Rob Morgan in Annie Silverstein’s Bull (2019) |
Slovenski naslov: Bik
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2019
Žanri: drama
Dolžina: 105', Imdb
Režija: Annie Silverstein
Scenarij: Annie Silverstein, Johnny McAllister
Igrajo: Rob Morgan, Amber Havard, Yolonda Ross, Steven Boyd, Sara Albright, Troy Hogan
Bik, celovečerni prvenec ameriške režiserke Annie Silverstein, je še ena filmska zgodba postavljena na margine ameriške družbe, med "white trash" populacijo in njihove temnopolte sotrpine. Rodea in jezdenja bikov običajno ne povezujemo z Afroameričani in Bik je zgodba, ki v tem smislu razširja obzorja in nas poučuje, da na tam doli na ameriškem jugu svoj prispevek k nadaljevanju tradicije prispevajo tudi temnopolti jezdeci. Abe (Rob Morgan) je eden teh jezdecev, osamljeni kavboj s kopico zdravstvenih težav, ki se ne more sprijazniti z dejstvom, da so njegovi najboljši dnevi mimo. Konec kariere je nedvomno blizu, toda Abe še vedno zavrača misel, da bi se preživljal s kakršnimkoli drugim delom. Na drugi strani imamo njegovo mlado sosedo, problematično štirinajstletnico Kris (Amber Havard), ki v slabi družbi hodi po materinih stopinjah (za materino prevzgojo trenutno skrbijo uslužbenci enega izmed državnih zaporov). Ko Kris skupaj s prijatelji vdre v Abovo hišo, tam naredi cel direndaj in jo ta ujame na delu, zdi se, da je dom za mladoletne prestopnike prestopnike njena naslednja destinacija. Toda Abe se zavoljo dobrososedskih odnosov in sočustvovanja z njeno zaskrbljeno babico odloči, da odstopi od kazenskega pregona. A pod enim pogojem: punca mora počistiti hišo in popraviti škodo, ki jo je naredila.
Annie Silverstein se je kot bivša socialna delavka z dolgoletnimi izkušnjami na področju mladoletne delinkvence in odraščanja v problematičnih razmerah gotovo pogosto srečevala s podobnimi zgodbami in eno takšnih je ovekovečila v svoji prvi dolgometraži. Njena glavna junakinja brez prave starševske figure (očeta ne pozna, mati je zaporu) dejansko ob sebi nima osebe, ki bi jo usmerila na pravo pot. V družbi podobno problematičnih sovrstnikov in odraslih, ki so večinoma generatorji nadaljnjega drsenja v brezno drobnega kriminala, odvisnosti od opojnih substanc in prostitucije, najstnica v resnici nima veliko izbire. Osamljenost in nerazumljenost blaži z bližino tistih, ki so jo, kot sebi enako, pripravljeni sprejeti. Abe je na drugi strani fizično in čustveno poškodovan človek, ki je sebično potrebo po nadaljevanju kariere in alkoholu plačal z izgubo družine in ženske, ki ga je ljubila. Rezultat stika dveh svetov, oziroma dveh protagonistov, ki razen osamljenosti in podobnega socialnega okolja nimata praktično nič skupnega, je čudovita zgodba o medgeneracijskem prijateljstvu. Zgodba o prirojenih zaščitniških nagonih odraslega moškega, ki v pomoči problematični najstnici vidi priložnost za popravek grehov iz preteklosti in najstnici, ki očetovsko figuro najde na povsem nepričakovanem mestu. Bik je zgodba, ki pokaže, da je tudi iz zelo pesimističnih izhodišč možno uzreti pozitivnejše perspektive, če znamo prepoznati roko, ki ponuja pomoč. Annie Silverstein s prvencem nadaljuje tradicijo ameriške "indie" produkcije, ki nam je v zadnjem obdobju ponudila kar nekaj zanimivih zgodb s podobnimi motivi : od Starlet (2012) danes že povsem uveljavljenega Seana Bakerja, do filmov kakršna sta Jezdec (The Rider, Chloé Zhao) in Moj prijatelj Pete (Lean on Pete, Andrew Haigh,2017). Vse omenjene toplo priporočam.
Ocena
Ni komentarjev:
Objavite komentar