festival Fyre je podoben občutku, ki ga dobimo ob ogledu kakšne drugorazredne grozljivke, v kateri debilni protagonisti počnejo neumnosti, za katere običajno plačajo najvišjo ceno. Verjetno ste se med ogledom kakšnega izmed teh umotvorov zalotili v razmišljanju, da so žrtve v resnici dobile tisto, kar jim, v skladu z dejanji, pripada. Ta občutek je še malo bolj izražen ob ogledu naslovnega dokumentarca, ki pod drobnogled vzame dogodke v kateri je organizirana največja zabava, ki se nikoli ni zgodila. 

Uveljavljeni dokumentarist Chris Smith (v ogled toplo priporočam njegova dokumentarca American Movie in Jim & Andy: The Great Beyond) to pot odlično rekonstruira okoliščine, v katerih je neslavno pogorel dogodek, ki je pompozno promoviran kot najekskluzivnejši festival v novejši zgodovini. Mož z načrtom je bil takrat 25-letni Billy McFarland,  ki je za seboj že imel odmevno podjetniško avanturo – ekskluzivno kreditno kartico Magnises, ki je merila na premožne milenijce. Lično oblikovana črna kovinska kartica ni bila samo plačilno sredstvo ampak tudi vstopnica v svet slavnih – z njo si lahko vstopal na ekskluzivne zabave in s popusti kupoval vstopnice za ekskluzivne estradne dogodke. Eden od vidnejših promotorjev kartice je bil newyorški reper Ja Rule, ki je s McFarlandom vstopil v partnersko razmerje. Njuno sodelovanje je nadgrajeno z ustanovitvijo podjetja Fyre Media, ki je začelo razvijati aplikacijo Fyre. Ta „revolucionarna“ softverska rešitev naj bi prevzela vlogo posrednika med estradniki in organizatorji najrazličnejših prireditev in dogodkov. Tako se je zakotalila snežna kepa, na kateri je kasneje nastal Fyre festival.

Velikopotezno razmišljajoči McFarland je prišel na briljantno idejo: zakupil je nenaseljen otok na Bahamih, tja povabil več top modelov in kamere, ter posnel promocijski video za Fyre festival – ekskluzivni zabavno-glasbeni dogodek v paradižu. Z oranžno ploščico in tagom FYRE festival, ki so jo na svojih instagram profilih proti plačilu sočasno objavile manekenke in ostali insta-influencerji je ustvarjena kritična masa premožnih milenijcev in investitorjev, ki je pognala kolesje McFarlandovega projekta. 

Smith pred kamero postavi relevantne sogovornike, ki so na različnih organizacijskih nivojih sodelovali v organizaciji festivala. Kombinacija arhivskih posnetkov in „govorečih glav“ nam pomaga razumeti, kako je McFarlandu sploh uspelo projekt pripeljati tako daleč. Kako mu je uspelo z iznajdljivostjo in nalezljivo energijo k sodelovanju privabiti takšno število sodelavcev in jih pripraviti do tega, da z denarjem in delom podprejo njegovo velikopotezno zamisel. Dokumentarec gledalcu vsekakor pusti dovolj prostora za ustvarjanje lastnega mnenja o njegovih motivih. Denar je nedvomno igral pomembno vlogo, toda občutek je, da je primarni cilj vendarle bila osebna promocija in Mcfarladovova želja postati del elite. Na neki točki je jasno, da šov vodi človek, ki ni povsem razsoden. Kapetan, ki in ne želi priznati, da je njegovo plovilo v preveč slabem stanju, da bi varno priplulo do najbližjega pristanišča. Dokumentarec se istočasno dokaj očitno posmehuje naivnosti mladih privilegirancev, ki so resda bili prevarani, a jih vseeno ne doživljamo kot žrtve. Prave žrtve so delavci na Bahamih, ki niso nikoli bili plačani za garanje na prizorišču propadlega festivala in vsi, ki so v ta projekt vgradili svojo kri in znoj. Film nenazadnje ponudi zaskrbljujoči portret generacije nezmožne ustvariti lastno mnenje. Generacije, ki počasi izgublja stik z resničnostjo, saj življenje vrednoti skozi izkrivljene filtre raznih influencerjev in podobnih, ki so zastavonoše sodobnih oblik (de)socializacije.

Ocena

Ni komentarjev:

Objavite komentar