ponedeljek, 17. februar 2014

Cutie and the Boxer (2013)



Slovenski naslov: Lepotica in boksar
Država: ZDA
Leto: 2013
Žanri: Biografija, Dokumentarni
Dolžina: 82' ,  Imdb
Režija: Zachary Heinzerling
Scenarij: Zachary Heinzerling
Igrajo: Ushio Shinohara, Noriko Shinohara, Alex Shinohara

Lepotica in boksar je eden izmed petih nominirancev v kategoriji dokumentarni film, ki se 2. marca bodo potegovali za zlati kipec. Režiserski prvenec Američana Zacharyja Heinzerlinga, po uspešni premieri v Sundancu (nagrada za režijo) in respektabilno dolgem seznamu uglednih festivalskih destinacij, tako ima možnost svojo izjemno uspešno pot skleniti na najboljši možni način — z oskarjem za najboljši dokumentarec. Čeprav menim, da se to vendarle ne bo zgodilo (Teater ubijanja je vseeno premočen konkurent), bo Heinzerling nedvomno več kot zadovoljen s pozornostjo in nagradami, ki so od premiere dalje spremljale njegovo debitantsko stvaritev. Izbira teme je ena ključnih odločitev v procesu nastanka  dokumentarnega filma. Osebno so me vedno zanimali dokumentarci, ki govorijo o zanimivih ljudeh, vsa stvar pa je še toliko bolj mična, če avtor pod drobnogled vzame osebe, ki niso slavne, oziroma ljudi, ki jih širša javnost ne pozna. In tu imamo eno takšnih zgodb, ki nam predstavi nadvse zanimiv zakonski par. Njuna zgodba se je začela daljnega leta 1969, ko je tedaj 19-letna Noriko, ki je v New York prišla študirati umetnost, spoznala 41-letnega avantgardnega umetnika Ushia Shinoharo. Ljubezen je vzcvetela in par se je kmalu poročil, dobil otroka in se skupaj tudi postaral. 80-letni Ushia je v sedanjosti še vedno vitalna figura, tako fizično, kakor v umetniškem smislu. Starček si še danes brez težav nadene boksarske rokavice, jih namoči v barvo in z njimi tolče po nekajmeterskih platnih, ter tako ustvarja svoje značilne boksarske slike. Film nam predstavi štiridesetletno pot, ki sta jo skupaj prehodila zakonca Shinohara.
Zachary Heinzerling je imel dober nos, ko je ocenil, da se v življenjski zgodbi zakoncev Shinohara skriva filmična zgodba, ki je sprva bila načrtovana v formi dokumentarne kratkometraže. Projekt je z leti rasel in evolviral, od režiserjevega prvega srečanja z nenavadnim parom v letu 2008, do premiere filma v Sundancu, je minilo skoraj pet let. V slabih petih letih je avtorju uspelo ustvariti fascinantno dokumentarno zgodbo o skupnem življenju polnem odrekanja, požrtvovalnosti in ljubezni. Lepotica in boksar funkcionira na dveh poglavitnih nivojih: na prvem je to zgodba o življenju avtgardnega umetnika, na drugem pa prelepa pripoved o dveh življenjskih sopotnikih, ki po 40-ih letih življenja umetnosti, še vedno izkazujeta izjemno ustvarjalno strast in moč. Heinzerling je zakonca več let intenzivno snemal, vendar je večina materiala vključenega v končno različico filma novejšega datuma. Razlaga je preprosta: po več letih sta se zakonca povsem navadila na njegovo prisotnost in zato je v zadnjem letu snemanja nastalo največ uporabnih posnetkov. To obenem pojasni naravnost in spontanost, s katero Noriko in Ushio funkcionirata pred kamero. Film nam poleg klasičnega motiva boja umetnika za priznanje in uveljavitev pokaže tudi socialni aspekt takšnega življenja, v katerem je nemalokrat glavno vprašanje, kako priti do naslednjih tisoč dolarjev, s katerimi boš plačal najemnino in stroške. Kljub dejstvu, da se za nakup tvojih umetnin zanima znameniti sloviti Guggenheim. Srce filma je po moji oceni vendarle nekje drugje: v iskrenem portretu ženske, ki je svoje življenje in lastne umetniške ambicije podredila moškemu, ki ga ljubi. Zelo posrečen je način, na kateri Heinzerling v zgodbo vključi Norikino umetniško ustvarjanje. Skozi serijo domiselnih avtobiografskih risb Noriko ne izrazi zgolj svoj umetniški talent, ampak tudi na zanimiv način predstavi svoj pogled na življenje z »boksarskim« slikarjem in svojo vlogo v njegovem (ne)uspehu. Menim, da se je prav v tem segmentu z bolj brezkompromisnim pristopom dalo iztržiti veliko več, toda Heinzerlingu sta njegova junaka po večletnem druženju očitno tako prirasla k srcu, da enostavno ni imel srca bolj odločno načeti nekaterih pomembnih vprašanj. (+3)

Vsi, ki bi želeli Lepotico in boksarja videti na velikem platnu, to lahko storite v sredo, 19.03. 2014,  v Kinu Šiška.


Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar