sobota, 7. avgust 2010
The Joneses (2009)
Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2009
Žanri: Komedija, Drama
Dolžina: 96 minut, Imdb
Režija: Derrick Borte
Scenarij: Derrick Borte, Randy T. Dinzler
Igrajo: Demi Moore, David Duchovny, Gary Cole, Ben Hollingsworth, Amber Heard, Glenne Headly, Lauren Hutton, Christine Evangelista, Chris Williams
Štiričlanska družina se v luksuznem terencu pelje proti svojem novem domovanju. Že na prvi pogled nam je jasno, da je pred nami premožna družina. Ko prispejo v mestece v katerem prevladujejo luksuzne vile z bazeni, so naša predvidevanja še nekoliko bolj utemeljena. Toda, čutimo da v celi zgodbi nekaj ne štima. Razkošna hiša, dragi avtomobili, to še nekako razumemo. Ko se zvečer odpravljajo v postelje, ločene spalnice za mamo Kate (Demi Moore) in očeta Steva (David Duchovny) potrdijo da nekaj »smrdi.« Ampak kaj - se sprašujemo? Ko sredi noči njegova najstniška hčerka zleze v Stevovo posteljo in jo nazaj v njeno sobo nažene razburjena mama Kate, se nam počasi postane jasno, da ne gre za pravo družino. Gre za skupino ljudi, ki igrajo družino. To smo že razčistili, zdaj moramo še pogruntati zakaj se pretvarjajo, da so družina. Odgovore dobimo v nadaljevanju, ko nam se počasi začne svitati zakaj? Verjeli ali ne, je vse skupaj marketinška poteza. Naj razložim. Bogato predmestje je idealen kraj za prezentacijo in pospeševanje prodaje luksuznih znamk. Jeklenih konjičkov, oblačil, tehničnih pripomočkov in vsega živega, kar lahko označimo za luksuz. Vsi člani družine imajo svojo ciljno skupino, kateri potem prezentirajo najnovejšo modo, dosežke moderne tehnike, svoje nove čevlje in uhane ali najnovejšega Audija. Jonesovi kmalu po prihodu postanejo zelo popularni, njihov življenjski stil bi radi posnemali prav vsi, vsi si želijo imeti njihove lepe stvari. Vprašanje je le, ali si jih lahko privoščijo?
The Joneses je mali neodvisni film, ki ga je režiral debitant Derrick Borte. Producentom je za glavni vlogi uspelo angažirati dvojec Moore - Duchovny, kar je vsekakor dobra reklama in eden od načinov kako skreniti pozornost nanj. Ideja o takšni obliki marketinga kot smo ga videli v tem filmu, se mi zdi sila zanimiva in mogoče tako na papirju deluje neprepričljivo, toda na filmu (in verjetno tudi v resničnem življenju) ta model zanesljivo deluje. Ta ideja, o takšni obliki pospeševanja prodaje je tudi najmočnejši element filma. Nauk, ki obsoja potrošniško miselnost (premožnih) Američanov, pa tudi Evropejcev če hočete, lepo pokaže človeške slabosti in nagnjenost večine, h kopičenju izdelkov ki jih ne potrebujemo in bi zlahka živeli brez njih. Ta opsesija z novejšim, večjim boljših je včasih tako močna, da človeka celo lahko pahne v smrt. Potem ko disciplina znotraj skupine začne popuščati in si igralci dovolijo, da jih prevzamejo čustva, se pojavijo tudi prve težave. Čustva predstavljajo grožnjo svetli prihodnosti družine-ekipe ( ki je mimogrede zelo uspešna - beri: vsak je odlično plačan za svoje delo), zato so intimnosti med člani ekipe prepovedane. A kaj ko Duchovny ne more kontrolirati poželenja (heh, iz kje mi je to znano Moody) in se na vso moč trudi zlesti v posteljo svoje navidezne žene. Vse dobro, kar je bilo narejeno s tem filmom so ustvarjalci nažalost zavrgli na koncu, ko je potreba po happyendu slehernega gledalca, usmerila dotlej zanimivo zgodbo v melodramatičen konec.
Ocena: 6.5/10
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar