ponedeljek, 13. junij 2011

Otôto (About Her Brother)


Slovenski naslov: Ni naslova
Drugi naslovi: About Her Brother
Država: Japonska
Leto: 2010
Žanri: Drama 
Dolžina: 126', Imdb
Režija: Yoji Yamada
Scenarij: Yoji Yamada, Emiko Hiramatsu
Igrajo: Sayuri Yoshinaga, Tsurube Shofukutei, Yu Aoi, Ryo Kase 

Vsakdo, ki kaže vsaj nekaj zanimanja za azijsko in potemtakem tudi japonsko kinematografijo se je verjetno vsaj enkrat srečal z legendo japonskega filma Yojijem Yamado. Yamada za sabo ima več kot 100 filmov, posnel je številne uspešnice in prejel nemalo nagrad. Njegovi filmi so bili nagrajevani že na začetku 70-ih let prejšnjega stoletja, lepo število nagrad je prejel tudi v zadnjem desetletju. Naštevanje vseh Yamadinih omembe vrednih filmov bi za rezultat imelo zelo obsežen seznam, zato bom omenil le tiste najbolj znane naslove,  iz zadnjega desetletja njegovega ustvarjanja. Gre za filme, preko katerih sem se prvič srečal z japonskim velikanom in obdobje, v katerem so nastali naslovi kot so: The Twilight Samurai, The Hidden Blade, Love and Honor, Kabei: Our Mother … Čeprav že v visoki starosti, rojen je bil namreč leta 1931, je Yamada še kako aktiven in že pripravlja novi film, ki na bi bil dokončan prihodnje leto. Otôto je v resnici rimejk filma Kona Ichikawe (1915-2008) iz 60-ih let prejšnjega stoletja, ki ga je Yamada posnel kot poklon velikemu avtorju, ki je v svoji dolgi karieri, tako kot Yamada, posnel skoraj sto filmov.
Po moževi prezgodnji smrti Ginko prevzame vodenje majhne družinske lekarne. Prihodki so dovolj visoki za skromno življenje s hčerkico Koharu in taščo, s katero sta tudi po moževi smrti ostale v skupnem gospodinjstvu. Ginko sicer ima veliko družino, starejšega brata in nekaj sester, toda skozi leta je Ginko vzpostavila poseben odnos z mlajšim bratom Tetsurom, ki je črna ovca družine. Tetsura je dobro sprejel tudi pokojni mož, ki je zaradi ženine navezanosti na mlajšega brata predlagal, naj Tetsuro poimenuje njunega prvega otroka. Tako je mala Koharu dobila ime, Tetsuro pa posebno mesto v njenem srcu, ki si ga je prislužil med dekličinim odraščanje. Tetsuro v resnici ni nikoli odrasel, bil je otrok, ujet v telo odraslega človeka, ki nikoli ni imel pravega občutka za odgovorno, njegovim letom primerno življenje.Kockanje, popivanje in zapletanje v situacije, ki mečejo slabo luč na celo družino, so sčasoma pripeljale do tega, da so se mu odpovedali prav vsi, zato je Tetsuro zapustil Tokyo in se preselil v Osako. Leta so minevala in Koharu je odrasla v čudovito dekle. Nato je napočil čas za njeno poroko z bodočim zdravnikov iz vplivne in premožne družine. Čeprav so vsi nasprotovali njenemu namenu, je Ginko vseeno poslala povabilo Tetsuru v Osako. Ko se je vabilo vrnilo pošiljatelju, so si vsi nekoliko oddahnili, ker Tetsura ne bo zraven, v prepričanju, da bo svečani dogodek minil brez zapletov. Poročna slovesnost se je že začela in vse je potekalo kot po maslu, a se je naenkrat od nikoder prikazal Tetsuro.  
Yamada se je v zadnjem desetletju osredotočil na snemanje trilogij, ali če vam je ljubše tematsko sorodnim filmov. Po zelo uspešni in izjemno kakovostni Fujisawa trilogiji (The Twilight Samurai, The Hidden Blade, Love and Honor), je Yamada začel novo trilogijo z odlično melodrama Kabei: Our Mother. Drugi film nove trilogije je prav naslovni About Her Brother, tretji film z naslovom Tokyo Family, bo predvidoma končan prihodnje leto. Nekakšen skupni imenovalec še vedno aktualne, nedokončane trilogije so družina, družinski odnosi in zgodbe, ki so spletene okoli zelo močnega ženskega lika, matere-soproge, ki na svojih plečih navadno nosi največji delež družinskega bremena. Izjemno prepričljiva Sayuri Yoshinaga v glavni vlogi je prav takšna ženska, vdova,snaha, mama in sestra, ki vedno ima dovolj razumevanja za vse družinske člane in ljudi, ki jo obkrožajo. Še največ sočutja in ljubezni zahteva in tudi dobi mlajši brat Tetsuro, ki sestro tolikokrat spravi v nehvaležen položaj, da se še sam včasih sprašuje, zakaj ga sestra sploh prenaša. Film od gledalca zahteva potrpežljivost, saj se dogajanje razvija počasi in gledalcu ne ponuja instant zadovoljstva. Otôto je tiste vrste film, ki nas pridobiva počasi, s svojo promocijo malih ljudi, prikazom drobcev njihovega vsakdana, ki se odlično navezuje na življenjske tegobe izjemne ženske. Yamada nam ponudi tudi nekaj kritičnosti do socialnih razmer skozi prikaz razrednih razlik, ki se lepo manifestirajo skozi Koharuin propadli zakon in ponižnost starejšega brata med poročno slovesnostjo. A to so zgolj dodatki, ki bogatijo pripoved. Najmočnejši element je izjemno pristen prikaz bratske ljubezni, ki je tako močno vsajena v Ginkino  srce, da jo nič ne more izbrisati. Tukaj film najbolj prepriča in doseže maksimalno število točk. Konec, ki sicer ne dobi dodatnih točk za izvirnost, se gledalca dotakne, prav v zaključnih kadrih Yamada lepo povzame pomen družine in družinskih vezi.

Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar